Skocz do zawartości

Wykończenie ścianki gk


Recommended Posts

Napisano

Szanowne Państwo kochani moi. Etap płytowania mam już za sobą, teraz pytanie ,bo robiłem to z pomocą, i no fachowiec zdecydował generalnie żeby dylatacje między podłogą zostawić nikłą, wiem że jest tam dylatacja ale bardzo mała. Czy to duży błąd?  Co mam zrobić z sufitem jak to wykończyć to znaczy jak wykończyć łączenie płyt z sufitem? No i czy połączenia płyt gk musze fazować jak te na zdjęciach? I czy w ogóle płyty mogą dotykać sufitu? bo w niektórych miejscach dotykają. Z góry jak zwykle dziękuje! 😊

IMG_5300-min.jpg

IMG_5303-min.jpg

IMG_5304-min.jpg

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, NoobBudowlany98 napisał:

 Co mam zrobić z sufitem jak to wykończyć to znaczy jak wykończyć łączenie płyt z sufitem? No i czy połączenia płyt gk musze fazować jak te na zdjęciach? I czy w ogóle płyty mogą dotykać sufitu? bo w niektórych miejscach dotykają. Z góry jak zwykle dziękuje!

Zagruntować całość. 

Przy suficie zrobić połączenie ślizgowe.

Kleić płyty klejem Knauf Uniflott.

Zbroić fizeliną i przy suficie i na ścianach.

Przeszpachlować, przy suficie nałożyć akryl, pomalować, przykręcić listwę podłogową. 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano

Połączenie z sufitem powinno mieć minimum 5mm dylatacji, tak jest zalecane, ale czy utniesz teraz te 5mm i to zaszpachlujesz, to decyzja należy do Ciebie, bo teoretycznie płyta jest bardziej miękka od szpachli. Jak już byś chciał fazować przy suficie, to pod kątem ~45°, nie tak jak na fazach oryginalnych. Na połączenia oryginalne idzie flizelina, np taka https://allegro.pl/oferta/rigips-tasma-z-wlokna-szklanego-fizelina-25m-10824155528 a na narożniki i kąty pod sufitem np taka taśma papierowa https://allegro.pl/oferta/tasma-naprawcza-center-flex-57-mm-x-10-m-czerwona-15721116519
, która się formuje po kątem 90° przy zatapianiu. Wszystko wcześniej szpachlujesz masą Q1 i zatapiasz taśmę i flizelinę, potem po obróbce najlepiej uniwersalną Q2-Q3 i na koniec gładź. Dylatacja na podłodze powinna być na grubość płyty, czyli12mm, a czy coś się stanie jak jej nie będzie, tego nie wiem. Polecam tego pana do oglądania. https://youtube.com/@gipskartonitd?si=mw6hYqhzxUEgF3BA
Oczywiście możesz to zrobić bele jaką szpachlą bez żadnych taśm, ja napisałem jak powinno być to zrobione fachowo.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kwestią zasadniczą są przekroje zastosowanych rur. Te na parterze nie były przewidziane do zwiększonego poboru wody na górę, te na górze są prawdopodobnie zbyt małe, bo przewidziano je na normalną instalację, a nie instalację podniesioną wyżej (spadek ciśnienia o wysokość słupa wody od piwnicy do piętra). Ot i masz przyczynę.    Niestety, hydraulicy na rynku są w większości przyuczonymi amatorami i stosuję utarte schematy, które jednak trzeba dopasowywać do zmieniających się warunków, ale oni tego nie potrafią. 
    • Witam,   Przebudowałem poddasze na mieszkanie użytkowe. Problem polega na kiepskim ciśnieniu wody szczególnie ciepłej, które dodatkowo spada gdy ktoś piętro niżej również korzysta z ciepłej wody.    W łazience na poddaszu zamontowany jest przepływowy podgrzewacz wody Kospel PPE3. Budynek jest zasilany wodą ze studni zwykłej z hydroforem w piwnicy. Rury są od początku budowy budynku, a sam budynek z lat 90. Na dolnym piętrze ciśnienie jest ok. Na górne piętro rury zasilające wodę (PEX) zostały połączone ze starymi pod samym stropem.   Co można zrobić żeby poprawić ciśnienie wody na piętrze ? Jakieś urządzenie wspomagające ? Przepływomierz posiada zworki, którymi można zwiększyć moc - czy to może zmienić sytuacje ? Domyślam się, że padną sugestie odnośnie starej instalacji, ale jednak na dole ciśnienie wody jest ok. Proszę o pomoc.     
    • Tak to strop bez wylewki bo starą skułem. Chodzi o to, że w jej miejsce będzie nowa, typowo 6-7 cm gruba do ogrzewania podłogowego. Zamiast styropianu jak poprzednio styrobeton bo zauwżyłem że poprzednia wylewka miała normalnie 5cm ale środkiem zaledwie 3. Trudno byłoby styropianem wyrównać.   A jakie zwykle sa metody naprawy takich pekniec? Strop wyglada na lany nie widze nigdzie dyltacji   dziękuję za odpowiedź 
    • Przede wszystkim jaki tam jest rodzaj stropu i jakie tam dojdą nowe obciążenia. Bo nie rozumiem co znaczy "będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki." Będzie tam nowa wylewka? W takim razie jak gruba? Tylko jako warstwa wyrównująca, zespolona ze starą wylewką, czy od niej oddzielona styropianem lub folią? Bo mi to raczej wygląda na strop bez zrobionej wylewki.  Skoro jest tam gdzieś wykuta dziura w betonie to trzeba ją oczyścić i wypełnić masą naprawczą do betonu. Gruntowanie na pewno nie zaszkodzi.  Natomiast co do pęknięć to powinien to obejrzeć konstruktor na miejscu. Bez tego można sobie gdybać, nie wiedząc nawet jakie tam są warstwy i jak głęboko sięgają pęknięcia. To również rzecz dla konstruktora, żeby ocenić czy nowe obciążenia nie będą zbyt duże.
    • Skoro zamiast wylewki będzie płyta systemowa i suchy jastrych to moc grzewcza podłogówki będzie jeszcze niższa, bo tu rurki nie są bezpośrednio otulone wylewką. Czyli będziemy mieli efekt ciepłej podłogi, ale do efektywnego ogrzewania takiej łazienki będzie to o wiele za mało. Naprawdę nie wiem, czy na tak małej powierzchni warto robić podłogówkę wodną zamiast elektrycznej. Wszystko się znacznie bardziej komplikuje. Zużycie prądu nie musi zaś wcale być duże, bo ogrzewanie podłogowe nie musi działać stale. Zasadniczą moc grzewczą i tak powinien tam zapewniać grzejnik.   W łazience zdecydowanie lepiej zastosować płyty cementowo-włóknowe niż gipsowo-włóknowe, bo są znacznie mniej wrażliwe na działanie wilgoci.    Jaki tam jest rodzaj stropu? Być może legary dałoby się usunąć, ułożyć tam izolację cieplną i suchy jastrych z płyt cementowo-włóknowych?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...