Skocz do zawartości

WZ a podział działki


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam. Pytanie do kogoś kto przerabiał to w praktyce. Mam działkę 4700 m z  WZ na dom 150 m.  Na tym terenie nie ma  MPZP. Chciałbym podzielić tą działkę na 3 działki. I tu pytanie. Czy WZ obejmuje wszystkie 3 działki z takimi samymi warunkami czy muszę robić WZ na każdą oddzielnie? Będę wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam

Edytowano przez Leonardo (zobacz historię edycji)
Napisano
38 minut temu, Leonardo napisał:

 Czy WZ obejmuje wszystkie 3 działki z takimi samymi warunkami  

 

Nie. Dlatego, że po podziale zmienia się otoczenie nowych działek.. 

Napisano

Decyzja o warunkach zabudowy z założenia dotyczy konkretnej działki, nie zaś całego obszaru. Moim zdaniem konieczne będzie wystąpienie o wydanie nowych decyzji dla każdej z działek. Mogą być one w dużej mierze zbierzne z poprzednią decyzją, ale nie muszą. 

Przecież na 3 razy mniejszej działce może zmienić się zupełnie choćby tzw. obszar oddziaływania obiektu budowlanego. Bo to oddziaływanie na działki sąsiednie. Podobnie, np. wykonanie przydomowej oczyszczalni ścieków mogło być dopuszczone na dużej działce, zaś na małej już nie. Wreszcie podział może zupełnie zmienić sytuację z dostępem do drogi publicznej i do mediów. Tego rodzaju zastrzeżenia można mnożyć. 

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Decyzja o warunkach zabudowy z założenia dotyczy konkretnej działki, nie zaś całego obszaru. Moim zdaniem konieczne będzie wystąpienie o wydanie nowych decyzji dla każdej z działek. Mogą być one w dużej mierze zbierzne z poprzednią decyzją, ale nie muszą. 

Przecież na 3 razy mniejszej działce może zmienić się zupełnie choćby tzw. obszar oddziaływania obiektu budowlanego. Bo to oddziaływanie na działki sąsiednie. Podobnie, np. wykonanie przydomowej oczyszczalni ścieków mogło być dopuszczone na dużej działce, zaś na małej już nie. Wreszcie podział może zupełnie zmienić sytuację z dostępem do drogi publicznej i do mediów. Tego rodzaju zastrzeżenia można mnożyć. 

Dziękuję za odpowiedź. Dodam tylko że WZ dotyczy całych 4700 metrów. Po podziale wszystkie działki miałyby dostęp do mediów i drogi publicznej, a obok jest działka 900 m z domem i oczyszczalnia .  

Napisano
18 minut temu, Leonardo napisał:

Dziękuję za odpowiedź. Dodam tylko że WZ dotyczy całych 4700 metrów. Po podziale wszystkie działki miałyby dostęp do mediów i drogi publicznej, a obok jest działka 900 m z domem i oczyszczalnia .  

 

To bardzo dobrze dla Ciebie, bo wszystkie mogą zostać działkami budowlanymi. Tym niemniej o WZ musisz wystąpić od nowa. Myślę, że geodeta dokonujący podziału podpowie Ci dokładniej co powinieneś zrobić.

Tylko czy nie jest to działka z możliwością zabudowy zagrodowej?

Napisano
10 minut temu, retrofood napisał:

 

To bardzo dobrze dla Ciebie, bo wszystkie mogą zostać działkami budowlanymi. Tym niemniej o WZ musisz wystąpić od nowa. Myślę, że geodeta dokonujący podziału podpowie Ci dokładniej co powinieneś zrobić.

Tylko czy nie jest to działka z możliwością zabudowy zagrodowej?

Dzięki. Nie, nie jest to działka z możliwością zabudowy zagrodowej. WZ jest na budynek mieszkalny 150 m ze wszystkimi warunkami i parametrami .

Napisano

Cześć! Jeśli masz decyzję WZ na całą działkę, to po jej podziale na trzy nowe działki każda z nich będzie wymagała oddzielnych WZ. Decyzja WZ nie „przechodzi automatycznie” na nowo wydzielone działki, bo każda z nich traktowana jest jako nowy byt prawny. Musisz więc wystąpić o nowe WZ dla każdej działki z osobna, uwzględniając parametry zabudowy określone w pierwszej decyzji.

Dobrze byłoby skonsultować się z urzędem gminy, bo procedury mogą się trochę różnić w zależności od lokalnych przepisów.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość generalnie doradzał wymianę tego namułu, ewentualnie właśnie postawienie na palach albo kopanie piwnicy, a tej w planach nie mieliśmy, więc raczej i tak się nie zdecydujemy. Co do konstrukcji, to szukaliśmy projektów domów murowanych. A jak murowany to zakładam, że raczej bez wymiany gleby się nie obędzie? Albo rzeczywiście zainteresować się domem z inną kosktrukcją.
    • Wygląda na to, że wszystko tam jest nieźle przewarstwione, w efekcie grunt jest mocno zróżnicowany w zależności od miejsca. Zakładając płytkie posadowienie mamy tam po usunięciu ziemi urodzajnej (pierwsze 30 cm): - I otwór - mada (0,3-0,6 m), potem piasek średni od 0,6 m aż do 3 m (tyle zbadano); - II otwór - piasek, ale tylko od 0,3 do 1 m, niestety głębiej, aż do 2,7 m, jest namuł z gruntu pochodzenia organicznego; - III - mada (0,3-0,5 m), potem piasek, ale tylko do głębokości 0,9 m i znów gruba warstwa namułu.   Z całą pewnością namuł nie nadaje się do posadowienia. Typowy fundament zagłębiony na 1 m lub głębiej nie wchodzi więc w grę. Głębokie posadowienie musiałoby być zrobione na palach. Te przebijałyby grubą warstwę namułu i sięgały warstw o dobrej nośności. Ale to już dość poważne przedsięwzięcie.  Mady są też bardzo wątpliwe jako grunt budowlany. One z zasady zawierają przynajmniej 2-3% domieszek organicznych, a to im bardzo pogarsza nośność. Chociaż bywają bardzo zróżnicowane. Jednak ta warstwa mady jest płytko położona i cienka (20-30 cm).    Celowałbym w związku z tym w lekką konstrukcję domu, raczej szkieletowego, posadowionego na płycie fundamentowej. I to płycie bardzo płytko zagłębionej. Można usunąć ziemię urodzajną oraz warstwę mady, zastępując to wszystko choćby zagęszczonym grubym piaskiem, ewentualnie zagęszczaną pospółką, tłuczniem lub żwirem aż do poziomu gruntu. Dopiero na tym umieszczamy zbrojoną płytę żelbetową (np. 30 cm). Jeżeli konstrukcja domu jest szkieletowa, czyli z izolacją cieplną wewnątrz przekroju ścian, to płyta żelbetowa nie musi być izolowana cieplnie od spodu. Robimy na niej typową izolowaną cieplnie podłogę na gruncie, tak jakby ta płyta była odpowiednikiem chudego betonu na gruncie. Ostatecznie otrzymujemy przynajmniej ok. 1 m gruntu o dobrej nośności (częściowo naturalnego piaszczystego, a częściowo uzyskanego sztucznie przez wymienienie górnych warstw na zagęszczony piasek. Dopiero na tym spoczywa żelbetowa płyta.     
    • Nie warto w żaden. Ja się już wyleczyłem z tego.
    • Cześć,   trafiłem ostatnio na jednej ze stron na dwa systemy, które mnie zaciekawiły - Grenton i Loxone. Co o nich myślicie? W co lepiej iść?    dzwoniłem do tej firmy i sporo ciekawych rzeczy mi powiedzieli, ale pytanie jak to wygląda z Waszego doświadczenia - prywatnego    dzięki 
    • Udało się w końcu uzyskać dokumentację. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...