Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam. Potrzebuję jasnej odpowiedzi na jedno bardzo ważne pytanie, bo im więcej o tym czytam, tym głupszy jestem. Remontuję ganek. Zdjąłem sufit drewniany, bo był za nisko. Teraz robię od nowa, tylko wyżej. Będę go też ocieplał wełną. Konstrukcja to legary drewniane położone na ścianie. Jak teraz popatrzę do góry, to widzę blachę. Nad sufitem nie ma nawet możliwości, żeby był użytkowy. Przewiew na górze jest. Stary sufit był suchy. Teraz jak to widzę: od dołu płyta gk; osb; wełna między legary(10cm); na legarach ruszt z desek, między deski też wełna (10cm) deski mają 12cm. Na to osb. Górne płyty osb rozsunę z 2 cm, żeby była wentylacja wełny. Teraz moje pytanie: gdzie i jaką folię mam dać, czy jednak nie dawać i dlaczego?

Edytowano przez drzanudz (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

No to przedsionek/ wiatrołap 

U mnie sie na to mówiło ganek. Będzie podłogówka, ale nie mamy w planach grzać jak w saunie. 12  max 15 stopni

Pomieszczenie ma 2,4 na 4.8 więc go przedzielę na pół szafą z przejściem i za szafą będzie pie*dolnik z regałami i zamrażarką

Edytowano przez drzanudz (zobacz historię edycji)
Napisano

Na górę membranę paroprzepuszczalną, jak masz możliwość oczywiście położyć ją na tych legarach, bo jak cokolwiek miałoby się skroplić, to membrana zatrzyma i nie wejdzie w wełnę. Na sam spód pod OSB czy GK paroizolacja. Jak masz mieć 2cm pustki tak jak piszesz, bo legary mają 12cm, a wełna 10cm to najlepiej paroizolacja aktywna, ale to już koszt 15-20zł/m2 ale warto.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Czyli do legarów od spodu przytakerować folię. 

A paroprzepuszczalna może być bezpośrednio pod osb (to górne), czy muszę jakieś "kontrłaty" dać, żeby sie nie stykała?

Napisano
Czyli do legarów od spodu przytakerować folię. 
A paroprzepuszczalna może być bezpośrednio pod osb (to górne), czy muszę jakieś "kontrłaty" dać, żeby sie nie stykała?
Jak masz możliwość to lepiej dać te 2cm jakieś nawet listwy, żeby nie tracić przestrzeni na wełnę, a żeby membrana nie była przyklejona do OSB.
A od spodu dokładnie, najlepiej takerem i na to OSB czy od razu GK.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Tylko jak to jest zamknięte od góry OSB, to trzeba byłoby zabezpieczyć jakoś, żeby cokolwiek wentylacji było nad membraną. Czyli ponawiercać fi 15-20mm.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Tylko sprawdź te legary, czy są w poziomie, bo jak chcesz do nich od razu płyty kręcić to może być niespodziewanka.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowany)

Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągła powierzchnia. 

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej,   u blacharza zaproponowali mi blache o szerokości 74 cm. Po 2 cm zabiecia na rynienke i 35 na boki. Robilem to 1 raz i wydawało mi sie ze jest ok jednak po przymiarce wydze problemy. 1. Blacha przez swoja szerokosc zabiera mi 1,5x wiecej miejsca na łatach przez co duża cześć dachówki wisi w powietrzu. 2. Dolna dachowka nie ma podparcia na ostatniej łacie i musiał bym ja jakos podeprzeć - nie wiem czy gąbka da rade.   Co robić, jak żyć?  Nie wiem czy nie powinienem jej zmniejszyć. Widze ze w sprzedaży są kosze o szerokości 50 cm.   Jak oceniacie tą moją 74-tkę? Jakie szerokości koszy stosujecie u siebie?
    • Budujesz najpierw belkę, używając strzemion 30 cm x 14 cm oraz prętów 4 x ?  średnicy ten wyrywkowy przekrój nie określa.   Następnie od zewnątrz (od dołu i z boku) do tej belki do prętów głównych, przykręcasz pręty w kształcie litery L na środku pomiędzy dwoma strzemionami, krótszy dolny koniec L-ki ma przechodzić na drugą stronę tej belki i wystawać  jeszcze około 10 cm poza nią.   Po przykręceniu do belki L-ek drutem wiązałkowym wsuwasz coraz wyżej nad belką następne pręty główne do środka 6 x ? Średnicy ten wyrywkowy przekrój nie określa.   Brak jest  też informacji, czym jest związane to zbrojenie lanej ławy i ściany kolankowej  na samej górze.  Może jest tam, jakieś niepełne strzelono w kształcie litery C, jako dystans oraz utrzymanie zbrojenia w pionie.
    • Uciąglenia w środku strzemion, ale nie wiadomo o co właściwie pytasz, bo zdjęcia nie widać a i składnia jakaś nadbużańska.  
    • Tym odcinkiem kończymy murowanie ostatniej warstwy ścian. Jest już dość wysoko i każdy bloczek trzeba wynosić po rusztowaniu. Wszystko pod strop zostaje już wymurowane (oprócz ścian działowych). Ale cieszymy się, że wystarczyło nam bloczków Solbet i nie trzeba ich domawiać. Zobaczcie przebieg prac   Murujemy komin systemowego RAUCH w dwóch wersjach. Jeden do kominka zaś drugi DUO będzie w kotłowni. Proces polega na murowaniu pustaków obudowy komina, wkładaniu w nie warstwy izolacji z wełny mineralnej oraz odpowiednio dobranej rury ceramicznej. Całość montuje się na specjalnej zaprawie. Zobaczcie sami!  
    • Komentarz dodany przez Michał P: Wszystko na najwyższym poziomie, Polecam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...