Skocz do zawartości

MPZP - w praktyce


Recommended Posts

Witam,

jestem bliski kupienia działki, dzisiaj biuro dosłało mi postanowienia które są w mpzp i brzmią tak:

 

obowiązuje mpzp, symbol M2 - zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna. W sprawie dachów z uchwały o mpzp wynika co następuje: 5. Ustala się następujące zasady kształtowania zabudowy i urządzenia terenów wymienionych w ust.1: 1) forma nowo – projektowanej zabudowy wymaga harmonijnego wpisania w otaczający krajobraz nawiązując do cech i detalu architektury regionalnej , a w szczególności formy dachu spadzistego /kąt nachylenia 30-40o/, zaleca się krycie połaci dachowych dachówką, budynki winny być sytuowane równolegle do krawędzi jezdni ulicy z której następuje wjazd do posesji.

 

Jestem zielony w tych sprawach bo to takie wejście w dorosłe życie, rozumiem postanowienia dotyczące kąta nachylenia dachu i jego pokrycie, natomiast mam dwa pytania:

1. "budynki winny być sytuowane równolegle do krawędzi jezdni ulicy z której następuje wjazd do posesji" -> czy oznacza to że front musi być dłuższy niż szerokość? Jezeli tak to w takim razie na poniższym obrazku poprawnie wybudowany jest budynek nr1?

image.png.ff04ad28a5d1b9cee40708e4970cb1e1.pngJ

2.  "forma nowo – projektowanej zabudowy wymaga harmonijnego wpisania w otaczający krajobraz nawiązując do cech i detalu architektury regionalnej" -> czy tu będzie problem z kupieniem sobie podstawowego projektu z stron internetowych np tego typu:

image.png.17228591773d68b23b4fde6506281a2d.png

 

Działka leży w Czerwionce-Leszczynach, w tej okolicy w której znajduje się działka jest dużo starych domów typu kwadratowych (z płaskim dachem), lecz trzy/cztery domy dalej również są nowe piętrowe domy tego typu

image.png.9d438443a35541f75bceee61cab737b0.png

 

Link do komentarza