Skocz do zawartości

Urwane szpilki mocowania murłaty


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

na budowie zauważyłem 3 zerwane szpilki mocujące murłatę. Z tego co widzę musiały się urwać przy dokręcaniu. Poniżej zdjęcia. Szpilki były zalewane ponad miesiąc temu więc zakładam, że gdybym ja tego nie zobaczył to wszyscy by siedzieli cicho. Jak dla mnie to poważna sprawa. Proszę o radę co z tym zrobić, jak to naprawić? Z wykonawcą jeszcze nie rozmawiałem, chcę się najpierw poradzić. Dziękuję

IMG_20240105_144718.jpg

IMG_20240105_144654.jpg

Screenshot_2024-01-05-17-12-42-331-edit_com.miui.gallery.jpg

Napisano

 

1 godzinę temu, StefanZeromski napisał:

Witam,na budowie zauważyłem 3 zerwane szpilki mocujące murłatę. Z tego co widzę musiały się urwać przy dokręcaniu.

Screenshot_2024-01-05-17-12-42-331-edit_com.miui.gallery.jpg

Kilka czynników może być przyczyną takiej awarii.

Na nośność połączenia murłaty z wieńcem wpływa rozstaw kotew, średnica, klasa wytrzymałości tych szpilek, zastosowane podkładki oraz nakrętki .  

Średnica szpilek, jej klasa, oraz rozstaw, te informacje podane są w projekcie. 

 

Przyjmuje się, że  odległość pomiędzy szpilkami, to najczęściej  pomiędzy 1 m a 1,8 m. 

Średnie szpilek to min. 14-16 mm, jak cieńsze to powinno być ich więcej - przelicza konstruktor.  

klasę pręta przyjmuje się min. 5.6 lub 8.8, 

 

Jakiej  średnicy i klasy są pręty?  

 

 

klasę nakrętek  przyjmuje się min. 5.6 lub 8.8, 

Podkładki stosuje się kwadratowe grube. 

 

 

Napisano (edytowany)
21 minut temu, animus napisał:

 

Kilka czynników może być przyczyną takiej awarii.

Na nośność połączenia murłaty z wieńcem wpływa rozstaw kotew, średnica, klasa wytrzymałości tych szpilek, zastosowane podkładki oraz nakrętki .  

Średnica szpilek, jej klasa, oraz rozstaw, te informacje podane są w projekcie. 

 

Przyjmuje się, że  odległość pomiędzy szpilkami, to najczęściej  pomiędzy 1 m a 1,8 m. 

Średnie szpilek to min. 14-16 mm, jak cieńsze to powinno być ich więcej - przelicza konstruktor.  

klasę pręta przyjmuje się min. 5.6 lub 8.8, 

 

Jakiej  średnicy i klasy są pręty?  

 

Zapis:

"Murłaty montować do wieńca żelbetowego za pomocą kotew chemicznych lub kotew fajkowych."

Myślałem, aby osadzić te pręty na kotwie chemicznej. Jednak nie wiem czy to dobrze złapie.

 

Pręty rozmieszczone co 140cm.  Średnicy prętów ani ich klasy nie znalazłem na projekcie, a szukałem dobrze. Jutro zmierzę na budowie.

Edytowano przez StefanZeromski (zobacz historię edycji)
Napisano
32 minuty temu, StefanZeromski napisał:

Zapis:

"Murłaty montować do wieńca żelbetowego za pomocą kotew chemicznych lub kotew fajkowych."

Myślałem, aby osadzić te pręty na kotwie chemicznej. Jednak nie wiem czy to dobrze złapie.

 

Pręty rozmieszczone co 140cm.  Średnicy prętów ani ich klasy nie znalazłem na projekcie, a szukałem dobrze. Jutro zmierzę na budowie.

Z góry już trudno wiercić, zamontować, może podejdzie to:

https://monters.pl/p/1722/4583/katownik-do-powaliny-murlaty-135x65x86-lacznik-ciesielski-10szt-katowniki-4mm-podwaliny-montaz-okien-w-dociepleniu.html

images?q=tbn:ANd9GcTdi9mfpDX-l2ebPeFES75 

232f151b4f8952dfb7203d97c33a18fc.jpg

Są jeszcze takie.

57b9dc09fa374fc73d8945616c210ff1.jpg

Napisano
Dnia 6.01.2024 o 10:05, StefanZeromski napisał:

Jest tu jakis inspektor budowlany, który mógłby doradzić?

To twój Kierbud powinien zdecydować, ile tego dać i gdzie zastosować, po oględzinach na budowie calej konstrukcji.

Dodatkowo można zrobić wpis do twojego Dziennika budowy. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A, witaj!!! Należy Ci się medal ARCHEOLOGA FORUM Nie licz TUTAJ na konkretną odpowiedź po ponad 12 latach... Raczej szukaj opinii na ich stronie i w Google... A po tylu latach i Toyota się mocno zmieniła, i drzwi od Wiatraka też mogły zmienić się pod względem jakości - i na plus , i na minus...
    • Uwielbiam, kiedy wszystko działa bez zbędnego zamieszania — i w booi właśnie tak jest. Interfejs jest wygodny, doładowania i wypłaty przebiegają bez problemów. Otrzymałam bonusy i darmowe spiny — miło, że nie trzeba o nie prosić. Wygrałam już dwa razy i za każdym razem pieniądze pojawiły się w ciągu doby. Świetne kasyno!
    • Witam, ostatnio oglądałem drzwi od WIATRAK-a i na 99 procent wiem że je chce, ale jest ten jeden procent niepewności ,bo wiadomo niemało pieniędzy trzeba wyłożyć (11tys. skrzydło plus dostawka) i rozmyślam czy nie będę żałował. Pana wypowiedzi wydają mi się logiczne i pomocne więc gdyby mógł Pan powiedzieć za te pieniądze ok albo za te pieniądze nie pchaj się w nie i ogólnie czy często bywa że są z drzwiami z tej firmy problemy
    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...