Skocz do zawartości

Remont klatki schodowej


Recommended Posts

Napisano

Witam, jestem w trakcie remontu klatki schodowej w starym piętrowym domu. 

Dolna część ścian będzie ozdobiona betonem, który nakładam na płyty OSB (jak na zdj.). Problemem pozostaje reszta scian. Chce nakleić na ściany styropian (2-5cm), następnie wygładzić je gładzią na wałku. Myślicie, że to dobry pomysł? Jestem totalnym laikiem w tych sprawach. Wiem natomiast, że zapewne najlepszym sposobem byłoby nałożenie specjalnej zaprawy klejącej do styropianu i zatopić siatkę. Chcialbym jednak tego uniknąć, bo nie dość, że jest wysoko, dysponuję jedynie drabiną to jeszcze będę to robił sam. Tynk ze ścian miejscami odpada więc będę musial go zdrapać do gołej cegły dlatego bezpośrednie malowanie odpada. 

 

Macie może inne, lepsze pomysły jak niedrogim kosztem i stosunkowo łatwo wyremontować ta ściankę? Myślę nad styropianem bo wyrówna ściany, delikatnie ociepli pomieszczenie i łatwo się nakłada. Mam tylko zagwozdkę co dalej, co najlepiej nałożyć na ten styropian i w jaki sposób.

 

Dzięki z góry 

IMG_20240628_201552.jpg

Napisano

Odpuść styropian i kontynuuj z płytą OSB...

Albo naklej na placki (na zagruntowanej gruntem głębokopenetrującym ścianie) płyty gips/karton... one lepiej wyrównają, niż styropian... no i nie będziesz musiał bawić sie siatkami i klejami...

Napisano

Poza tym klejenie styropianu od wewnątrz to duże ryzyko grzyba pod spodem. J.w. najlepiej GK na placki, choć to jedna z najtrudniejszych robót budowlanych, jeszcze na drabinie sobie średnio to wyobrażam, jeszcze sam bez doświadczenia. Na rusztowaniu ok. Ewentualnie tynkowanie na listwach. Jak byś miał gdzie pożyczyć rusztowanie to lepiej GK, ale uprzedzam, że nie jest to łatwy temat.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
  Dnia 28.06.2024 o 18:36, marcino227 napisał:

  Myślę nad styropianem bo wyrówna ściany, delikatnie ociepli pomieszczenie i łatwo się nakłada.  

Rozwiń  

 

To Ci się tylko tak wydaje. Poza tym, pominąć nawet co napisano powyżej, klatka schodowa jest miejscem zagrożonym przypadkowymi uszkodzeniami powierzchni ścian, więc styropian na ściany to gaszenie pożaru benzyną. W ogóle zapomnij o styropianie!

Chyba, ze se kawałek zostawisz żeby poleżeć odrobinę.

 

  Dnia 28.06.2024 o 19:39, podczytywacz napisał:

Odpuść styropian i kontynuuj z płytą OSB...

Albo naklej na placki (na zagruntowanej gruntem głębokopenetrującym ścianie) płyty gips/karton... one lepiej wyrównają, niż styropian... no i nie będziesz musiał bawić sie siatkami i klejami...

Rozwiń  

 

Też bym tu zrezygnował z płyt g/k. Z tego samego powodu. Jeśli już, to tylko OSB, albo w ogóle tynk strukturalny.

Napisano
  Dnia 28.06.2024 o 21:08, retrofood napisał:
 
To Ci się tylko tak wydaje. Poza tym, pominąć nawet co napisano powyżej, klatka schodowa jest miejscem zagrożonym przypadkowymi uszkodzeniami powierzchni ścian, więc styropian na ściany to gaszenie pożaru benzyną. W ogóle zapomnij o styropianie!
Chyba, ze se kawałek zostawisz żeby poleżeć odrobinę.
A kłaść tynk na OSB to już komentował nie będe. Jak pierdyknie, to cały płat odpadnie. Nie słyszałem jeszcze o takim sposobie. Nie wiem jak OSB, ale drewno przecież cały czas pracuje, chyba że gliną jak drzewiej bywało, to tak. Ale może ja się nie znam.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
  Dnia 28.06.2024 o 21:12, vlad1431 napisał:

A kłaść tynk na OSB to już komentował nie będe. Jak pierdyknie, to cały płat odpadnie. Nie słyszałem jeszcze o takim sposobie. Nie wiem jak OSB, ale drewno przecież cały czas pracuje, chyba że gliną jak drzewiej bywało, to tak. Ale może ja się nie znam. 

Rozwiń  

 

Mnie przyszło do głowy malowanie OSB tymi nowoczesnymi farbami. Widziałem gościa jak to robił, pracy dużo, bo to pociąganie pędzlem jak przy tworzeniu obrazu na płótnie, ale efekty całkiem całkiem.

Tynk na OSB oczywiście, nie do przyjęcia.

Napisano
  Dnia 28.06.2024 o 21:15, retrofood napisał:
 
Mnie przyszło do głowy malowanie OSB tymi nowoczesnymi farbami. Widziałem gościa jak to robił, pracy dużo, bo to pociąganie pędzlem jak przy tworzeniu obrazu na płótnie, ale efekty całkiem całkiem.
Tynk na OSB oczywiście, nie do przyjęcia.
Zawsze można lamperie namalować.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Byłbym jeszcze skłonny do przyklejenia gk na placki. Akurat z tym mam trochę  doświadczenia bo całe mieszkanie robiłem w gk wraz z podwieszeniem. Rusztowanie może udałoby mi się wynająć. Martwi mnie tylko to, że klatka nie jest ogrzewana. W zimie potrafi być zimno jak na zewnątrz. Stąd był pomysł, aby trochę ocieplić klatkę styropianem i nałożyć jakaś farbę elewacyjna 

Uznajmy zatem, że uda mi się zorganizować rusztowanie. Co najlepiej zrobić? Bawić się w te styropiany, czy lecieć z GK? Zaznaczam, że na klatce są bardzo niskie temperatury 

Napisano
  Dnia 28.06.2024 o 21:31, marcino227 napisał:
Byłbym jeszcze skłonny do przyklejenia gk na placki. Akurat z tym mam trochę  doświadczenia bo całe mieszkanie robiłem w gk wraz z podwieszeniem. Rusztowanie może udałoby mi się wynająć. Martwi mnie tylko to, że klatka nie jest ogrzewana. W zimie potrafi być zimno jak na zewnątrz. Stąd był pomysł, aby trochę ocieplić klatkę styropianem i nałożyć jakaś farbę elewacyjna 
Uznajmy zatem, że uda mi się zorganizować rusztowanie. Co najlepiej zrobić? Bawić się w te styropiany, czy lecieć z GK? Zaznaczam, że na klatce są bardzo niskie temperatury 
Nie wiem jakim budżetem dysponujesz, ale ja 3 tygodnie temu miałem ten sam problem. Ociepliłem cały korytarz, a w zasadzie sufit od góry pianą Pur, położyli 20cm i na zawsze spokój. Tylko sufit, bo w pokojach obok też jest piana. W sumie 180m2 13tys.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

  • 9 miesiące temu...
Napisano
  Dnia 28.06.2024 o 18:36, marcino227 napisał:

bo nie dość, że jest wysoko, dysponuję jedynie drabiną to jeszcze będę to robił sam. Tynk ze ścian miejscami odpada więc będę musial go zdrapać do gołej cegły dlatego bezpośrednie malowanie odpada. 

Rozwiń  

Tu  rozwiązaniem będzie postawić rusztowanie, to dla Twojego bezpieczeństwa. Będzie też wygodniej do nakładania czegokolwiek na ściany, bo możesz to postawić na rusztowaniu a tak to, będziesz latał góra dół. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...