Skocz do zawartości

Przepust sterowany


Recommended Posts

Napisano

Witam Szanownych,

 

Z jednego z pokoi na poddaszu wentylację mam wyprowadzoną w suficie. Chciałbym zamontować taki przepust, przekopałem cały Internet, nic podobnego, ani sterowanego anemostatu nie znalazłem. Zależy mi na tym, żeby nie trzeba było co chwila skakać po krzesłach, żeby zakręcać lub odkręcać anemostat. W każdym razie nie wiem jak podpiąć ten siłownik. Ma 3 przyłącza i czy wystarczyłby zwykły przełącznik dźwigniowy? Czy trzeba do niego sterownik jak do każdego siłownika. a988dddeb69f497157014431d292a1e2.jpg

 

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Właśnie tylko żółci bracia tym handlują. Nie znalazłem nigdzie na żadnej polskiej stronie tego. Retro Ty powinieneś wiedzieć czy będzie to działało jakby tak podpiął jak na tym filmie. Oczywiście będzie trzeba to na jakimś zasilaczu to zrobić, bo na prądzie zmiennym chyba nie da rady?



Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

Właśnie tylko żółci bracia tym handlują. Nie znalazłem nigdzie na żadnej polskiej stronie tego.       

 

 

żółci bracia handlują u nas albo na allegro, albo na Ali, albo na Temu i wszędzie tam są opisy po polsku. 

owszem, tłumaczenia są mechaniczne, ale przecież podstawowe dane da się odczytać. 

 

7 godzin temu, vlad1431 napisał:

 ? Czy trzeba do niego sterownik jak do każdego siłownika.  

 

do zadziałania żadnego siłownika nie potrzeba sterownika. sterownik jest tylko po to, aby zmianę stanu (działanie, wyłączenie) siłownika sobie ułatwić. 

 

1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

 

Ty powinieneś wiedzieć czy będzie to działało jakby tak podpiął jak na tym filmie

 

 

Będzie albo nie będzie. Podaj dane z tabliczki znamionowej bo nie wiem co to jest i jak działa. 

 

1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

 . Oczywiście będzie trzeba to na jakimś zasilaczu to zrobić, bo na prądzie zmiennym chyba nie da rady?

 

Raczej nie. Siłowniki elektryczne najczęściej są na prąd stały, bo tak jest wygodnie.

 

 

Tylko ja nie wiem czego Ty właściwie potrzebujesz. Samego siłownika? To jest ich od cholery, tylko skok trzeba wybrać. No i napięcie zasilania, ale najczęściej jest to 12 V, czyli idzie ze starego akumulatora do auta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

t

Napisano

Czyli lepiej kupić taki przepust i dokupić siłownik? Chodzi mi o to, żeby sterować zamykaniem i otwieraniem tego przepustu. Tam jak widzisz same hieroglify, także nie ma opcji rozkminić jak co trzeba podpiąć.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

To jest to samo zdjęcie co w pierwszym poście, także raczej słabo. Ja tego jeszcze nie kupiłem, bo wolę uzgodnić z kimś, kto ma pojęcie o czymś takim. Ale czy to nie będzie tak, że jeden przewód to minus, a dwa pozostałe to dwa zasilające, jeden w jedną stronę, drugi w drugą? 1706852e3cea41d7f96e73622e5d95c2.jpg

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Napisano
28 minut temu, vlad1431 napisał:

 czy to nie będzie tak, że jeden przewód to minus, a dwa pozostałe to dwa zasilające, jeden w jedną stronę,  

 

Raczej nie, bo zmiana kierunku to łatwiej zamiana biegunów. Przy Twoim sposobie musiałyby być dwa uzwojenia, to nieekonomiczne.

Daj adres do tego cuda.

Napisano
Tu masz schemat podłączenia do zwykłego przełącznika.
 
https://pl.aliexpress.com/i/4001084234782.html?gatewayAdapt=glo2pol
Wybierz 5 obrazek pod zdjęciem.
Ok, dzięki Wlk! Słaby jestem z tego typu podłączeń. Czyli jak dobrze rozumiem, steruje się np zwykłym wyłącznikiem ściennym takim jak do światła? Z tego co widzę wybrałeś opcję na 12V? I środkowy ma być pod zasilanie, czyli plus, a pozostałe dwa zasilają otwarcie i zamknięcie? Niby prosty schemat, ale nie bardzo kumam. I druga sprawa, czy będzie się dało otworzyć na tzw pół gwizdka, czy albo full, albo zamknięte?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Napisano
13 minut temu, vlad1431 napisał:

 Czyli jak dobrze rozumiem, steruje się np zwykłym wyłącznikiem ściennym takim jak do światła? Z tego co widzę wybrałeś opcję na 12V? I środkowy ma być pod zasilanie, czyli plus, a pozostałe dwa zasilają otwarcie i zamknięcie? Niby prosty schemat, ale nie bardzo kumam.emoji846.png I druga sprawa, czy będzie się dało otworzyć na tzw pół gwizdka, czy albo full, albo zamknięte? 

 

Spójrz na ten adres, który dałeś

image.png.1a500e56d1a528642af3986e14af2c0a.png

 

Masz wybór napięcia sterowania. Jutro zerknę dokładniej, bo mi się chce śpić.

Napisano
 
Spójrz na ten adres, który dałeś
image.png.1a500e56d1a528642af3986e14af2c0a.png
 
Masz wybór napięcia sterowania. Jutro zerknę dokładniej, bo mi się chce śpić.
Ok, za bardzo jestem zrąbany ostatnio żeby zatrybić w takich sprawach.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

No i w zasadzie wszystko jasne. Tutaj masz przepustnicę w całości. Średnica rury 160 mm.

https://pl.aliexpress.com/item/32997035019.html

Wybierasz wersję 220V (oni 230V nie mają) i tyle. Schemat podłączeń masz na tabliczce znamionowej. To ustrojstwo zamyka się w ciągu kilkunastu sekund (w innym opisie podają, że 8 - 10 sekund) i zatrzymuje się w dowolnym położeniu. Można regulować przepływ od zera do pełnego. Jest przeznaczone w zasadzie do automatyki sterowania, we współpracy z wentylatorami, termometrem i higrometrem, ale ręcznie też daje się sterować.

 

A to jest sam siłownik. Też można wybrać napięcie sterowania. 

https://pl.aliexpress.com/item/32908861366.html

On ma na osi ruch w zakresie 0 - 90 stopni, ale przepustnicę musisz sam wykonać. Zatrzymuje się w dowolnym położeniu, więc też masz regulację przepływu. Schemat podłączeń - trzeci obrazek na prąd zmienny i czwarty - na prąd stały.

Napisano

Ok dzięki, czyli romumiem, że jak dostaje zasilanie np ze zwykłego wyłącznika, to dopóki nie wyłącze będzie się zamykał i otwierał? A jak wyłącze, to zatrzyma się w danym momencie otwarcia? Czyli w przypadku 220V zero idzie na środkowy, na pozostałe 2 idą przewody z wyłącznika?e2376e69b31eac7cec3adbc842e5941f.jpg

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Ok dzięki, czyli romumiem, że jak dostaje zasilanie np ze zwykłego wyłącznika, to dopóki nie wyłącze będzie się zamykał i otwierał? A jak wyłącze, to zatrzyma się w danym momencie otwarcia? Czyli w przypadku 220V zero idzie na środkowy, na pozostałe 2 idą przewody z wyłącznika?e2376e69b31eac7cec3adbc842e5941f.jpg

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Tu jest ten obrazek z Twojej aukcji, ale to chyba to samo.48d2768849a503864e4d1e56fc1adb69.jpg

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
27 minut temu, vlad1431 napisał:

Ok dzięki, czyli romumiem, że jak dostaje zasilanie np ze zwykłego wyłącznika, to dopóki nie wyłącze będzie się zamykał i otwierał?  

 

Prawdopodobnie, ale może być tak, że dojdzie do końca cyklu i się zatrzyma. To trzeba sprawdzić w praktyce. 

Ja ostatnio rozkminiałem układ przekaźnika cyklicznego, o taki

 image.png.9ff040a1643eaf1991350699ece99908.png

 

I miałem opis ze strony polskiej i kitajskiej. Wszędzie pisali, ze to działa po podłączeniu zasilania do tych przewodów, znaczy czerwonego i czarnego. A tu guzik. Działać zaczyna dopiero po zwarciu styków tego złącza w dolnym rogu, a tego w żadnym opisie nie ma. I każde zwarcie zmienia stan, bo zatrzymuje się układ również po zwarciu tych samych bolców.

Dlatego te Twoje opisy trzeba również wybadać w praktyce. Według mnie powinieneś mieć dwa przyciski, a nie przełącznik klawiszowy instalacyjny, Bo przełącznik daje stałe zwarcie i miałbyś sterowanie tyko całkiem otwarte i całkiem zamknięte. A przyciskiem przerywasz połączenie w dowolnym momencie i masz regulację kąta otwarcia.


 

Cytat

 

Tu jest ten obrazek z Twojej aukcji, ale to chyba to samo.


 

 

To samo. Zwróć uwagę na oznaczenie napięcia. AC i liczba - oznacza wielkość napięcia przemiennego, DC - oznaczenie dla prądu wyprostowanego (stałego).  

Napisano

Ok, ja tylko nie rozumiem jak to działa, że jednego zacisku jest doprowadzenie fazy na stałe, a drugim się steruje. Ale dla mnie podłączenie więcej niż dwóch kabelków to już wyższa szkoła. Czyli jaki byś wyłącznik sugerował? Czyli nie tyle wyłącznik, tylko przycisk, żeby trzymać i puścić w momencie kiedy chcemy zatrzymać?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
4 minuty temu, vlad1431 napisał:

  Czyli jaki byś wyłącznik sugerował? Czyli nie tyle wyłącznik, tylko przycisk, żeby trzymać i puścić w momencie kiedy chcemy zatrzymać? 

To zależy gdzie chcesz to (sterowanie) mieć i kto będzie się tym zajmował. Jeśli wszyscy, to dwa zwykłe klawiszowe, takie jak do dzwonka domowego. Jeden do otwierania, drugi do zamykania. Natomiast gdybym sam się tym zajmował, to zastosowałbym coś takiego

https://www.google.com/search?client=opera&q=przycisk+sterowniczy+podwójny&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Napisano




To zależy gdzie chcesz to (sterowanie) mieć i kto będzie się tym zajmował. Jeśli wszyscy, to dwa zwykłe klawiszowe, takie jak do dzwonka domowego. Jeden do otwierania, drugi do zamykania. Natomiast gdybym sam się tym zajmował, to zastosowałbym coś takiego
https://www.google.com/search?client=opera&q=przycisk+sterowniczy+podwójny&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8


Myślę że najlepszy będzie klawiszowy, o takim w zasadzie od początku myślałem, bo będzie to na ścianie. Ale są takie jak dzwonkowe? Żeby trzymać załączony? Czy po prostu kupić dwuklawiszowy i po prostu załączać i wyłączać. Rozumiem, że wtedy jeden wyłącznik pod jeden zacisk, drugi pod drugi?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Spoko, są takie, także taki będzie najlepszy
https://allegro.pl/oferta/simon-54-przycisk-podwojny-zwierny-bialy-dp2-01-11-8665054688

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
Przed chwilą, vlad1431 napisał:

Ok, a jak zamontuje dzwonkowy i w danym momencie rozłączę, to według mnie powinien się zatrzymać w położeniu jakim będę chciał.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
 

Raczej w jakim on będzie chciał i ty nie będziesz widział tego położenia, może mieć kondensator na takie "cfaniactwo"  i dociągnie do krańcówki. 

Napisano
Raczej w jakim on będzie chciał i ty nie będziesz widział tego położenia, może mieć kondensator na takie "cfaniactwo"  i dociągnie do krańcówki. 
Wątpię, znając żółtych braci kondensator to dodatkowy koszt dla nich, a te najprostsze urządzenia są po prostu montowane jak najtaniej się da. Trochę tych chińskich wynalazków przerobiłem. Najlepszy przykład to epapieros. Jak kupowałem za 100-400zł rozlatywały się moment. Jak kupiłem za 800zł jest już 4.5 roku w tym 2 razy pływał w kubku z kawą.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

Myślę że najlepszy będzie klawiszowy, o takim w zasadzie od początku myślałem, bo będzie to na ścianie. Ale są takie jak dzwonkowe? Żeby trzymać załączony? 

 

 

 

 

On nie ma trzymać!!! Przepustnica się ustawia i zostaje!!!

1 godzinę temu, animus napisał:

 Widzę że męczysz to jeszcze.

 

 

To nie ma być przełącznik!!!

Napisano
 
On nie ma trzymać!!! Przepustnica się ustawia i zostaje!!!
Ok, trzymać i puścić w takim momencie jak ją będę chciał zatrzymać. Da rady tak? Myślę że na chłopski rozum da. Chyba że tak jak Animus pisze, że będzie miał kondensator czy cóś, w co wątpię.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
1 godzinę temu, animus napisał:

Raczej w jakim on będzie chciał i ty nie będziesz widział tego położenia, może mieć kondensator na takie "cfaniactwo"  i dociągnie do krańcówki. 

 

Nie ma. Tam jest przekładnia i silniczek NIE POBIERA PRĄDU jeśli zaden przycisk nie jest wciśnięty.

1 minutę temu, vlad1431 napisał:

Ok, trzymać i puścić w takim momencie jak ją będę chciał zatrzymać. Da rady tak?  

 

Dokładnie tak to działa. Przy czym kierunek obrotów wybierasz przyciskami.

Napisano
 
Nie ma. Tam jest przekładnia i silniczek NIE POBIERA PRĄDU jeśli zaden przycisk nie jest wciśnięty.
Ok, tak też myślałem, czyli zamawiam i do tego dzwonkowy podwójny. Tylko napisz mi jeszcze jak to podłączyć? Z jednego klawisza na jeden zacisk, z drugiego na drugi i zero na środkowy?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowany)

Neutralny (zero) dajesz na środkowy, jak na schemacie. A fazę dajesz na obydwa przyciski, albo na wspólny przycisku podwójnego. i teraz wyjście z jednego przycisku podłączasz do jednego bocznego, a wyjście z drugiego przycisku na drugi bok.

 

 

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
Neutralny (zero) dajesz na środkowy, jak na schemacie. A fazę dajesz na obydwa przyciski, albo na wspólny przycisku podwójnego. i teraz wyjście z jednego przycisku podłączasz do jednego bocznego, a wyjście z drugiego przycisku na drugi bok.
 
 
Super! Dziękuję, zamawiam.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Nawet fajnie to chodzi i tak jak Retro pisałeś, na jednyk zacisku się otwiera, na drugim zamyka. Cicho na tyle, że dopiero wizualnie stwierdziłem że cokolwiek się dzieje.



Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
2 godziny temu, vlad1431 napisał:

Nawet fajnie to chodzi i tak jak Retro pisałeś, na jednyk zacisku się otwiera, na drugim zamyka. Cicho na tyle, że dopiero wizualnie stwierdziłem że cokolwiek się dzieje.

 

Czyli spełnia Twoje wymogi?

Napisano
3 godziny temu, vlad1431 napisał:

Nawet fajnie to chodzi i tak jak Retro pisałeś, na jednyk zacisku się otwiera, na drugim zamyka. Cicho na tyle, że dopiero wizualnie stwierdziłem że cokolwiek się dzieje.

 

A co z innymi pozycjami? 

Napisano
 
Czyli spełnia Twoje wymogi?
Na razie tak, nie jest to mistrzostwo świata w wykonaniu, ale za 110zł nie ma co wymagać więcej

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

A co z innymi pozycjami? 
W momencie odcięcia zasilania się zatrzymuje.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
50 minut temu, animus napisał:

A co z innymi pozycjami? 

 

To jest takie sterowanie jak ręczne bramą. W automacie (znaczy z pilota) łapią przekaźniki i trzymają, dopóki krańcówka nie wyłączy w pozycjach zamknięte - otwarte.. Ale na panelu przyciskami brama idzie tylko wtedy, gdy trzymasz przycisk i możesz ją ustawić w dowolnym położeniu. Przynajmniej ja tak mam. 

Przycisk bocznikuje styk roboczy przekaźnika, ale go nie załącza.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...