Skocz do zawartości

Hammerite Prosto Na Rdzę na grzejniki


abcdef

Recommended Posts

Napisano

Pomalowałem kaloryfery żeliwne rozcieńczalnikową farbą Hammerite Prosto Na Rdzę (nie wodorozcieńczalną Hammerite Na Kaloryfery). Zrobiłem to na początku sierpnia, a jak zaczęli grzać na początku października, to farba zaczęła śmierdzieć. Czy jest tu ktoś, kto też użył tej farby i powie mi, jak długo u niego śmierdziało przy nagrzanych kaloryferach? Infolinia AkzoNobel nie potrafi dokładnie powiedzieć, a znajomi fachowcy mówią o ok. 2 tygodniach dla farb olejnych/ftalowych. 

Napisano

Nie sposób tego dokładnie określić. Bo znaczenie ma zarówno ilość użytej farby jak i temperatura grzejników. Zapach może się utrzymywać bardzo długo. Ale największym problemem jest to, że nie jest to farba odpowiednia do takiego zastosowania. Teraz rozgrzana śmierdzi, czyli lotne związki organiczne wydzielają się z niej w dużych ilościach. Ale nawet jak będzie śmierdzieć mniej, to i tak może ich uwalniać się na tyle dużo, że będzie to szkodliwe dla zdrowia. 

Tę farbę, dla własnego dobra, powinno się usunąć. 

Napisano
53 minuty temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

 Tę farbę, dla własnego dobra, powinno się usunąć. 

 

I tyle w temacie, nie ma więcej nic do dodania.

Napisano

W ostateczności wymienię te kaloryfery. Wiadomo, że teoretycznie najlepiej wszystko zrobić idealnie, i bardzo trudno określić dokładny czas parowania.

 

Dlatego moje pytanie kieruję do praktyków, bo tutaj doświadczenie to jedyny sposób na odpowiedź. Z wszystkich informacji wynika, że ostatecznie to musi wyparować. Kiedyś nie było farb innych niż rozcieńczalnikowe. Także z moich kaloryferów najpierw usunąłem kilka starych warstw farb olejnych. Zastanawiam się tylko, czy to będzie śmierdzieć jeszcze dwa tygodnie, czy pół roku.

 

Pomieszczenia z tymi kaloryferami są wyłączone z użytku, więc nie wdycham ciągle LZO.

Napisano
15 godzin temu, abcdef napisał:

Pomalowałem kaloryfery żeliwne rozcieńczalnikową farbą Hammerite Prosto Na Rdzę (nie wodorozcieńczalną Hammerite Na Kaloryfery). Zrobiłem to na początku sierpnia, a jak zaczęli grzać na początku października, to farba zaczęła śmierdzieć. Czy jest tu ktoś, kto też użył tej farby i powie mi, jak długo u niego śmierdziało przy nagrzanych kaloryferach?

Grzejniki należy zdemontować i zawieźć do piaskowania, następnie pomalować np. farbą akrylową Śnieżką albo z Dekorala. 

1 godzinę temu, abcdef napisał:

Z wszystkich informacji wynika, że ostatecznie to musi wyparować.

Tak paruje najpierw intensywnie, potem mniej, a po roku już mało podtruwa.

Po 5 latach od malowania można użytkować pomieszczenie na pobyt stały.

:bezradny:

 

Napisano
33 minuty temu, animus napisał:

Grzejniki należy zdemontować i zawieźć do piaskowania, następnie pomalować np. farbą akrylową Śnieżką albo z Dekorala. 

Tak paruje najpierw intensywnie, potem mniej, a po roku już mało podtruwa.

Po 5 latach od malowania można użytkować pomieszczenie na pobyt stały.

:bezradny:

 

Żaden ekspert nie był jak dotąd tak precyzyjny - jak Pan ustalił tak dokładne punkty czasowe z taką pewnością?

Napisano
19 minut temu, abcdef napisał:

Żaden ekspert nie był jak dotąd tak precyzyjny - jak Pan ustalił tak dokładne punkty czasowe z taką pewnością?

Znalazłem w necie podobny przypadek, właściciel nawet przemalował powtórnie grzejniki, tak po dwóch tygodniach farbą akrylową, żeby pozbyć się tego smrodu.

Niestety to też nie pomogło.

   

Napisano

Jeśli nie usunął starej warstwy i tylko nałożył nową, to chyba oczywiste że to nie pomogło. A jeżeli najpierw usunął starą powłokę, to znaczy że nie nie ona była problemem. To brzmi jak jakaś poszlakowa anegdota, a nie konkretny przypadek. Proszę niech Pan poda linka do tego przypadku.

Napisano
1 godzinę temu, abcdef napisał:

Jeśli nie usunął starej warstwy i tylko nałożył nową, to chyba oczywiste że to nie pomogło.

Tak było.

 

Spytałem jajogłowego, napisał, że  po 3 tygodniach powinno ustąpić, im wyższa temperatura na  grzejnikach, tym szybciej powinna się utwardzić. 

 

Cytat

U większości osób zapach jest najsilniejszy w pierwszych 3–8 dniach po włączeniu ogrzewania, potem słabnie.

Po 2 tygodniach (przy regularnym grzaniu) jest już minimalny,  prawie niewyczuwalny.

Farba Prosto Na Rdzę nie jest dedykowana do wysokich temperatur tylko do 60°C, wg specyfikacji), w przeciwieństwie do Hammerite do kaloryferów.

 

Napisano (edytowany)
22 godziny temu, animus napisał:

Tak było.

 

Spytałem jajogłowego, napisał, że  po 3 tygodniach powinno ustąpić, im wyższa temperatura na  grzejnikach, tym szybciej powinna się utwardzić. 

 

 

Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej? 

Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.

 

W Karcie Technicznej czytamy, że farba:

Cytat

wytrzymuje działanie wysokich temperatur: ciągłe do +80°C, okresowe do +150°C (długotrwałe działanie temperatur powyżej +50°C może powodować zmiany koloru)

Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf 

 

Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.

Edytowano przez abcdef (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...