Skocz do zawartości

Przepust sterowany


Recommended Posts

Napisano

Witam Szanownych,

 

Z jednego z pokoi na poddaszu wentylację mam wyprowadzoną w suficie. Chciałbym zamontować taki przepust, przekopałem cały Internet, nic podobnego, ani sterowanego anemostatu nie znalazłem. Zależy mi na tym, żeby nie trzeba było co chwila skakać po krzesłach, żeby zakręcać lub odkręcać anemostat. W każdym razie nie wiem jak podpiąć ten siłownik. Ma 3 przyłącza i czy wystarczyłby zwykły przełącznik dźwigniowy? Czy trzeba do niego sterownik jak do każdego siłownika. a988dddeb69f497157014431d292a1e2.jpg

 

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Właśnie tylko żółci bracia tym handlują. Nie znalazłem nigdzie na żadnej polskiej stronie tego. Retro Ty powinieneś wiedzieć czy będzie to działało jakby tak podpiął jak na tym filmie. Oczywiście będzie trzeba to na jakimś zasilaczu to zrobić, bo na prądzie zmiennym chyba nie da rady?



Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

Właśnie tylko żółci bracia tym handlują. Nie znalazłem nigdzie na żadnej polskiej stronie tego.       

 

 

żółci bracia handlują u nas albo na allegro, albo na Ali, albo na Temu i wszędzie tam są opisy po polsku. 

owszem, tłumaczenia są mechaniczne, ale przecież podstawowe dane da się odczytać. 

 

7 godzin temu, vlad1431 napisał:

 ? Czy trzeba do niego sterownik jak do każdego siłownika.  

 

do zadziałania żadnego siłownika nie potrzeba sterownika. sterownik jest tylko po to, aby zmianę stanu (działanie, wyłączenie) siłownika sobie ułatwić. 

 

1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

 

Ty powinieneś wiedzieć czy będzie to działało jakby tak podpiął jak na tym filmie

 

 

Będzie albo nie będzie. Podaj dane z tabliczki znamionowej bo nie wiem co to jest i jak działa. 

 

1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

 . Oczywiście będzie trzeba to na jakimś zasilaczu to zrobić, bo na prądzie zmiennym chyba nie da rady?

 

Raczej nie. Siłowniki elektryczne najczęściej są na prąd stały, bo tak jest wygodnie.

 

 

Tylko ja nie wiem czego Ty właściwie potrzebujesz. Samego siłownika? To jest ich od cholery, tylko skok trzeba wybrać. No i napięcie zasilania, ale najczęściej jest to 12 V, czyli idzie ze starego akumulatora do auta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

t

Napisano

Czyli lepiej kupić taki przepust i dokupić siłownik? Chodzi mi o to, żeby sterować zamykaniem i otwieraniem tego przepustu. Tam jak widzisz same hieroglify, także nie ma opcji rozkminić jak co trzeba podpiąć.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

To jest to samo zdjęcie co w pierwszym poście, także raczej słabo. Ja tego jeszcze nie kupiłem, bo wolę uzgodnić z kimś, kto ma pojęcie o czymś takim. Ale czy to nie będzie tak, że jeden przewód to minus, a dwa pozostałe to dwa zasilające, jeden w jedną stronę, drugi w drugą? 1706852e3cea41d7f96e73622e5d95c2.jpg

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Napisano
28 minut temu, vlad1431 napisał:

 czy to nie będzie tak, że jeden przewód to minus, a dwa pozostałe to dwa zasilające, jeden w jedną stronę,  

 

Raczej nie, bo zmiana kierunku to łatwiej zamiana biegunów. Przy Twoim sposobie musiałyby być dwa uzwojenia, to nieekonomiczne.

Daj adres do tego cuda.

Napisano
Tu masz schemat podłączenia do zwykłego przełącznika.
 
https://pl.aliexpress.com/i/4001084234782.html?gatewayAdapt=glo2pol
Wybierz 5 obrazek pod zdjęciem.
Ok, dzięki Wlk! Słaby jestem z tego typu podłączeń. Czyli jak dobrze rozumiem, steruje się np zwykłym wyłącznikiem ściennym takim jak do światła? Z tego co widzę wybrałeś opcję na 12V? I środkowy ma być pod zasilanie, czyli plus, a pozostałe dwa zasilają otwarcie i zamknięcie? Niby prosty schemat, ale nie bardzo kumam. I druga sprawa, czy będzie się dało otworzyć na tzw pół gwizdka, czy albo full, albo zamknięte?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Napisano
13 minut temu, vlad1431 napisał:

 Czyli jak dobrze rozumiem, steruje się np zwykłym wyłącznikiem ściennym takim jak do światła? Z tego co widzę wybrałeś opcję na 12V? I środkowy ma być pod zasilanie, czyli plus, a pozostałe dwa zasilają otwarcie i zamknięcie? Niby prosty schemat, ale nie bardzo kumam.emoji846.png I druga sprawa, czy będzie się dało otworzyć na tzw pół gwizdka, czy albo full, albo zamknięte? 

 

Spójrz na ten adres, który dałeś

image.png.1a500e56d1a528642af3986e14af2c0a.png

 

Masz wybór napięcia sterowania. Jutro zerknę dokładniej, bo mi się chce śpić.

Napisano
 
Spójrz na ten adres, który dałeś
image.png.1a500e56d1a528642af3986e14af2c0a.png
 
Masz wybór napięcia sterowania. Jutro zerknę dokładniej, bo mi się chce śpić.
Ok, za bardzo jestem zrąbany ostatnio żeby zatrybić w takich sprawach.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

No i w zasadzie wszystko jasne. Tutaj masz przepustnicę w całości. Średnica rury 160 mm.

https://pl.aliexpress.com/item/32997035019.html

Wybierasz wersję 220V (oni 230V nie mają) i tyle. Schemat podłączeń masz na tabliczce znamionowej. To ustrojstwo zamyka się w ciągu kilkunastu sekund (w innym opisie podają, że 8 - 10 sekund) i zatrzymuje się w dowolnym położeniu. Można regulować przepływ od zera do pełnego. Jest przeznaczone w zasadzie do automatyki sterowania, we współpracy z wentylatorami, termometrem i higrometrem, ale ręcznie też daje się sterować.

 

A to jest sam siłownik. Też można wybrać napięcie sterowania. 

https://pl.aliexpress.com/item/32908861366.html

On ma na osi ruch w zakresie 0 - 90 stopni, ale przepustnicę musisz sam wykonać. Zatrzymuje się w dowolnym położeniu, więc też masz regulację przepływu. Schemat podłączeń - trzeci obrazek na prąd zmienny i czwarty - na prąd stały.

Napisano

Ok dzięki, czyli romumiem, że jak dostaje zasilanie np ze zwykłego wyłącznika, to dopóki nie wyłącze będzie się zamykał i otwierał? A jak wyłącze, to zatrzyma się w danym momencie otwarcia? Czyli w przypadku 220V zero idzie na środkowy, na pozostałe 2 idą przewody z wyłącznika?e2376e69b31eac7cec3adbc842e5941f.jpg

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Ok dzięki, czyli romumiem, że jak dostaje zasilanie np ze zwykłego wyłącznika, to dopóki nie wyłącze będzie się zamykał i otwierał? A jak wyłącze, to zatrzyma się w danym momencie otwarcia? Czyli w przypadku 220V zero idzie na środkowy, na pozostałe 2 idą przewody z wyłącznika?e2376e69b31eac7cec3adbc842e5941f.jpg

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Tu jest ten obrazek z Twojej aukcji, ale to chyba to samo.48d2768849a503864e4d1e56fc1adb69.jpg

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
27 minut temu, vlad1431 napisał:

Ok dzięki, czyli romumiem, że jak dostaje zasilanie np ze zwykłego wyłącznika, to dopóki nie wyłącze będzie się zamykał i otwierał?  

 

Prawdopodobnie, ale może być tak, że dojdzie do końca cyklu i się zatrzyma. To trzeba sprawdzić w praktyce. 

Ja ostatnio rozkminiałem układ przekaźnika cyklicznego, o taki

 image.png.9ff040a1643eaf1991350699ece99908.png

 

I miałem opis ze strony polskiej i kitajskiej. Wszędzie pisali, ze to działa po podłączeniu zasilania do tych przewodów, znaczy czerwonego i czarnego. A tu guzik. Działać zaczyna dopiero po zwarciu styków tego złącza w dolnym rogu, a tego w żadnym opisie nie ma. I każde zwarcie zmienia stan, bo zatrzymuje się układ również po zwarciu tych samych bolców.

Dlatego te Twoje opisy trzeba również wybadać w praktyce. Według mnie powinieneś mieć dwa przyciski, a nie przełącznik klawiszowy instalacyjny, Bo przełącznik daje stałe zwarcie i miałbyś sterowanie tyko całkiem otwarte i całkiem zamknięte. A przyciskiem przerywasz połączenie w dowolnym momencie i masz regulację kąta otwarcia.


 

Cytat

 

Tu jest ten obrazek z Twojej aukcji, ale to chyba to samo.


 

 

To samo. Zwróć uwagę na oznaczenie napięcia. AC i liczba - oznacza wielkość napięcia przemiennego, DC - oznaczenie dla prądu wyprostowanego (stałego).  

Napisano

Ok, ja tylko nie rozumiem jak to działa, że jednego zacisku jest doprowadzenie fazy na stałe, a drugim się steruje. Ale dla mnie podłączenie więcej niż dwóch kabelków to już wyższa szkoła. Czyli jaki byś wyłącznik sugerował? Czyli nie tyle wyłącznik, tylko przycisk, żeby trzymać i puścić w momencie kiedy chcemy zatrzymać?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
4 minuty temu, vlad1431 napisał:

  Czyli jaki byś wyłącznik sugerował? Czyli nie tyle wyłącznik, tylko przycisk, żeby trzymać i puścić w momencie kiedy chcemy zatrzymać? 

To zależy gdzie chcesz to (sterowanie) mieć i kto będzie się tym zajmował. Jeśli wszyscy, to dwa zwykłe klawiszowe, takie jak do dzwonka domowego. Jeden do otwierania, drugi do zamykania. Natomiast gdybym sam się tym zajmował, to zastosowałbym coś takiego

https://www.google.com/search?client=opera&q=przycisk+sterowniczy+podwójny&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Napisano




To zależy gdzie chcesz to (sterowanie) mieć i kto będzie się tym zajmował. Jeśli wszyscy, to dwa zwykłe klawiszowe, takie jak do dzwonka domowego. Jeden do otwierania, drugi do zamykania. Natomiast gdybym sam się tym zajmował, to zastosowałbym coś takiego
https://www.google.com/search?client=opera&q=przycisk+sterowniczy+podwójny&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8


Myślę że najlepszy będzie klawiszowy, o takim w zasadzie od początku myślałem, bo będzie to na ścianie. Ale są takie jak dzwonkowe? Żeby trzymać załączony? Czy po prostu kupić dwuklawiszowy i po prostu załączać i wyłączać. Rozumiem, że wtedy jeden wyłącznik pod jeden zacisk, drugi pod drugi?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Spoko, są takie, także taki będzie najlepszy
https://allegro.pl/oferta/simon-54-przycisk-podwojny-zwierny-bialy-dp2-01-11-8665054688

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
Przed chwilą, vlad1431 napisał:

Ok, a jak zamontuje dzwonkowy i w danym momencie rozłączę, to według mnie powinien się zatrzymać w położeniu jakim będę chciał.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
 

Raczej w jakim on będzie chciał i ty nie będziesz widział tego położenia, może mieć kondensator na takie "cfaniactwo"  i dociągnie do krańcówki. 

Napisano
Raczej w jakim on będzie chciał i ty nie będziesz widział tego położenia, może mieć kondensator na takie "cfaniactwo"  i dociągnie do krańcówki. 
Wątpię, znając żółtych braci kondensator to dodatkowy koszt dla nich, a te najprostsze urządzenia są po prostu montowane jak najtaniej się da. Trochę tych chińskich wynalazków przerobiłem. Najlepszy przykład to epapieros. Jak kupowałem za 100-400zł rozlatywały się moment. Jak kupiłem za 800zł jest już 4.5 roku w tym 2 razy pływał w kubku z kawą.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

Myślę że najlepszy będzie klawiszowy, o takim w zasadzie od początku myślałem, bo będzie to na ścianie. Ale są takie jak dzwonkowe? Żeby trzymać załączony? 

 

 

 

 

On nie ma trzymać!!! Przepustnica się ustawia i zostaje!!!

1 godzinę temu, animus napisał:

 Widzę że męczysz to jeszcze.

 

 

To nie ma być przełącznik!!!

Napisano
 
On nie ma trzymać!!! Przepustnica się ustawia i zostaje!!!
Ok, trzymać i puścić w takim momencie jak ją będę chciał zatrzymać. Da rady tak? Myślę że na chłopski rozum da. Chyba że tak jak Animus pisze, że będzie miał kondensator czy cóś, w co wątpię.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
1 godzinę temu, animus napisał:

Raczej w jakim on będzie chciał i ty nie będziesz widział tego położenia, może mieć kondensator na takie "cfaniactwo"  i dociągnie do krańcówki. 

 

Nie ma. Tam jest przekładnia i silniczek NIE POBIERA PRĄDU jeśli zaden przycisk nie jest wciśnięty.

1 minutę temu, vlad1431 napisał:

Ok, trzymać i puścić w takim momencie jak ją będę chciał zatrzymać. Da rady tak?  

 

Dokładnie tak to działa. Przy czym kierunek obrotów wybierasz przyciskami.

Napisano
 
Nie ma. Tam jest przekładnia i silniczek NIE POBIERA PRĄDU jeśli zaden przycisk nie jest wciśnięty.
Ok, tak też myślałem, czyli zamawiam i do tego dzwonkowy podwójny. Tylko napisz mi jeszcze jak to podłączyć? Z jednego klawisza na jeden zacisk, z drugiego na drugi i zero na środkowy?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowany)

Neutralny (zero) dajesz na środkowy, jak na schemacie. A fazę dajesz na obydwa przyciski, albo na wspólny przycisku podwójnego. i teraz wyjście z jednego przycisku podłączasz do jednego bocznego, a wyjście z drugiego przycisku na drugi bok.

 

 

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
Neutralny (zero) dajesz na środkowy, jak na schemacie. A fazę dajesz na obydwa przyciski, albo na wspólny przycisku podwójnego. i teraz wyjście z jednego przycisku podłączasz do jednego bocznego, a wyjście z drugiego przycisku na drugi bok.
 
 
Super! Dziękuję, zamawiam.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Nawet fajnie to chodzi i tak jak Retro pisałeś, na jednyk zacisku się otwiera, na drugim zamyka. Cicho na tyle, że dopiero wizualnie stwierdziłem że cokolwiek się dzieje.



Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
2 godziny temu, vlad1431 napisał:

Nawet fajnie to chodzi i tak jak Retro pisałeś, na jednyk zacisku się otwiera, na drugim zamyka. Cicho na tyle, że dopiero wizualnie stwierdziłem że cokolwiek się dzieje.

 

Czyli spełnia Twoje wymogi?

Napisano
3 godziny temu, vlad1431 napisał:

Nawet fajnie to chodzi i tak jak Retro pisałeś, na jednyk zacisku się otwiera, na drugim zamyka. Cicho na tyle, że dopiero wizualnie stwierdziłem że cokolwiek się dzieje.

 

A co z innymi pozycjami? 

Napisano
 
Czyli spełnia Twoje wymogi?
Na razie tak, nie jest to mistrzostwo świata w wykonaniu, ale za 110zł nie ma co wymagać więcej

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

A co z innymi pozycjami? 
W momencie odcięcia zasilania się zatrzymuje.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
50 minut temu, animus napisał:

A co z innymi pozycjami? 

 

To jest takie sterowanie jak ręczne bramą. W automacie (znaczy z pilota) łapią przekaźniki i trzymają, dopóki krańcówka nie wyłączy w pozycjach zamknięte - otwarte.. Ale na panelu przyciskami brama idzie tylko wtedy, gdy trzymasz przycisk i możesz ją ustawić w dowolnym położeniu. Przynajmniej ja tak mam. 

Przycisk bocznikuje styk roboczy przekaźnika, ale go nie załącza.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
    • Ścięte drzewa z lasu doczekały się swojej kolejki w tartaku. Przyszła pora na ich obróbkę i transport na budowę. Drzewo jest dość świeże, mokre i ciężkie więc trzeba je przygotować i równo ułożyć na działce. Poświęciliśmy temu prawie tydzień czasu. Korowania było co nie miara - zobaczcie sami!  
    • Daj więcej izolacji pod rurkami podłogówki, a jeśli nie ma możliwości - zaizoluj strop od dołu... przynajmniej pod samą łazienką... Są takie możliwości...   Dołóż na zewnątrz z 15 cm styropianu - przynajmniej w okolicach łazienki, jak nie masz funduszy na całą ścianę...   Jak zrobisz rurki co 10 cm - będzie      Pomyśl, dlaczego tak wychodzi...   Tam jest chyba jednym z parametrów moc grzewcza podłogówki - BARDZO istotny parametr...      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...