Skocz do zawartości

Dyskusja na forum: Czy warto kupić kocioł na pellet? Poradnik dla właścicieli nowych i remontowanych domów


Recommended Posts

Napisano

Ze statystyk programu „Czyste Powietrze” wynika, że obecnie najchętniej wybierane źródło ciepła to kocioł na pellet. Warto więc przyjrzeć im się bliżej. W jakim domu takie ogrzewanie się sprawdzi? Jak prawidłowo dobrać i zainstalować kocioł na pellet? Dla kogo ogrzewanie pelletem nie będzie jednak dobrym rozwiązaniem?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/kotly-i-podgrzewacze/a/113333-czy-warto-kupic-kociol-na-pellet-poradnik-dla-wlascicieli-nowych-i-remontowanych-domow

Napisano
Komentarz dodany przez tomasz z Mogilna:
Trochę przesadził autor artykułu z dofinansowaniem. Tak z pamięci to z tego co wiem to przy drugim progu dofinansowanie jest 70% na kocioł pelletowy, ale nie więcej niż 14300 zł. Mówimy o kwocie netto. Za VAT płaci klient. Tyle samo na modernizację kotłowni. Szkoda że nikt nie porusza najważniejszego tematu. A mianowicie. Starsza osoba przy minimalnych dochodach pali w domu dwie tony węgla i resztę wspomaga drewnem typu deski gałęzie. Szacunkowo wychodzi jej 3/4 tony zapotrzebowanie na węgiel. Na pellet wyjdzie coś koło 4,5 tony czyli 5-6 tyś zł. Pytanie. Skąd ta babcia ma wziąć pieniądze na pellet? Co z tego że dostanie za darmo kocioł, jak nic prócz pellet u nie włoży do pieca na pellet. Rząd to ludzie bez wyobraźni...jedynie potrafią obiecywać. Obietnice które spełnią wynikają tylko z tego że zabierają nam obywatelom.
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Komentarz dodany przez zecia:
Kocioł na pellet i drewno może być strzałem w dziesiątkę, jeśli szukasz uniwersalności. Drewno to tania baza, zwłaszcza przy własnym źródle, a pellet daje komfort – automatyczne dozowanie i mniej sprzątania, jak w Heiztechnik Duo. Efektywność na poziomie 90% i czyste spalanie to atuty, szczególnie z suchym opałem i sterownikiem. Inwestycja startuje od 10-14 tys. zł, ale z programami typu „Czyste Powietrze” staje się przystępna, a koszty ogrzewania spadają. Wymaga przestrzeni na paliwo i trochę pracy – załadunek drewna, czyszczenie. Dla tych, co stawiają na ekologię i mają czas na obsługę, to sensowny wybór. Kluczowe są dostępność opału i gotowość do regularnej konserwacji kotła. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...