Skocz do zawartości

Problem z wyciszeniem okien


Recommended Posts

Napisano

Witam, mam problem z wyciszeniem okien w mieszkaniu.

Przez zamknięte okna słychać sąsiadów normalnie rozmawiających na swoim balkonie. Wieczorem, nawet z balkonu oddalonego 40 metrów. Sąsiad rozmawiając na balkonie pode mną potrafi mnie zbudzić (przez zamknięte okna!).

 

Prośba o podpowiedzi, gdzie jeszcze mogę szukać rozwiązania, co jeszcze sprawdzić, wymienić?

 

Poniżej kilka informacji, które mogą pomóc w diagnozie:
- budynek jest w kształcie litery U
  - moja sypialnia ma 2 wysokie okna od wewnątrz, w samym rogu
  - w innych pomieszczeniach wydaję się być mniejszy problem, ale nadal, te same okna
- 2 piętro z 4
- nowe budownictwo
- okna firmy Siegenia
- na gwarancji fachowiec poprawił sytuację o 50%
  - ponoć była jakaś japa, ale wymienił plastiki, uszczelkę i ustawiał te okna prawie 1,5h
- wywietrzniki wypchałem watą węglową, prawie szczelnie
- dowiedziałem się już, że mógłbym wypchać wywietrzniki gąbkę otwartokomórkową, ale nigdzie takiej nie znalazłem

Napisano

Trzeba by dowiedzieć się dokładnie co masz tam za pakiet szybowy:

 

pakiet szybowy jednokomorowy – składający się z dwóch tafli szkła (Float oraz Termofloat), ramki dystansowej oraz gazu szlachetnego argon, wypełniającego komorę pomiędzy szybami

pakiet szybowy dwukomorowy – składający się z trzech tafli szkła (1x Float oraz 2x Termofloat), ramek dystansowych oraz gazu szlachetnego argon, wypełniającego dwie komory pomiędzy szybami

pakiet szybowy trzykomorowy – składający się z czterech tafli szkła (1x Float oraz 3x Termofloat), ramek dystansowych oraz gazu szlachetnego krypton, wypełniającego trzy komory pomiędzy szybami.

Napisano

@animus
Dzięki za odpowiedź. Załączyłem zdjęcia szyb i wywietrznika. Czy z tych zdjęć można wywnioskować odpowiedź na Twoje pytanie na temat pakietu szybowego?

Próbuje uzupelnić wiedzę i zweryfikować po kolei różne hipotezy. Na ten moment chciałbym sprawdzić czy przyczyną są:
- wywietrzniki
- szyby
- rama
- uszczelki dookoła
Jak mógłbym te elementy zweryfikować?

@bajbaga
Fachowiec już wyregulował. Niestety zajmuję się inną dziedziną i nie mam wiedzy, żeby zweryfikować jego pracę, ale efekt był. Jak na moje ucho to zredukował problem o 50% i spędził nad dwoma oknami 1.5 godziny. Więc wydaję mi się, że już wyregulowane powinny być.

IMG_1333.jpg

IMG_1332.JPG

IMG_1331.JPG

Napisano

super, dziadek Cię uświadomił jakie możesz mieć okna, teraz będzie ciszej, bo zapewne "złodziej developer" wstawił jedną szybę :takaemotka:; BTW co masz to jest wydrukowane wewnątrz pakietu, pomiędzy szybami,  z pewnością masz co najmniej zespolone dwuszybowe

w ciągu dnia raczej nie zwalczysz problemu, niemniej w nocy możesz próbować - SKARGA (nie pismo) do Sanepidu, mają obowiązek zareagować, zmierzyć poziom hałasu, stwierdzą przekroczenie - mogą działać, niemniej wielkich sukcesów nie wróżę, co nie oznacza, że nasz się poddać, jest jeszcze PR dla developera

errata: tera to chyba minimum 3-szybowe?

ale co ja tam wiem :bezradny:

Napisano
12 godzin temu, hraum napisał:

Fachowiec już wyregulował.

 Zmień patofachowca na fachowca.

 

Przeprowadź obrzęd gromniczy z małą modyfikacją.

Sprawdzaj szczelność okien.

Przywróć wywietrznik (nawietrznik) do stanu pierwotnego.

Wyczyść, usuń farfrocle z wywietrzników (nawiewów)

 Sprawdź, czy okna są w trybie letnim, czy zimowym

 

 

Ps. Wszystkie "pomiary" rób przy całkowicie zamkniętych oknach i wywietrznikach (nawietrznikach) 

Napisano
23 godziny temu, hraum napisał:

@animus
Dzięki za odpowiedź. Załączyłem zdjęcia szyb i wywietrznika. Czy z tych zdjęć można wywnioskować odpowiedź na Twoje pytanie na temat pakietu szybowego?

Niestety, musisz to odczytać,  pakiet co najmniej dwóch szyb, rozdzielonych jest ramką dystansową, z trzech dwoma ramkami, itd, na nich są naniesione informacje o pakiecie.Szukaj po obwodzie okna.

23 godziny temu, hraum napisał:

Próbuje uzupelnić wiedzę i zweryfikować po kolei różne hipotezy. Na ten moment chciałbym sprawdzić czy przyczyną są:
- wywietrzniki
- szyby
- rama
- uszczelki dookoła
Jak mógłbym te elementy zweryfikować?

Wszystkie te elementy składają się na większe lub mniejsze przenikanie hałasu.

Zastosowanie zwykłego nawiewnika ale i  takiego z wyższej półki powoduje zmniejszenie izolacyjności akustycznej okna. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...