Skocz do zawartości

Dyskusja na forum: Czy warto kupić kocioł na pellet? Poradnik dla właścicieli nowych i remontowanych domów


Recommended Posts

Ze statystyk programu „Czyste Powietrze” wynika, że obecnie najchętniej wybierane źródło ciepła to kocioł na pellet. Warto więc przyjrzeć im się bliżej. W jakim domu takie ogrzewanie się sprawdzi? Jak prawidłowo dobrać i zainstalować kocioł na pellet? Dla kogo ogrzewanie pelletem nie będzie jednak dobrym rozwiązaniem?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/kotly-i-podgrzewacze/a/113333-czy-warto-kupic-kociol-na-pellet-poradnik-dla-wlascicieli-nowych-i-remontowanych-domow

Link do komentarza
Komentarz dodany przez tomasz z Mogilna:
Trochę przesadził autor artykułu z dofinansowaniem. Tak z pamięci to z tego co wiem to przy drugim progu dofinansowanie jest 70% na kocioł pelletowy, ale nie więcej niż 14300 zł. Mówimy o kwocie netto. Za VAT płaci klient. Tyle samo na modernizację kotłowni. Szkoda że nikt nie porusza najważniejszego tematu. A mianowicie. Starsza osoba przy minimalnych dochodach pali w domu dwie tony węgla i resztę wspomaga drewnem typu deski gałęzie. Szacunkowo wychodzi jej 3/4 tony zapotrzebowanie na węgiel. Na pellet wyjdzie coś koło 4,5 tony czyli 5-6 tyś zł. Pytanie. Skąd ta babcia ma wziąć pieniądze na pellet? Co z tego że dostanie za darmo kocioł, jak nic prócz pellet u nie włoży do pieca na pellet. Rząd to ludzie bez wyobraźni...jedynie potrafią obiecywać. Obietnice które spełnią wynikają tylko z tego że zabierają nam obywatelom.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...

Komentarz dodany przez zecia:
Kocioł na pellet i drewno może być strzałem w dziesiątkę, jeśli szukasz uniwersalności. Drewno to tania baza, zwłaszcza przy własnym źródle, a pellet daje komfort – automatyczne dozowanie i mniej sprzątania, jak w Heiztechnik Duo. Efektywność na poziomie 90% i czyste spalanie to atuty, szczególnie z suchym opałem i sterownikiem. Inwestycja startuje od 10-14 tys. zł, ale z programami typu „Czyste Powietrze” staje się przystępna, a koszty ogrzewania spadają. Wymaga przestrzeni na paliwo i trochę pracy – załadunek drewna, czyszczenie. Dla tych, co stawiają na ekologię i mają czas na obsługę, to sensowny wybór. Kluczowe są dostępność opału i gotowość do regularnej konserwacji kotła. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...