Skocz do zawartości

Viessmann Viteodens 100 - piec co chwilę włącza się na 5 sekund i wyłącza.


Recommended Posts

Napisano

Proszę o pomoc. Dotyczy pieca Viteodens 100 (B1HC, B1KC)

Zauważyłem niepokojące zachowanie. Gdy piec nagrzeje wodę w układzie (grzejniki, podłogówka) a termostat pokojowy nie wyłącza pieca ponieważ temperatura zadana nie jest jeszcze osiągnięta. Wówczas piec zgodnie z logiką po przekroczeniu temperatury wody o kilka stopni wyłącza się. Po chwili spada temperatura i ponownie się włącza. Teoretycznie wszystko dobrze ale bardzo niepokojące jest to, że ten cykl wygląda tak że po 2-3 minutach piec odpala się na 5-sekund, temperatura szybko wzrasta, wyłącza się i tak w nieskończoność. Zakładam że większość użytkowników nie zdaje sobie z tego sprawy, ale uważam że takie zachowanie niekorzystnie wpływa na żywotność produktu. Proszę o pomoc i podpowiedz jak wprowadzić czas opóźnienia pomiędzy uruchomieniami aby  zminimalizować niepożądane zjawisko, lub wykonać inny zabieg.

Dodatkowo zauważyłem że co jakiś czas nałogowo gubi ciepłą wodę użytkową. Tą informację mam potwierdzoną od innych użytkowników.

Adam.`

Napisano

Zastanawiam się jak to jest, że zwykły polski Termet ma 25 ustawień, żeby można było sobie do woli ustawiać według swoich preferencji. U mnie jest takie ustawienie między innymi jak czasowe wyłącznie palnika, jest ustawione na 30 minut, żeby zapobiec takiemu szalonemu taktowaniu. Kocioł osiąga temperaturę i odpoczywa sobie przez 30 minut, albo 60, w zależności jak sobię ustawię. Mogę sobie też obniżyć moc, albo obniżyć ją na określony czas, np na 30 sekund, albo 5 minut, żeby nie startował jak szalony koń wyścigowy i w 5 sekund tak jak piszesz dobiegał do celu.
To jest kocioł dwufunkcyjny czy jednofunkcyjny? Nie wiem jak jest w dwufunkcyjnym, ale zazwyczaj za gubienie jak to nazwałeś CWU odpowiedzialny jest zawór 3D, zwłaszcza przy podłogówce, po prostu na podłogówkę jest potrzebne większe ciśnienie niż np na grzejniki i wtedy zawór 3D nie domyka się do końca i puszcza do zasobnika wodę z obiegu CO i ochładza zasobnik. Tak przez jakiś czas działo się w Termetach dopóki nie zaczęli montować lepszych zaworów 3D. Co do ustawień zapytaj serwisanta z Viessmanna, bo na szybko przeleciałem instrukcję i niestety żadnych ustawień nie widzę, także być może do tych ustawień wgląd ma tylko autoryzowany serwisant. Albo poszukaj na Elektrodzie, albo Forum Info-ogrzewanie.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
11 godzin temu, Adam Białystok napisał:

Proszę o pomoc. Dotyczy pieca Viteodens 100 (B1HC, B1KC)

Zauważyłem niepokojące zachowanie. Gdy piec nagrzeje wodę w układzie (grzejniki, podłogówka) a termostat pokojowy nie wyłącza pieca ponieważ temperatura zadana nie jest jeszcze osiągnięta. Wówczas piec zgodnie z logiką po przekroczeniu temperatury wody o kilka stopni wyłącza się. Po chwili spada temperatura i ponownie się włącza. Teoretycznie wszystko dobrze ale bardzo niepokojące jest to, że ten cykl wygląda tak że po 2-3 minutach piec odpala się na 5-sekund, temperatura szybko wzrasta, wyłącza się i tak w nieskończoność. Zakładam że większość użytkowników nie zdaje sobie z tego sprawy, ale uważam że takie zachowanie niekorzystnie wpływa na żywotność produktu. Proszę o pomoc i podpowiedz jak wprowadzić czas opóźnienia pomiędzy uruchomieniami aby  zminimalizować niepożądane zjawisko, lub wykonać inny zabieg.

Dodatkowo zauważyłem że co jakiś czas nałogowo gubi ciepłą wodę użytkową. Tą informację mam potwierdzoną od innych użytkowników.

Adam.`

Użytkowałem taki kocioł dokładnie.

 

Spada temperatura wody na kotle i się załącza mimo, że temperatura w pomieszczeniu jest OK?

Napisano
4 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Użytkowałem taki kocioł dokładnie.

 

Spada temperatura wody na kotle i się załącza mimo, że temperatura w pomieszczeniu jest OK?

Ale znalazłeś rozwiązanie?

Napisano

To w końcu model jednofunkcyjny, z zasobnikiem c.w.u.  - B1HC, czy dwufunkcyjny (podgrzewający c.w.u. przepływowo) - B1KC?

Czym on jest sterowany? Czy to prosty termostat pokojowy, działający tylko dwustanowo, z sygnałem włącz/wyłącz? Co to za model? Czy temperatura wody w obiegu jest ustawiana osobno na sterowniku kotła? 

Mamy tu sytuację, gdy ustawiona moc kotła przekracza możliwości jej odbioru. 

Czy w układzie jest zawór mieszający na zasilaniu podłogówki? Jaka temperatura wody ustawiona jest na kotle, a jaka na zaworze mieszającym? Sposób wykonania tej części układu także może być problemem, jeżeli do kotła wraca zbyt duża ilość gorącej wody. 

Napisano
12 minut temu, retrofood napisał:

Ale znalazłeś rozwiązanie?

Mój kocioł pracował OK na podstawie wskazań termostatu w pokoju na zasadzie włącz wyłącz w funkcji temperatury w pomieszczeniu. Poza tym, ja miałem grzejniki.  Tutaj jest podłogówka, a sam temat instalacji jest bardzo złożony. Ciśnienie w instalacji, ustawienie temperatury powrotu w podłogówce, lokalizacja termostatu. Możliwe, że serwisant musi zawitać i np. zmienić ustawienie krzywej w menu.

 

Jaka jest ustawiona temperatura medium na kotle - tam w menu uzytkownika można ręcznie.

 

Czy do kotła jest podłączona automatyka pogodowa?

 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Piec jednofunkcyjny - jak ma grzać wodę użytkową to nie grzeje domu - jeśli to o to chodzi. sterownik on / off - mówi kiedy ma grzać. wszystko wydaje się że działa poprawnie. Nie ma żadnej krzywej grzewczej. Na dole podłogówka na górze grzejniki. dodatkowa pompa zewnętrzna do podłogówki.

Uważam że wystarczy zmienić:

1. temp wyłączenia i włączenia, przy ustawionej 45 wyłącza się na 52 włącza 35

2. ustawić czas tak by nie mógł się włączać częściej niż .....

3. wyłączyć pompę zewnętrzną od podłogówki tak by szybko nie spadała temperatura na kotle.

4. może coś jeszcze.

tylko jak to zrobić w instrukcji brak na ten temat informacji.

składam meila z filmami do Viessmanna, dzwoniłem na infolinie to nikt nie pomógł odsyłają do serwisu bo to może problem leży między krzesłem a klawiaturą jak to mówią informatycy.

 

Napisano

Pompa od podłogówki powinna chodzić cały czas, by nie wychładzać podłogi, a kocioł ma tak modulować mocą, żeby utrzymać zadaną temperaturę. Ile zajmuje nagrzanie tego zasobnika? U mnie na 10kw 140L nagrzewa z 10 minut i grzejniki nie zdążą się na tyle wychłodzić by różnica była zauważalna.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

O ile rozumiem, to jest tu założony jakiś regulator temperatury, popularnie mówiąc termostat pokojowy? Moim zdaniem to kocioł źle współpracuje z takim dwustanowym (włącz/wyłącz) regulatorem temperatury. Kocioł powinien działać właśnie zgodnie z krzywą grzewczą, modulując moc w zależności od zapotrzebowania na ciepło i w ten sposób działać w miarę możliwości w sposób ciągły. Podejrzewam, że to regulator temperatury wymusza te włączenia i wyłączenia. Na początek proponuję zrobić test. Odłączamy go , a jedynie na sterowniku kotła ustawiamy zadaną temperaturę wody w obiegu. Obserwujemy, czy kocioł będzie modulował moc, zmniejszając ją w miarę wzrostu temperatury wody w obiegu. Myślę jednak, że bez pomocy serwisanta się ostatecznie nie obejdzie. Trzeba znać ustawienia konkretnego modelu kotła. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...