Skocz do zawartości

Zrywanie Tapet co dalej?


Recommended Posts

Napisano

Cześć,

chce wyremontować pokój sam i zdarłem testowo piewrszą tapetę.  Ze sposobem na mokro zeszła bardzo szybko i łatwo. Aczkolwiek nie wiem jak przygotować tę ścianą którą mam do malowania. Czy muszę coś z niej zdzierać? Czy ten stan jest okej do malowania? Jest tam taka wierzhcnia warstwa cienka (mozna ją zobaczyć w miejscu dziury) czy mam zdzierac do tej szarej warstwy? Dodam, że chciałbym najbardziej jak to możliwe unikać szpachlowania. Z góry dzięki za każdą pomoc! 😄

8489CCF5-F198-4079-9691-97F5369B0AFD.JPG

IMG_3992.jpg

IMG_3996.jpg

IMG_3997.jpg

IMG_3998.jpg

IMG_3999.jpg

IMG_4001.jpg

IMG_4004.jpg

Napisano

Tapeta się odkleiła, ale klej na ścianie został. Ja bym to potraktował zwykłą pacą do szlifowania szpachli i poobserwował czy będzie w miarę gładko, ale z tego co widzę na zdjęciu raczej bez gładzi się nie obejdzie.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
23 godziny temu, NoobBudowlany98 napisał:

Dodam, że chciałbym najbardziej jak to możliwe unikać szpachlowania.

Nie unikniesz.

Napisano (edytowany)

Zależy mi żeby ścian była gładka możliwie gładka, aczkolwiek nigdy nie szpachlowałem w życiu całej ściany, dlatego nie wiem czy nie zrobiłbym jeszcze gorzej. A czy nie uniknę szpachlowania w tym konkretnym przypadku czy zawsze na nowo przed malowaniem trzeba

kłaść gładź?  Czy to co widzę pod tapetą nie jest już gładzią kładzioną przez kogoś wcześniej? Czy nie mogę ewentualnie przeszlifować ściany papierem ściernym? No i czy przez szpachlowanie rozumiecie mili Państwo szpachlowanie pojedynczych nierówności czy całej ściany? Tak jak mówiłem nigdy w życiu nie szpachlowałem więc dlatego pytam 😯

Edytowano przez NoobBudowlany98 (zobacz historię edycji)
Napisano
38 minut temu, NoobBudowlany98 napisał:

  czy zawsze na nowo przed malowaniem trzeba kłaść gładź?   

 

Trudno na takie pytanie odpowiedzieć ogólnie. Bo nigdy nie wiadomo co się wyłoni po zdjęciu tapety. A to zależy jak ściana była przygotowana pod tapetę i jakiego kleju używano do tapetowania. Ponieważ tapeciarzem jestem niezłym, więc wiem, że oprócz kleju podstawowego (dawniej najczęściej Metylan), na połączeniach używano dodatkowo najróżniejszych klejów, nawet introligatorskich, a te nie tak łatwo zmyć ze ściany, a przynajmniej inaczej się zmywają niż Metylan. I wtedy proste malowanie wyjdzie fatalnie, gdyż przyczepność farby na różnych podłożach, najczęściej jest różna.  Dlatego, jeśli rezygnuje się z tapet na rzecz malowania, to w sumie najprościej jest szpachlować całą ścianę. Wtedy wykorzystuje się fakt, że pod tapety ściany były gruntowane (bo tak się robi) i nowa warstwa szpachli najczęściej dobrze przylega, nie powinna się odwarstwiać.

 

46 minut temu, NoobBudowlany98 napisał:

Tak jak mówiłem nigdy w życiu nie szpachlowałem więc dlatego pytam 

 

Każdy kiedyś zaczynał, w dodatku w czasach, kiedy nie było YT i brakowało wzorca jak to należy robić. Dasz radę!

Napisano
6 minut temu, retrofood napisał:

 

Trudno na takie pytanie odpowiedzieć ogólnie. Bo nigdy nie wiadomo co się wyłoni po zdjęciu tapety. A to zależy jak ściana była przygotowana pod tapetę i jakiego kleju używano do tapetowania. Ponieważ tapeciarzem jestem niezłym, więc wiem, że oprócz kleju podstawowego (dawniej najczęściej Metylan), na połączeniach używano dodatkowo najróżniejszych klejów, nawet introligatorskich, a te nie tak łatwo zmyć ze ściany, a przynajmniej inaczej się zmywają niż Metylan. I wtedy proste malowanie wyjdzie fatalnie, gdyż przyczepność farby na różnych podłożach, najczęściej jest różna.  Dlatego, jeśli rezygnuje się z tapet na rzecz malowania, to w sumie najprościej jest szpachlować całą ścianę. Wtedy wykorzystuje się fakt, że pod tapety ściany były gruntowane (bo tak się robi) i nowa warstwa szpachli najczęściej dobrze przylega, nie powinna się odwarstwiać.

 

 

Każdy kiedyś zaczynał, w dodatku w czasach, kiedy nie było YT i brakowało wzorca jak to należy robić. Dasz radę!

Rozumiem, czyli to nie kwestia tylko równości, a także pozostałości po tapetach które mogą psuć przyczepność farby, więc dla bezpieczeństwa najlepiej po tapetach użyć gładzi czy dobrze rozumiem? Czy jest jakaś gładź którą mógłbyś mi polecić?

Napisano
1 minutę temu, NoobBudowlany98 napisał:

Rozumiem, czyli to nie kwestia tylko równości, a także pozostałości po tapetach które mogą psuć przyczepność farby, więc dla bezpieczeństwa najlepiej po tapetach użyć gładzi czy dobrze rozumiem? Czy jest jakaś gładź którą mógłbyś mi polecić?

 

Na Twoim miejscu to ja bym najpierw spróbował zdjąć tapety i pomalować jakiś poziomy pasek (żeby przecinał co najmniej dwa - trzy pasy po tapecie) gdzieś za szafą, żeby zobaczyć jak to wychodzi. I wtedy oceniać co dalej.

Jeśli natomiast chodzi o szpachlę, to dawno nie jestem w kursie nowości, ale sam stosowałem najczęściej Akryl Putz. Tyle, że kiedyś był jeden, oryginalny, a dzisiaj są dziesiątki producentów.

9 minut temu, NoobBudowlany98 napisał:

Rozumiem, czyli to nie kwestia tylko równości, a także pozostałości po tapetach które mogą psuć przyczepność farby, więc dla bezpieczeństwa najlepiej po tapetach użyć gładzi czy dobrze rozumiem?  

 

Pewnie, że dobrze.

Napisano
37 minut temu, retrofood napisał:

 

Na Twoim miejscu to ja bym najpierw spróbował zdjąć tapety i pomalować jakiś poziomy pasek (żeby przecinał co najmniej dwa - trzy pasy po tapecie) gdzieś za szafą, żeby zobaczyć jak to wychodzi. I wtedy oceniać co dalej.

Jeśli natomiast chodzi o szpachlę, to dawno nie jestem w kursie nowości, ale sam stosowałem najczęściej Akryl Putz. Tyle, że kiedyś był jeden, oryginalny, a dzisiaj są dziesiątki producentów.

 

Pewnie, że dobrze.

Rzeczywiście nie pomyślałem o tym, a jeżeli ewentualnie ten pasek będę chciał potem zamalować to da radę? I jak otworze farbę to może długo stać otwarta czy coś się z nią stanie? Jeszcze takie dodatkowe ewentualnie jeżeli farba okaże się że będzie trzymać, to czy mogę odrazu całą ścianę dajmy na to pomalować na dany kolor czy wpierw muszę dać biały podkład jeżeli ściana pod spodem jest różnoklorowa. 

Napisano
21 minut temu, NoobBudowlany98 napisał:

  jeżeli ewentualnie ten pasek będę chciał potem zamalować to da radę? 

 

Przecież jeśli pomalujesz farbą docelową, to po co potem zamalowywać? Najwyżej jak wyjdzie kiepsko, to zagruntujesz i zaszpachlujesz, jak i resztę ściany. Tylko maluj rolką. 

 

24 minuty temu, NoobBudowlany98 napisał:

  I jak otworze farbę to może długo stać otwarta czy coś się z nią stanie?  

 

Zamknij szczelnie i rok postoi. Farba nie może tylko przemarznąć, bo wtedy do wyrzucenia.

 

23 minuty temu, NoobBudowlany98 napisał:

  Jeszcze takie dodatkowe ewentualnie jeżeli farba okaże się że będzie trzymać, to czy mogę odrazu całą ścianę dajmy na to pomalować na dany kolor czy wpierw muszę dać biały podkład jeżeli ściana pod spodem jest różnoklorowa. 

 

Kiedyś zmorą na starych ścianach były farby klejowe, ale pod tapety musiały być zmyte, więc nie oczekuję niespodzianek. 

Pytanie jaką farbą Ty zamierzasz malować? Trzeba czytać jej notę techniczną i zalecenia producenta. To bywa różnie.

Napisano
1 godzinę temu, retrofood napisał:

 

Przecież jeśli pomalujesz farbą docelową, to po co potem zamalowywać? Najwyżej jak wyjdzie kiepsko, to zagruntujesz i zaszpachlujesz, jak i resztę ściany. Tylko maluj rolką. 

 

 

Zamknij szczelnie i rok postoi. Farba nie może tylko przemarznąć, bo wtedy do wyrzucenia.

 

 

Kiedyś zmorą na starych ścianach były farby klejowe, ale pod tapety musiały być zmyte, więc nie oczekuję niespodzianek. 

Pytanie jaką farbą Ty zamierzasz malować? Trzeba czytać jej notę techniczną i zalecenia producenta. To bywa różnie.

Kurcze no to ekstra, zrobie update jak przetestuje taki pasek, Planowałem zrobić biały albo jasny zielony. Czy mógłbyś mi doradzić jakąś firmę farb albo może konkretną farbę? 

Napisano
53 minuty temu, NoobBudowlany98 napisał:

Czy mógłbyś mi doradzić jakąś firmę farb albo może konkretną farbę? 

Praktycznie wszystkie teraz są na jednym poziomie .Oprócz duluxa , tego odradzam , Śnieżka , Dekoral , Beckers ,Flugger

 

Magnat Ceramic ....ale ta to kosztuje .......ale jest zajebi......ta.

Napisano
1 godzinę temu, NoobBudowlany98 napisał:

Kurcze no to ekstra, zrobie update jak przetestuje taki pasek, Planowałem zrobić biały albo jasny zielony. Czy mógłbyś mi doradzić jakąś firmę farb albo może konkretną farbę? 

 

Ostatnio malowałem Flugger-em, ale to było ładnych kilka lat temu. Bardzo dobra farba.

Napisano
Dnia 25.05.2024 o 08:58, NoobBudowlany98 napisał:

Cześć,

chce wyremontować pokój sam i zdarłem testowo piewrszą tapetę.  Ze sposobem na mokro zeszła bardzo szybko i łatwo. Aczkolwiek nie wiem jak przygotować tę ścianą którą mam do malowania. Czy muszę coś z niej zdzierać? 

Trzeba umyć klej.

Bierzesz jakąś  szmatę, nawet z ulicy i szorujesz ścianę na mokro, jak majtek pokład.

 

 

Napisano
Trzeba umyć klej.
Bierzesz jakąś  szmatę, nawet z ulicy i szorujesz ścianę na mokro, jak majtek pokład.
 
 
Te z ulicy nie są za darmo.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Szanowne Państwo, Kochani moi, Muszę stanąć przed pewną decyzją. Tapety już ściągnąłem, aczkolwiek rzeczywiście został po nich klej, chyba że to co na zdjęciach to coś innego. Z moich amatorskich oględzin wynika, że jednak przydałoby się zaszpachlować gładzią całą powierzchnie dla wyrównania całej powierzchni, aczkolwiek mimo prób mycia kleju od tapet i  dosyć mocnego szorowania, nadal zostają takie kropelki. Ścierałem to twardą czarną gąbką( chyba do rozcierania gładzi) samą wodą. Moje pytania są następujące.

 

Czy powinienem użyć jeszcze jakiegoś mocniejszego detergentu do tego?

Czy aby unikać wysiłków mocnego szorowania mogę ewentualnie to zagruntować i nałożyć gładź, czy jednak muszę się tego pozbyć? 

Mam grunt atlas unigrunt mieszać go w jakiejś proporcji?

Czy ubytki w ścianie jak na zdjęciach wystarczy zaszpachlować gładzią?

 

3.jpg

1.jpg

2.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry. Chciałbym się dowiedzieć ile wynosi remont łazienki w bloku - stare budownictwo, z płyty (oczywiście na ten moment chodzi o szacunkowe koszty). Głównie chodzi mi o wymianę wanny na prysznic - wanna zajmuje całą długość łazienki co jest uciążliwe i niepotrzebnie kradnie sporą część miejsca. Do tego nowe płytki. Nad wymianą zlewu, czy toalety jeszcze się zastanawiam - będzie to pewnie zależne od kosztów.   Ile może wynieść całkowity koszt z robocizną dla standardowego metrażu +/- 5 metrów?
    • Komentarz dodany przez Tomek: Mam to od 45 lat i dziala jak marzenie
    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...