Skocz do zawartości

Wyciek z rury odpływowej.


Recommended Posts

Napisano

Mam problem z widoczna rura odpływową. Ktoś kto to robił miał dziwną wizję żeby tak to skonstruować. Jakiś pomysł jak najprościej rozwiązać problem? 

Strasznie trudny dostęp jest do tego miejsca. A niestety owa rura jest podłączona jako odpływ zlewu oraz pralki.

Czy konieczne będzie kucie? czy może wystarczy jakoś wyskrobać to do okoła i założyć nowe kolanko... 

Tymczasowo chciałem to załatwić silikonem który jak wiadomo się nie sprawdził (co było do przewidzenia) dodam jeszcze że nawet nie mam opcji zeby czymś to zawinąć więc konieczna jest wymiana 

20241011_192934.jpg

Napisano
Dnia 11.10.2024 o 19:39, gronos napisał:

Czy konieczne będzie kucie?

Nie wyobrażam sobie rozwiązania sprawy bez kucia :bezradny:

Można spróbować owinąć ten "kołnierz" regulowanego "kolanka" bandażem z folii termokurczliwej i nagrzania jej dobrą nagrzewnicą elektryczną... ale to i tak "pudrowanie trupa"...:zalamka:

Napisano

 

Dnia 11.10.2024 o 19:39, gronos napisał:

Mam problem z widoczna rura odpływową.

Jeżeli ta kształtka się rozkręca, dzieli na dwie, to są  pewne szanse.  

Trzeba kluczem ruszyć ten pierścień, rozkręcić go, potem te dwa elementy przekręcać, dookoła osi aż odsuną się od siebie, wtedy spróbować wyciągnąć je po kolei, jeżeli wyjdą to

kupić taką samą nową kształtkę nastawną, albo harmonijkę i zamontować w odwróconej kolejności.  

 

kolano-uniwersalne.jpg

Kolano-zlacze-elastyczne-fi-50-230mm-kie

Jak się nie da, to trzeba obkuć rurę czymś cienkim dookoła, może z drugiej strony.

Od strony odpływu, zluzować, rozebrać i złożyć z normalnych kolan.

Napisano

Ta nastawna kształtka nie znalazła się tutaj przypadkowo...

Gdyby mogło znaleźć się zwykłe kolanko, to na pewno by tu było...

 

Ciekawe jaki jeszcze cyrk urządził ten hydraulik w tej ścianie przy podłączeniu tych odpływów do pionu:zalamka:

Obkuwanie rur nawet czymś najcieńszym nic nie da, nawet rozbicie/rozkruszenia nastawnej kształtki również, bo i tak trzeba będzie jakoś nowe kształtki tam dopasować i zamontować:bezradny:

 

Zatem - na początek spróbować z taśmą termokurczliwą...  I jeśli doszczelni, to zamaskować i przeczekać do remontu łazienki, no i wtedy zrobić PORZĄDEK w tym miejscu...

Albo - lepiej - spróbować bezkolizyjnie zdemontować sedes, rozkuć co trzeba, powyrzucać co zbędne, zrobić porządny odpływ - nie musi być taki gruby, na odpływ ze zlewu i pralki zupełnie wystarczy rura fi 50 - i zrobić porządek w łazience :yahoo:

Te prace powinien zrobić ktoś, kto ma pojęcie JAK TO ZROBIĆ, niekoniecznie po jutubowym "kursie"...

Napisano

Otóż to, brat miał 3 oferty do remontu dwóch łazienek z Internetu i wziął najtańszą chyba za 15 czy 18 tys, w tym jedna z wanną i natryskiem z 12m2. Ta mniejsza była mamy, a ta w połowie roboty przyjechała z Włoch z pracy. Jak zobaczyła co się dzieje, tak im podziękowali, bo zimna woda prawie w ogóle nie leciała, bo tak zacisnął Pexy. Zawołałem kumpla i po godzinach tydzień to przerabiali wszystko we dwóch. Do dziś zimna woda ma 2 razy mniejsze ciśnienie niż ciepła, a glazurnik jak poprawiał, to raz tam wchodzę i slyszę - o kurrrr ale się weebałem.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
5 godzin temu, podczytywacz napisał:

nie musi być taki gruby, na odpływ ze zlewu i pralki zupełnie wystarczy rura fi 50 

Przecież to jest fi 50, popatrz na kubek, gdzie woda kapie. :takaemotka:

Napisano

Może nie będzie tak źle. Najpierw trzeba sprawdzić to skręcane połączenie na kolanku nastawnym, bo to chyba tam kapie woda. Czy to połączenie jest mocno skręcone? Mogło zostać poluzowane przy dopasowywaniu. Jeżeli to nie pomoże, to rozkręcamy je i sprawdzamy stan i ułożenie uszczelki. Takie kształtki da się rozłożyć podobnie jak śrubunki, czyli bez przesuwania rur. Jeżeli coś jest wadliwe to prawdopodobnie uda się wymienić kształtkę na nową. Tak jak już inni napisali powyżej - rozkręconą na dwie części kształtkę łączymy z rurami o dopiero skręcamy. Polecam posmarować wszystkie uszczelki pastą poślizgową.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej ekipo! 👋 Mam pytanie do wszystkich, którzy spędzają czas w warsztacie: czy Wasze narzędzia też czasem "znikają" w skrzynkach i szafkach? 😅 Zastanawiam się, jakie macie sposoby na utrzymanie porządku i szybki dostęp do narzędzi. Czy korzystacie z organizerów, przegródek, a może sami coś projektujecie? Słyszałem, że niektórzy drukują własne uchwyty i organizery 3D – to naprawdę działa? Podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami – może razem znajdziemy sposób, żeby nasze warsztaty były bardziej zorganizowane i mniej frustrujące! 💡🛠️ Dzięki z góry za odpowiedzi!  
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...