Skocz do zawartości

Ile układać warstw styropianu na poddaszu pod podlogówke?


Recommended Posts

Napisano

Witam

W projekcie na poddaszu mam zilustrowany styropian 7 cm EPS 100, planuje jednak dać w niektórych pokojach tylko 3 cm styropianu  oczywiście w jednej warstwie, bo w remontowanym domu nie wszystkie stropy są nowe i nie chce ich obciazac

Czy mogę dać jedna warstwę zamiast dwóch tego EPS-a?

Napisano

Zapewne możesz... będziesz miał na parterze dodatkowo ogrzewanie sufitowe...

Te zalecane dwie warstwy pewnie miały być układane "na mijankę", coby zapewnić jak najmniej mostków termicznych, ale nawet jak się zdarzą - cieplej będzie pod stropem...

Napisano

Może nie ironię, ale podajesz za mało danych o swoim domu, o konstrukcji domu, o tych stropach "nie nowych", poziomach w pokojach ... akurat EPS nie jest na tyle ciężki, aby nadmiernie nim obciążyć/przeciążyć strop...

W projekcie masz warstwę 7 cm... SKĄDŚ projektant tę grubość wyliczył... jeśli warstwa będzie mniejsza o ponad połowę grubości, to ta izolacja nie będzie spełniała zakładanych wartości - i stąd ciepło będzie szło w strop - stąd "ogrzewanie sufitowe" parteru...

 

Przy podanych przez Ciebie informacjach i przy braku kryształowej, zaczarowanej kuli, która poda dane pozwalające odpowiedzieć na tak szczegółowe pytania - niewiele więcej można podpowiedzieć :bezradny:

 

Jest projekt - a Ty planujesz :zalamka:

Napisano

Już tłumaczę, stare stropy są  nad kuchnia i sypialnia, sądziłem że jeśli mają grubość około 8 cm to nie będę ich burzył bo chodziło o koszty.I akurat na nich te 7 cm wejdzie

 

Tu trochę kolegę wprowadziłem w blad  też B o w 3 pokojach mam stropy nowe o grubości 12 cm.

I tu w tych nowych jest problem!!

Gość co mi je wykonywał stwierdził że dam sobie w nich mniej styropianu a ja tego nie dopilnowałem.

 

W tych nowych planuje dać max 4 cm styro i 3 cm jastrychu bo nawet tyle jest podane w projekcie.

 

Jak dam te 7 cm EPS w tych nowych to na te stare będę musiał wedle prostej matematyki dać aż 11 cm styro i 3 cm jastrychu.

Jak tak zrobię to nie będę miał 2m wysokości na framugi drzwi.

 

Stąd moje pytanie się wzięło

 

 

Napisano

Moim zdaniem, jako że jest to strop pomiędzy piętrami w Twoim domu (a nie na przykład nad zimną piwnicą, czy pod niewykorzystanym i nieogrzewanym strychem) i pomieszczenia na obu piętrach masz w planie normalnie użytkować, więc nie będziesz miał strat ciepła, zatem zrób tak, aby te drzwi się dały prawidłowo i bezproblemowo zamontować i podłogi były równe i bez progów w drzwiach...

Napisano

Między pomieszczeniami ogrzewanymi po co w ogóle izolować stropy? Chyba tylko po to, żeby miała się gdzie woda skraplać, zwłaszcza pod styropianem.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Napisano

Podłogówka nie podłogówka, dla mnie to poroniony pomysł, tak jak z pół metrową izolacją np dachu, choć w tym przypadku spełnia swoją funkcję, a tu jest po prostu zaprzeczenie prawom fizyki, chyba że ktoś wymyślił nowy sposób na cyrkulację pary wodnej, np w dół, albo w bok. Chyba że nad nieogrzewaną piwnicą, to ok.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
18 godzin temu, vlad1431 napisał:

dla mnie to poroniony pomysł

Dla Ciebie może i tak, ale w blokach spotykałem się z podobnym rozwiązaniem... na stropie folia, warstwa styropianu "podłoga", w niej rurki alupex od wejścia, przez pomieszczenia - do grzejników pod oknami, folia, wylewka około 4 cm, na to wykończenie podłogi...

Ktoś tak zaprojektował, ktoś wykonał, ktoś zatwierdził...

Napisano
Dla Ciebie może i tak, ale w blokach spotykałem się z podobnym rozwiązaniem... na stropie folia, warstwa styropianu "podłoga", w niej rurki alupex od wejścia, przez pomieszczenia - do grzejników pod oknami, folia, wylewka około 4 cm, na to wykończenie podłogi...
Ktoś tak zaprojektował, ktoś wykonał, ktoś zatwierdził...
Nie mam nic przeciwko jak ktoś lubi wydawać kasę. Trochę inaczej jest w bloku, jak sąsiad obcy pod spodem. Izolazcja akustyczna rozumiem, ale termiczna nie. Z kolei nawet na niekorzyść dla tego na górze, bo właśnie mi syn opowiadał, że był wczoraj u koleżanki w bloku, że grzejniki zimne, a w mieszkaniu ciepło.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

grzejniki zimne, a w mieszkaniu ciepło.

To zależy od wielu czynników... Które piętro, czy mieszkanie skrajne, czy pomiędzy innymi ogrzewanymi, gdzie rurki zasilające grzejniki, jak wentylacja działa, itp, itd...

Napisano
To zależy od wielu czynników... Które piętro, czy mieszkanie skrajne, czy pomiędzy innymi ogrzewanymi, gdzie rurki zasilające grzejniki, jak wentylacja działa, itp, itd...
Zgadza się, ale z tego co wiem, to częste są takie przypadki, nawet przy mrozie na zewnątrz.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
10 godzin temu, lukas198820 napisał:

Panowie, a czy kleić ten położony styropian ze sobą np pianka?

Chodzi mi o uzupełnianie luk, dziurek i przerw między styropianami jeśli takowe się pojawia.

 

Znasz skład chemiczny np. pianki? Pytam, bo wszelkie węglowodory gaszą styropian, czyli z czasem on zwyczajnie znika. Dlatego takie środki jak np. klej butapren są absolutnie niedopuszczone do kontaktu ze styropianem. Musisz uważać.

Poza tym, w Twojej sytuacji klejenie styropianu jest zbędne.

Napisano

Dziękuję za informację, kiedyś u jednego faceta widziałem na strychu jak łączył styropian za pomocą flizeliny a potem na te łączenia nałożył gips budowlany czy szpachlowy.W każdym razie nie chcę tak robić ale jestem poprostu ciekawy czy tak dziakac powinien i czy było to poprawnie.

Napisano
6 godzin temu, lukas198820 napisał:

To jak w końcu jest?

Są najwyraźniej różne szkoły...

 

Jeśli grafen zalinkowany przez naprawdę doświadczonego praktyka sprawdził się przy jego robotach ze styropianem, to zastrzeżenie retrofooda o możliwości rozpuszczenia styropianu są tutaj nieistotne...

Z tym, że faktycznie , w Twojej sytuacji klejenie styropianu jest po prostu zbędne.

 

Czytaj posty powolutku i ze zrozumieniem...

Napisano

styro dobierz i kładź pod kątem akustycznym, nie traktuj tego jako jakąś znaczącą izolację termiczną; co do pary wodnej - jeżeli parter i poddasze eksploatowane to para specjalnie pchać się w strop nie będzie, jest leniwa i skorzysta raczej z normalnej migracji powietrza poprzez konwekcję, mieszanie się powietrza

a lubisz się babrać pianką to poklej sobie to styro, nie rozlezie się podczas układania jastrychu, niemniej znaczącego znaczenia to nie ma

Napisano
13 godzin temu, lukas198820 napisał:

Zaraz zaraz,kolega wyżej pisze żeby nie stosować pianki, a od kolegi z ostatniego postu dostaje linka do pianki.

To jak w końcu jest?

Trzeba a można, to chyba różnica.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...