Skocz do zawartości

Budowa przysciennego domku narzędziowego


Recommended Posts

Witam, planuje zbudować przyscienny domek narzedziowy.

Domek byłby zrobiony z konstrukcji drewnianej, a sciany z płyt osb.

 

Jako że będzie przy ścianie istniejącego domu (sciana silka, steropian 15cm, tynk), chciałbym go otynkować w tym samym kolorze co dom, tak żeby to wyglądało jakby było w zestawie ;)

 

Tutaj pytania:

Jak zrobić połączenie pomiędzy domem, a narzedziowka - czym wypelnic, wykonczyc ewentualne szczeliny? Z czego dach i jak mogło  by wyglądac połączenie ze sciana?

 

Jak i czym najlepiej tynkować osb?  

Grunt, siatka, tynk? Polecicie jakieś materiały?

 

Pozdrawiam serdecznie :)

Link do komentarza
8 godzin temu, retrofood napisał:

Pewnie o to chodziło.

Dobrze kombinujesz :yahoo:

 

9 godzin temu, _Jacek_ napisał:

Nie rozumiem pytania

Pisz po polsku, bo ważne jest czy robisz komuś łaskę, czy też komuś laske...

 

A co do pytania właściwego - nie licz na to, że uda Ci się PRZYKLEIĆ tę budowlę do swojego budynku tak, że nie będą powstawały szczeliny między tymi dwoma "budynkami"...  Są z innych materiałów, inaczej zachowujących się w różnych warunkach klimatycznych, są na innych fundamentach...

Dach da się ogarnąć tak, aby zachować szczelność, wytynkować też, ale za jakiś czas szczeliny wylezą:bezradny:

Link do komentarza
Dnia 9.04.2024 o 17:57, _Jacek_ napisał:

Tutaj pytania:

Jak zrobić połączenie pomiędzy domem, a narzedziowka - czym wypelnic, wykonczyc ewentualne szczeliny? Z czego dach i jak mogło  by wyglądac połączenie ze sciana?

Przykleić styropian od zewnątrz na pianę i tynkować jak dom, na dach blachodachówka.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dwa różne tematy grzejniki a ogrzewanie podłogowe 
    • U mnie Termet chodzi non stop na grzejnikach, rachunki razem z CWU są na poziomie 900zł/miesiąc teraz zimą na 100m2 ocieplonego domu w ~90%. Temperatura zadana średnio 36°C. Uważam że kocioł gazowy dla komfortu użytkownika jak i samego kotła powinienem pracować bez przerw. Da się to zrobić na moim przykładzie. Nie jest to skomplikowane jak opisują użytkownicy, a z całym szacunkiem dla serwisantów, albo nie umieją tego zrobić, ale po prostu mają na to wywalone, a jest to proste jak drut, prościej chyba nie dało się tego zrobić. Natomiast ja nie mam żadnego sterownika, mam, ale niezamontowany, bo uważam że Termet ma na tyle dobre sterowanie mocą sam w sobie, że sterownik jest przynajmniej dla mnie zbędny. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Audyt energetyczny mam w projekcie do budowy domu więc nie będę robić nie potrzebnie. Wodę do grzania podłogówki na 60-65 stopni ustawić? Był to serwisant Termet , przy okazji przeglądu kotła pozmieniał ustawienia pieca. Czy ja teraz jestem sama bez serwisu przywrócić pełną moc kotła ? Stwierdził że mała moc wystarczy na dom 50 m ale według mnie na ,, głupi rozum” woda wtedy się dłużej grzeje. Czy dobrze to rozumiem? Sąsiadka ma dom 110 m takie samo ogrzewanie , także używa wodę do kąpieli jak ja ma rachunki 300-400 zł. Drugi sąsiad dom 82 m rachunki koło 350 zł a nie ponad 800…. Juz tyle fachowców tu było każdy ustawia inaczej… 
    • Sam ocieplam swoje poddasze wełną mineralną właśnie w tym czasie, oczywiście amatorsko i nie widzę powodów, żeby tego nie robić. Wełna nie zmienia swoich właściwości z powodu mrozu, oczywiście jeśli jest sucha.   Z mojej praktyki powiem, że jestem za sznurkowaniem. Przy docinaniu wełny mineralnej i przy układaniu w docelowych miejscach, zawsze można ją gdzieś przytrzeć czy zahaczyć przez nieuwagę. Nawet nie zauważysz, jak taki kawał wełny ze skudloną powierzchnią od zewnętrznej strony, wpasujesz między krokwie i zablokujesz przepływ powietrza w miejscu swobodnej wentylacji. I nie żałuj sznurka. Zbyt rzadkie sznurkowanie stwarza tylko problemy.   Dla nowo budowanych domów są normy, których musisz się trzymać. Jest pewien wzór, z którym wyliczysz jaka lambda wełny, przy jakiej jej grubości dla twojego poddasza będzie prawidłowa. Jeśli ocieplasz poddasze w domu już użytkowanym, to wtedy te normy o których piszę chyba nie mają zastosowania i wtedy jak to ktoś powyżej napisał masz wolną wolę. Niższa lambda - cieplej na poddaszu ale droższy koszt materiałów.   Osobiście bardziej bym się skupił na dokładnym wykonaniu całego ocieplania, ze szczególnym uwzględnieniem wszelkich narożników, miejsc łączenia wełny i miejsca przy okapie a osiągniesz lepsze oszczędności cieplne niż byle jakie położenie droższej wełny.
    • Najbardziej prawdopodobną przyczyną wysokich rachunków jest błędna regulacja mocy pieca po ostatnim przeglądzie. Sugerowałbym przywrócenie ustawień fabrycznych (lub konsultację z serwisem Termet), ustawienie temperatury wody grzewczej na około 60-65°C i pozwolenie sterownikowi pokojowemu na regulację temperatury w domu (19°C w nocy, 22°C w dzień). Piec nie powinien pracować non stop - to strata energii.   Nie sugeruj się domem sąsiadki. Nawet jeśli domy są podobne, sposób użytkowania może się różnić, natomiast możesz zapytać ją o szczegóły - jaki ma model pieca, jakie ustawienia temperatury i czy korzysta z podobnych urządzeń (np. podgrzewania wody). To może dać Ci wskazówkę.   Możesz też rozważyć audyt energetyczny, aby upewnić się, że wszystko działa optymalnie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...