Skocz do zawartości

Jaka wentylacja pod pod ogrzewanie gazowe kotłem kondensacyjnym?


Recommended Posts

Napisano

Witam

Czy planując kotłownie pod ogrzewanie gazowe o kubaturze powyżej 9m3, wystarczy do kotła kondensacyjnego doprowadzić wentylację i rurę w poziomie przez ścianę zewnętrzną?

Napisano
42 minuty temu, lukas198820 napisał:

No chodzi mi o tą pozioma rurę najczęściej taka biała co ludziom nieraz że ścian wystaje.

Czy oprócz tej rury trzeba budować komin wentylacyjny?

Ta rura to przewód powietrzno-spalinowy, który doprowadza do kotła powietrze niezbędne w procesie spalania i przez który wyrzucane są spaliny. Nie ma związku z wentylacją kotłowni, w której ma być kanał wywiewny.

Napisano
6 godzin temu, lukas198820 napisał:

Witam

Czy planując kotłownie pod ogrzewanie gazowe o kubaturze powyżej 9m3, wystarczy do kotła kondensacyjnego doprowadzić wentylację i rurę w poziomie przez ścianę zewnętrzną?

Jest kilka możliwości w zależności od adaptera. Kocioł kondensacyjny z zamknieta komora spalania nie bierze powietrza do spalania z kotłowni. Jedna z opcji to adapter i rozdzielone rury - powitrze do spalania i wylot spalin na dwie rury rozdzielony. Bez udziału powietrza z kotłowni.

Napisano
2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Jest kilka możliwości w zależności od adaptera. Kocioł kondensacyjny z zamknieta komora spalania nie bierze powietrza do spalania z kotłowni. Jedna z opcji to adapter i rozdzielone rury - powitrze do spalania i wylot spalin na dwie rury rozdzielony. Bez udziału powietrza z kotłowni.

 

No właśnie. Trzeba albo rozdzielić kwestię wentylacji i spalania, albo  analizować to razem. Pytanie o który wariant Autorowi chodzi.

Napisano
15 godzin temu, lukas198820 napisał:

Witam

Czy planując kotłownie pod ogrzewanie gazowe o kubaturze powyżej 9m3, wystarczy do kotła kondensacyjnego doprowadzić wentylację i rurę w poziomie przez ścianę zewnętrzną?

Indywidualne koncentryczne przewody powietrzno-spalinowe lub oddzielne przewody powietrzne i spalinowe od urządzeń gazowych z zamkniętą komorą spalania mogą być wyprowadzone przez zewnętrzną ścianę budynku, jeżeli urządzenia te mają nominalną moc cieplną nie większą niż:
1). 21 kW w wolno stojących budynkach jednorodzinnych, zagrodowych i rekreacji indywidualnej,
2). 5 kW w pozostałych budynkach mieszkalnych.

Napisano

Ok, teraz mam pytanie czy dom bez kominów może istnieć?

W sensie bez tego dużego murowanego, tylko co najwyżej z kilkoma małymi od wentylacji z kuchni, łazienki i kotłowni?

 

O co chodzi z tą wielką rura srebrna która wychodzi z kotłowni gazowej.

O tym mówię:

 

 

images.jpeg

fotolia.jpg

Napisano
5 godzin temu, lukas198820 napisał:

Ok, teraz mam pytanie czy dom bez kominów może istnieć?

W sensie bez tego dużego murowanego, tylko co najwyżej z kilkoma małymi od wentylacji z kuchni, łazienki i kotłowni?

Tak, jeżeli są zbędne, nie ma czego tam podłączyć, można wykorzystać na kanał wentylacyjny, albo szacht do prowadzenia np. pionów kanalizacyjnych.

Możesz też włożyć do niego  np. system kominowy stalowy turbo do kotła gazowego z zamkniętą komorą spalania.

Rura kominowa 60/100 1m kondensacyjna turbo

 

rura_dwucienna_biaa_jeremias_1352049856_

 

5 godzin temu, lukas198820 napisał:

O co chodzi z tą wielką rura srebrna która wychodzi z kotłowni gazowej.

O tym mówię:

 

 

images.jpeg

fotolia.jpg

To normalny komin ale zbudowany na  zewnątrz, prawdopodobnie stosowany do paliw stałych, składa się z dwóch płaszczy i wełny.

Może być też wentylacyjny, czy do gazu.

Rura_1000_mm_WENTYLACJA_Izolowana_Ocynko

 

Napisano
5 godzin temu, lukas198820 napisał:

Ok, teraz mam pytanie czy dom bez kominów może istnieć?

W sensie bez tego dużego murowanego, tylko co najwyżej z kilkoma małymi od wentylacji z kuchni, łazienki i kotłowni? 

 

Może, ale do jego urody będą wątpliwości.

Napisano

Wszystko fajnie, ale trochę mi się miesza wszystko.

Znajomemu firma w wycenie i wcześniej pi oględzinach stwierdziła że nie może być komin poziomy tuż za ścianę, tylko trzeba wywalić na zewnątrz taki komin z nierdzewnej stali jak wyżej wysłałem zdjeciab, z tą różnicą że do góry wystarczy 3.5 m.

Jak to w końcu jest?

Napisano
2 godziny temu, lukas198820 napisał:

Wszystko fajnie, ale trochę mi się miesza wszystko.

Znajomemu firma w wycenie i wcześniej pi oględzinach stwierdziła że nie może być komin poziomy tuż za ścianę, tylko trzeba wywalić na zewnątrz taki komin z nierdzewnej stali jak wyżej  

 

Ale do czego? Do kotłowni?

Napisano
2 godziny temu, lukas198820 napisał:

Wszystko fajnie, ale trochę mi się miesza wszystko.

Znajomemu firma w wycenie i wcześniej pi oględzinach stwierdziła że nie może być komin poziomy tuż za ścianę, tylko trzeba wywalić na zewnątrz taki komin z nierdzewnej stali jak wyżej wysłałem zdjeciab, z tą różnicą że do góry wystarczy 3.5 m.

Jak to w końcu jest?

Nad dach musi być. 

A ten komin wewnętrzny jaki ma kanał, wymiary?

Napisano
10 godzin temu, retrofood napisał:

 

Ale do czego? Do kotłowni?

Tak do kotłowni.

W miejscu gdzie ma być kotłownia gazowa , teraz jest pomieszczenie gospodarcze i tam powiedział mu fachowiec że musi  zrobić dziurę na komin wentylacyjny i zrobić taki komin jak załączyłem na kilku zdjęciach powyżej.

 

 

10 godzin temu, animus napisał:

Nad dach musi być. 

A ten komin wewnętrzny jaki ma kanał, wymiary?

Wymiarów nie znam, wiem że komin przebiega przez środek domu,  bo kotłownie ma w piwnicy.

Pomieszczenie gospodarcze w którym będzie  kocioł gazowy .jest kilka pokoju dalej.

Napisano
29 minut temu, lukas198820 napisał:

Tak do kotłowni.

W miejscu gdzie ma być kotłownia gazowa , teraz jest pomieszczenie gospodarcze i tam powiedział mu fachowiec że musi  zrobić dziurę na komin wentylacyjny i zrobić taki komin jak załączyłem na kilku zdjęciach powyżej.

 

Dobrze mówi. Aby komin pewnie odprowadzał spaliny, musi kończyć się ponad szczytem dachu, aby odprowadzał spaliny niezależnie od kierunku wiatru. Gdyby kończył się poniżej, powstające przy pewnych kierunkach wiatru zawirowania powietrza wpychały by spaliny do wewnątrz. Co jest niedopuszczalne.

 

Twoje pytanie o brak komina zrozumiałem teoretycznie, np. ogrzewania jest elektryczne, kuchnia też, no to komin spalinowy jest niepotrzebny.

Napisano
8 godzin temu, lukas198820 napisał:

Wymiarów nie znam, wiem że komin przebiega przez środek domu,  bo kotłownie ma w piwnicy.

Pomieszczenie gospodarcze w którym będzie  kocioł gazowy .jest kilka pokoju dalej.

To może zastanów się czy nie przenieść kotła gazowego bliżej tego komina.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...