Skocz do zawartości

Remont klatki schodowej


Recommended Posts

Witam, jestem w trakcie remontu klatki schodowej w starym piętrowym domu. 

Dolna część ścian będzie ozdobiona betonem, który nakładam na płyty OSB (jak na zdj.). Problemem pozostaje reszta scian. Chce nakleić na ściany styropian (2-5cm), następnie wygładzić je gładzią na wałku. Myślicie, że to dobry pomysł? Jestem totalnym laikiem w tych sprawach. Wiem natomiast, że zapewne najlepszym sposobem byłoby nałożenie specjalnej zaprawy klejącej do styropianu i zatopić siatkę. Chcialbym jednak tego uniknąć, bo nie dość, że jest wysoko, dysponuję jedynie drabiną to jeszcze będę to robił sam. Tynk ze ścian miejscami odpada więc będę musial go zdrapać do gołej cegły dlatego bezpośrednie malowanie odpada. 

 

Macie może inne, lepsze pomysły jak niedrogim kosztem i stosunkowo łatwo wyremontować ta ściankę? Myślę nad styropianem bo wyrówna ściany, delikatnie ociepli pomieszczenie i łatwo się nakłada. Mam tylko zagwozdkę co dalej, co najlepiej nałożyć na ten styropian i w jaki sposób.

 

Dzięki z góry 

IMG_20240628_201552.jpg

Link do komentarza

Poza tym klejenie styropianu od wewnątrz to duże ryzyko grzyba pod spodem. J.w. najlepiej GK na placki, choć to jedna z najtrudniejszych robót budowlanych, jeszcze na drabinie sobie średnio to wyobrażam, jeszcze sam bez doświadczenia. Na rusztowaniu ok. Ewentualnie tynkowanie na listwach. Jak byś miał gdzie pożyczyć rusztowanie to lepiej GK, ale uprzedzam, że nie jest to łatwy temat.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
2 godziny temu, marcino227 napisał:

  Myślę nad styropianem bo wyrówna ściany, delikatnie ociepli pomieszczenie i łatwo się nakłada.  

 

To Ci się tylko tak wydaje. Poza tym, pominąć nawet co napisano powyżej, klatka schodowa jest miejscem zagrożonym przypadkowymi uszkodzeniami powierzchni ścian, więc styropian na ściany to gaszenie pożaru benzyną. W ogóle zapomnij o styropianie!