Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam, dalej remontuje dom w miejscu gdzie kiedyś była stajnia robię teraz łazienkę.

Pomieszczenie odgrzybione, wyczyszczone i zagruntowane ściany kamienne.

 

Chce to wyrównac przedścianka i mam pytanie czego to wyrównać.

 

Zielona płyta GK czy może płyta budowlana.

Co polecacie?

Napisano
  Dnia 22.01.2025 o 06:13, lukas198820 napisał:

Zielona płyta GK czy może płyta budowlana.

Co polecacie?

Rozwiń  

 

Jakie fundament?

Jest izolacja pozioma ścian i posadzki?

 

płyta budowlana Botament  - ok 79zł/m2

płyta zielona  - ok 15 zł/m2

płyta wiórowo-cementowa 10 mm - ok 50 z/m2

 

:scratching:

 

 

Jak jest izolacja od gruntu i będzie SPRAWNA wentylacja, to płyta g/k zielona - tak jak napisał @retrofood - zupełnie wystarczy...

Napisano

Może rozwiniecie temat koledzy?

Grubość ścian kamiennych wynosi ok 50 cm, bo dwie ściany to ściany zewnętrzne.

Szczerze nie wiem jaka jest izolacja pozioma, na zewnątrz była robiona tylko przeze mnie folia kubełkowa i smarowany dysperbit by wyizolować fundamenty zakopane w piasku.

 

Samo pomieszczenie jest wyżej niż była powierzchnia stajni o około 40 cm.

Położone na starej wylewce jest gruz, później piasek i na na to chudziak. Zostalo to dlatego tak zrobione by wyrównać poziom z pozostałymi pomieszczeniami mieszkalnymi który były wyżej od stajni.

 

Na to wszystko w pomieszczeniu jest położony 5 cm styropian grafitowy EPS100, na to ogrzewanie podłogowe z rurek PE-RT 16x2 mm i wylewka z miksokreta ok 6 cm.

 

Pomieszczenie ma teraz wysokość 2.67m  a jego powierzchnia to ok 9.2 m2.

 

Takie są pełne dane i dziś jak będę u siebie to dorzucę zdjęcia.

 

 

 

 

 

Napisano
  Dnia 22.01.2025 o 12:01, lukas198820 napisał:

Może rozwiniecie temat koledzy?

Rozwiń  

Masz ściany z kamienia, będzie dochodzić do kondensacji na płytach gipsowych

w trakcie ogrzewania.

 

W dodatku ogrzanie pomieszczenia będzie trudne

bez zastosowania płyty budowlanej, do odpowiedniej temperatury komfortu w  łazience.

 

 

Co z wentylacją pomieszczenia łazienka?

Napisano
  Dnia 22.01.2025 o 12:01, lukas198820 napisał:

Szczerze nie wiem jaka jest izolacja pozioma

Rozwiń  

To może być problem - zapewne oprócz Twojej pracy z "izolowaniem", nie ma poziomej izolacji ścian... nie odcięta droga na kapilarną penetrację wilgoci z gruntu, choć może mur kamienny nie ma takiej właściwości jak mur z cegieł, czy betonu, i tak bardzo nie "ciągnie"...

Ale podłogę masz zabezpieczoną :yahoo:

 

Nie obrabiaj  tych ścianek żadnymi płytami, tylko wymuruj na styk ze ścianą zewnętrzną ścianki z multiporu o grubości 5, albo 8 cm...

Odpadnie zabawa ze stelażami, szpachlowaniami...

Otrzymasz ocieploną ścianę, gotową do ewentualnego położenia płytek, czy wygładzenia (Atlas REKORD - gładź cementowa) pod malowanie.

Oczywiście, bezpośrednio na niej nie zawiesisz żadnych ciężkich szafek...

Napisano
  Dnia 22.01.2025 o 17:14, podczytywacz napisał:
To może być problem - zapewne oprócz Twojej pracy z "izolowaniem", nie ma poziomej izolacji ścian... nie odcięta droga na kapilarną penetrację wilgoci z gruntu, choć może mur kamienny nie ma takiej właściwości jak mur z cegieł, czy betonu, i tak bardzo nie "ciągnie"...
Ale podłogę masz zabezpieczoną yahoo.gif
 
Nie obrabiaj  tych ścianek żadnymi płytami, tylko wymuruj na styk ze ścianą zewnętrzną ścianki z multiporu o grubości 5, albo 8 cm...
Odpadnie zabawa ze stelażami, szpachlowaniami...
Otrzymasz ocieploną ścianę, gotową do ewentualnego położenia płytek, czy wygładzenia (Atlas REKORD - gładź cementowa) pod malowanie.
Oczywiście, bezpośrednio na niej nie zawiesisz żadnych ciężkich szafek...
Zrobiłbym tak samo. Jak nie wiemy jaka jest izolacja, a autor nic nie pisze też o izolacji termicznej z zewnątrz, to zakładam, że jej nie ma. Nie ma opcji zrobić tam żadnej pustej przestrzeni, bo tam po prostu będzie sią lało po tych płytach z jednej i drugiej strony. Jeżeli to jest nieocieplona piwnica, to nawet nie wiem czy nie lepiej dać grubszą warstwę tego multiporu.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Napisano (edytowany)
  Dnia 22.01.2025 o 17:14, podczytywacz napisał:

Oczywiście, bezpośrednio na niej nie zawiesisz żadnych ciężkich szafek...

Rozwiń  

 

To jest do rozwiązania kołkami do mocowania urządzeń na styropianie. Np. kołkami Ebolt.

 

Mocowanie urządzeń na elewacji budynku docieplonego styropianem

 

  Dnia 22.01.2025 o 10:24, animus napisał:

Będzie pomieszczenie ogrzewane. 

Rozwiń  

 

Nie zwróciłem uwagi, że to kamień i bez izolacji. :(

 

 

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
  Dnia 22.01.2025 o 18:34, animus napisał:
Multipor się nie nadaje.
 
 
Nie wiem, bo nie robiłem, chodzi mi tylko o to, że jak nie wiemy nic o żadnej izolacji, to przyznasz, że ta płyta to będzie jeden wielki radiator.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Napisano
  Dnia 22.01.2025 o 19:08, podczytywacz napisał:

Bo?

Rozwiń  

Płyta budowlana jest odporna na wilgoć, wodę.:bezradny:

Multipor nie będzie izolatorem, jak się ochleje wody, to materiał na izolację z dobrą wentylacją.

Przy zakupie ma  już 50% wilgoci.

 

Kufa czy to trzeba tłumaczyć takie podstawy.  :icon_cool:

Napisano
  Dnia 22.01.2025 o 23:36, animus napisał:

Przy zakupie ma  już 50% wilgoci.

Rozwiń  

Nie kupuj jak stoi na niezadaszonym placu - proste...

 

  Dnia 22.01.2025 o 23:36, animus napisał:

to materiał na izolację z dobrą wentylacją

Rozwiń  

Będzie miał doskonałą wentylację - wie co robi...

 

  Dnia 22.01.2025 o 23:36, animus napisał:

jak się ochleje wody

Rozwiń  

Którędy?

Podłoga zaizolowana, a ściany przecież nie pozostawi GOŁEJ...

Będą płytki, będzie farba...

 

  Dnia 22.01.2025 o 23:36, animus napisał:

Kufa czy to trzeba tłumaczyć takie podstawy.

Rozwiń  

No, ale Ty wiesz lepiej od tych durni, co zabytkowe kamienice z fantastyczną wentylacją SUPERGRAWITACYJNĄ

(:yahoo:) ocieplają od wielu, wielu lat w durnych Niemczech, Danii... bo nie tylko w zapyziałej Polsce...

 

No, a według Ciebie TYLKO płyta budowlana i tylko na m-system (a za płytą - DZIURA... przestrzeń na wilgoć i robaki...)

 

obraz.png.ed3732df791863fdaa51b0d16587b772.png

Napisano (edytowany)

Panowie na zewnątrz budynek jest już ocieplony styropianem białym EPS 70 o grubości 20 cm lambda 0.038

 

Co do wentylacji planuje zastosować wentylację grawitacyjna, czyli wywiercić otwór na zewnątrz o średnicy 150 mam i włożyć do niego komin pod kątem 90 stopni, są takie z kręcącym się u góry wentylatorem.

Edytowano przez lukas198820 (zobacz historię edycji)
Napisano
  Dnia 23.01.2025 o 09:29, lukas198820 napisał:
Panowie na zewnątrz budynek jest już ocieplony styropianem białym EPS 70 o grubości 20 cm lambda 0.038
 
Co do wentylacji planuje zastosować wentylację grawitacyjna, czyli wywiercić otwór na zewnątrz o średnicy 150 mam i włożyć do niego komin pod kątem 90 stopni, są takie z kręcącym się u góry wentylatorem.
Zacząłbym od tej wentylacji. Jak będzie ciąg jako taki, czyli minimum 1m/s, wilgotność nie przekraczająca 50%, to można próbować z płytą budowlaną.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Napisano

 

  Dnia 23.01.2025 o 09:53, animus napisał:

Nie ma sensu dalej ...........

Rozwiń  

Też tak sądzę:scratching:

 

 

  Dnia 23.01.2025 o 09:29, lukas198820 napisał:

Co do wentylacji planuje zastosować wentylację grawitacyjna, czyli wywiercić otwór na zewnątrz o średnicy 150 mam i włożyć do niego komin pod kątem 90 stopni, są takie z kręcącym się u góry wentylatorem.

Rozwiń  

Z Twojego planu wynika, że nie bardzo masz pojęcie CO TO JEST WENTYLACJA GRAWITACYJNA...

To nie tylko jest dziura i rura:icon_rolleyes:...

Musisz się podszkolić, żeby Twój plan nie "wyszedł Ci bokiem"...

 

Na początek:

https://www.technika-grzewcza-sklep.pl/blog/wentylacja-grawitacyjna-jak-dziala.html#/

 

I szukaj dalszej lektury...

 

Ten kręcący się u góry wentylator musi mieć odpowiednie warunki, coby się mógł sam kręcić, jeśli nie jest zasilany prądem...

Napisano

Na moje z animusem rozrywki słowne nie zwracaj uwagi - on mnie nie lubi... czytać...

 

Wykorzystasz do równania ścian to, co wybierzesz...

Po jego argumentach i po moich...

 

Ale pogrzebałem w Twoich wątkach i zobaczyłem z jakiego kamienia masz ten mur półmetrowej grubości...

I uświadomiłem sobie, że "widziałem" go w postaci "góralskiego" muru z otoczaków i polnych kamieni, a nie takiego:

IMG_20240604_174642.thumb.jpg.6d8867f97978a68923202c074a671e72.jpg.d7105a4b0c93facb3f1047703788a444.jpg

 

I zaświeciła mi się czerwona lampka...

Ten mur, bez poziomej izolacji nie rokuje zbyt dobrze, nawet jeśli go nawet na grubo potraktowałeś dysperbitem... nawet jak go zagruntujesz NIE WIEM CZYM...

Będzie kapilarnie pił wodę z gruntu...

Od posadzki woda do muru - ponad jej powierzchnią - nie będzie miała dostępu po tym, jak  folię pod podłogówkę rozłożyłeś i wywinąłeś na  ścianę...

Dlatego należałoby się "pobawić" i odciąć - przynajmniej w okolicy łazienki - dopływ wilgoci od gruntu, metodą, jakiej pokazał  mi kiedyś doradca firmy IZOHAN, a którą kilkukrotnie stosowałem przy remontach tarasów i schodów, wylewanych wprost na gruncie...

Stosowałem metodę grawitacyjną (bezciśnieniową) "mokre na mokre"

 

obraz.thumb.png.0de92f7273d133bc420e39234ec1ec66.png

Schody na taras - zdjęcie z maja 2012 roku - w wywierconych otworach wlany jest preparat...

 

obraz.png.515fa0ca52b5bac58afd84ba83fd615b.png

 

obraz.png.c56770bede008f09054c94a33d0df453.png

 

Schody wejściowe u szwagra - odcinany był pierwszy, fundamentowy schodek, wylany w gruncie - zdjęcie z września 2011 roku...

 

obraz.png.29d395e76cefb726f18b847a73f3b7fe.png

Kontrola parę dni przed odbiorem... są w doskonałym stanie do dziś... to znaczy - chodziłem po nich ostatnio koło pierwszego listopada ubiegłego roku...

 

Tu jest skrócony opis działania:

https://hydroizolacje24.pl/izohan-wodochron-w

 

Wierciłem wiertłem fi 14, bo takie miałem odpowiedniej długości, zalewałem preparatem przy pomocy dużej pipety :icon_mrgreen:

Gdybym ja to robił - wierciłbym wewnątrz tuż nad posadzką, w dół, na mijankę, na głębokość kilka cm mniejszą, niż grubość ściany...

 

Trochę więcej poczytaj tu:

https://www.sanier.pl/poradniki_sanier/czym-jest-iniekcja-metoda-grawitacyjna-jak-ja-wykonac/?srsltid=AfmBOoq3i55ST4DQTbygS39KCSFznYcQ3j4wo35OrfCFzYJUdfE4Rwqh

 

Będzie trochę wiercenia, ale warto - spokój na dalsze lata - zapewniony...

Napisano

Kolego gdzie ten izohan dostać?

Co ile cm wywiercić dziury po skosie i na jaką głębokość?

To zdjęcie które pokazałeś to właśnie takie ściany są w tej łazience, oraz w pokoju obok łazienki.Tak jak mówię z jednej stajni wydzielilem dwa pomieszczenia.

 

Druga rzecz, jaka powinna być grubość tej płyty budowlanej na której będa klejone płytki?

1 cm wystarczy?

Jeszcze mam pytanie ci oznacza metoda ,, mokre na mokre'' ?

Napisano
  Dnia 24.01.2025 o 02:02, lukas198820 napisał:

Co ile cm wywiercić dziury po skosie i na jaką głębokość?

Rozwiń  

Jeżeli chcesz wiercić to tylko fugi, kamień nie pije wody, chyba że to jakiś piaskowiec.

 

 

  Dnia 24.01.2025 o 02:02, lukas198820 napisał:

jaka powinna być grubość tej płyty budowlanej na której będa klejone płytki?

1 cm wystarczy?

Rozwiń  

2 cm przynajmniej, wtedy będzie cieplej w łazience.

Napisano
  Dnia 24.01.2025 o 02:02, lukas198820 napisał:

To zdjęcie które pokazałeś to właśnie takie ściany są w tej łazience,

Rozwiń  

Bo to jest Twoje zdjęcie...

 

  Dnia 24.01.2025 o 02:02, lukas198820 napisał:

Co ile cm wywiercić dziury po skosie i na jaką głębokość?

Rozwiń  

Nie czytasz zalinkowanych artykułów...

 

obraz.png.11b82aeae9f011f250968cc2def05af4.png

 

Nie polegaj tylko na lekturze forum - szukaj, pytaj... tu pierwszy z brzegu  filmik z podpowiedzią... za moich czasów tego nie było, ale był kontakt z doradcą akurat Izohana... Doradcy - ich kontakty na stronie producenta... tu masz ultrament...

 

 

 

 

Tak samo możesz skontaktować się - telefonicznie, czy mailowo z doradcą Xelli - producenta multiporu...

Napisano

Mam jeszxze kilka pytań;

 

1.Czy płyta budowlana 1 cm jest lepsza niż dwie zielone płyty regipsowe w kwestii izolacji cieplnej?

 

2.Czy taka płyta budowlana też się nadaje?

Jest tańsza niż Budanentu i Ultramentu

 

https://allegro.pl/oferta/plyta-budowlana-izolacyjna-wodoodporna-maxiterm-w10-120x60-cm-gr-10-mm-14405302704

 

3.Czy te płyty muszę klejic krawędzi krawędzi bo widziałem że tak na YT robią?

 

 

 

Napisano
  Dnia 28.01.2025 o 20:12, lukas198820 napisał:

Mam jeszxze kilka pytań;

 

1.Czy płyta budowlana 1 cm jest lepsza niż dwie zielone płyty regipsowe w kwestii izolacji cieplnej?

 

2.Czy taka płyta budowlana też się nadaje?

Jest tańsza niż Budanentu i Ultramentu

 

https://allegro.pl/oferta/plyta-budowlana-izolacyjna-wodoodporna-maxiterm-w10-120x60-cm-gr-10-mm-14405302704

 

3.Czy te płyty muszę klejic krawędzi krawędzi bo widziałem że tak na YT robią?

 

 

 

Rozwiń  

1. Nawet 4 zielone.

 

2. Nie znam jakości tej płyty.

 

3. Tak, masz na filmie. #12.

Napisano

Dziury są na zakładkę góra dół tak około 10cm, trochę gęściej później wiercilem ale też zauważyłem że ten kamień strasznie się kruszy przy wierceniu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...