Skocz do zawartości

Najtańsze możliwe okna


Recommended Posts

Chciałbym zamknąć magazyn (stan surowy otwarty) możliwie najtańszymi oknami. Widzę że okna fix spełniające jakieś tam normy czyste powietrze to około 15k zł a ja szukam czegoś co własnym sumptem mógłbym zrobić za kilka tys. max. Mogą być 1 szybowe, jakiekolwiek byle były i aby zamknąć budynek, Mam do zamknięcia 9 otworów 50x90 oraz 20 otworów 90x140. Jakie rozwiązanie moglibyście mi polecić? Rozważam nawet ew samemu nauczyć się kleić okna i skleić sobie proste na wymiar. Albo jakieś stare szyby i futryny z drewna. Co polecacie, jakbyście się za to zabrali? 

Link do komentarza

Musi to być szkło?

Pojedyncze niespecjalnie izolują...

Może lepiej - nawet dla własnoręcznego wykonania - użyć poliwęglanu...

Rama z kantówki, poliwęglan komorowy, listwami dokręcony...

Światło dochodzi, zasłonek nie potrzeba :yahoo:

Nawet można pomyśleć o części "okien" otwieranych...

Link do komentarza
2 godziny temu, PawelRemont napisał:

Chciałbym zamknąć magazyn (stan surowy otwarty) możliwie najtańszymi oknami. Widzę że okna fix spełniające jakieś tam normy czyste powietrze to około 15k zł a ja szukam czegoś co własnym sumptem mógłbym zrobić za kilka tys. max. Mogą być 1 szybowe, jakiekolwiek byle były i aby zamknąć budynek, Mam do zamknięcia 9 otworów 50x90 oraz 20 otworów 90x140. Jakie rozwiązanie moglibyście mi polecić? Rozważam nawet ew samemu nauczyć się kleić okna i skleić sobie proste na wymiar. Albo jakieś stare szyby i futryny z drewna. Co polecacie, jakbyście się za to zabrali? 

 

 

Sprawdzałeś ceny okien używanych?

 

2 godziny temu, PawelRemont napisał:

  Albo jakieś stare szyby i futryny z drewna. Co polecacie, jakbyście się za to zabrali? 

 

Uważaj bo starej szyby nie dotniesz. Popęka.

Link do komentarza
51 minut temu, retrofood napisał:

 

Sprawdź najpierw ile kosztuje, bo tani nie jest.

 

obraz.png.a18ef25cfea323dd51d9f326fc719aa8.png

12m2 a z grubsza powierzchnia oszkleni to około 30m2

Góra 4 płyty sprawę załatwiają...

 

2 godziny temu, PawelRemont napisał:

Poliweglan ciekawy pomysl ale nie wiem czy przejdzie na moje potrzeby. Chce pozniej zmienic przeznaczenie na mieszkalne i wymienic na dotacje czyste powietrze... 

Jak zrobisz tanie i prowizoryczne oszklenie, to i tak na nic innego jego nie wykorzystasz...

W otwory okienne wstaw ramy z kantówki, zamocuj dyblami, czy blachami montażowymi, dotnij poliwęglan (albo zamów kawałki na wymiar), przyłóż do ramy od wewnątrz, umocuj wkrętami przez listewki, doszczelnij warstewką tynku glify, coby wiatr nie hulał i wykorzystuj magazynowo do czasu przekształcenia...

Potem w prosty sposób rozbierzesz to "oszklenie" i zutylizujesz...

Uruchomisz sprawy dotacyjne i zrobisz prawdziwe okna...

 

PROSTE? PROSTE! jak mawiają w reklamach jednego z marketów budowlanych  :509:

 

Link do komentarza
6 godzin temu, PawelRemont napisał:

Chciałbym zamknąć magazyn (stan surowy otwarty) możliwie najtańszymi oknami.

 

3 godziny temu, PawelRemont napisał:

 Chce pozniej zmienic przeznaczenie na mieszkalne i wymienic na dotacje czyste powietrze... 

 

:scratching:

Cytat

Po pierwsze być właścicielem lub współwłaścicielem budynku mieszkalnego starszego niż 10 lat.

Po drugie – progi dochodowe, czyli mieć dochód w rodzinie, który nie przekracza 1090 zł miesięcznie na osobę (odpowiednie zaświadczenie o dochodzie można uzyskać w gminie).

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • super tylko jak to zrobic?!?!?!
    • W przypadku drzwi wejściowych folia od zewnątrz raczej nie będzie potrzebna. Ponadto te drzwi są we wnęce, raczej osłonięte, a przed nimi będzie jeszcze jakieś wykończenie. Ważne jedynie żeby nie zostały tam puste szczeliny pod progiem. Ale tu wystarczy nawet sama pianka, tylko starannie nałożona. Czym docelowo będzie wypełniona  i wykończona ta dziura przed drzwiami wejściowymi?   Jeżeli przed drzwi tarasowymi mają być i tak ułożone deski jako pokrycie tarasu, to wystarczy  wyrównać poziom XPS. Ewentualnie wypełnić jeszcze pianką drobne szczeliny wokół niego. Pisząc o folii paroprzepuszczalnej miałem na myśli folię podobną do folii dachowych. Są ich specjalne odmiany, przeznaczone do montażu okien. Ale w sumie tu można z powodzeniem użyć też EPDM. Chodzi o to żeby szeroki pas takiej foli przykleić do dolnego profilu-progu drzwi balkonowych. Można go podkleić od dołu do profilu silikonem dekarskim. Woda deszczowa spływająca po drzwiach tarasowych będzie wtedy spływać na dolny profil, następnie na tę folię i dalej. zrobiłem prosty szkic, na czerwono zaznaczyłem fragment pasa takiej folii. Może to być EPDM albo nawet gruba folia fundamentowa PVC.  Na folii będzie można potem oprzeć legary i deski tarasowe. Najlepiej dobrać wysokość tak aby deski znajdowały sie tuż poniżej dolnego profilu-progu.  Szczerze mówiąc to trochę się dziwię, że ekipa montująca te drzwi nie założyła żadnej obróbki, jakiegokolwiek elementu po którym mogłaby spływać woda z drzwi tarasowych.  PS. Na tym dolnym profilu-progu widoczne są niewielkie otwory odwadniające. One mają pozostać otwarte, nie wolno ich zaklejać ani zaślepieć w inny sposób. Powinny być do nich jeszcze takie niewielkie plastikowe osłonki montowane na wcisk (otwarte u dołu).
    • Najważniejsze jest to o co zapytał Retrofood - jakie są tam warunki gruntowe, a więc i jakie jest zagrożenie parciem wód gruntowych? Jeżeli już wykorzystywać rurę kanalizacyjną 50 mm do zrobienia przepustu to proponuję użyć odcinka prostego oraz dwóch gumowych redukcji 40/50 mm. Oczywiście, po jednej na każdym z końców. przestrzeń pomiędzy rurą 40 i 50 mm też wypełniamy pianką. Jednak najważniejsze i najtrudniejsze będzie uszczelnienie połączenia pomiędzy rurą 50 mm oraz ścianą.  Gumowe redukcje 40/50 mm można bez problemu kupić w sklepach hydraulicznych, najczęściej są białe, ja załączam zdjęcie z czarną.
    • Te zapisy są bardzo nieprecyzyjne. Od biedy można uznać, że kąt nachylenia dachu w w granicach 30-40° jest wartością obowiązującą. Natomiast zupełnie nie wiadomo czy dachy mają być dwuspadowe czy wielospadowe, a może nawet dopuszczalne są jednospadowe. Radzę sprawdzić dokładnie zapisy MPZP i dopytać w starostwie jak są one interpretowane.  Natomiast co do równoległości, to oba warianty powinny być dopuszczalne. 
    • Nic nie piszesz o stosunkach wodnych na działce, więc ciężko coś podpowiadać. Jednej zasady należy przestrzegać zawsze. Przepust ma mieć nachylenie na zewnątrz, czyli do piwnicy rura wchodzi nieco "do góry". 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...