Skocz do zawartości

Ściany przeciwległe i sufit - kolejność


rawracer

Recommended Posts

Napisano
1 godzinę temu, animus napisał:

Chodzi o szlifierkę kątową?

 

Od murarzy w kraju słyszałem mnóstwo określeń zaprawy.  Była i "malaga", i "szajs", niektórzy mawiali "wapno", słyszałem też "treść". Różnie się nazywa.

Napisano (edytowany)

Ale prawidłowo ,trzeba uświadamiać 🙂

Ja myślałem ,że flex i diax to określenia poprawne a dowiedziałem się dzięki Tobie,se żyłem w błędzie😉

Poprawne zachowanie/uwaga,sugestia🙂

Ku poprawnej świadomości 

 

Jest tych nazw potocznych 🙂

Najlepsze ,ale wciąż nie mogę zapamiętać dawnego nazewnictwa młotka ,przecinaka czy poziomicy ...

Edytowano przez rawracer (zobacz historię edycji)
Napisano
3 godziny temu, retrofood napisał:

 

Też się bałem, ale idzie się przyzwyczaić. :icon_biggrin:. Teraz to najbardziej przeszkadza mi pył. Ostatnio jak miałem coś ciąć, to najpierw przez kilka minut pryskałem wodę, żeby się nie pyliło.

Ja bez odkurzacza betonu  już nie tnę dawno.:)

Napisano
1 minutę temu, animus napisał:

Ja bez odkurzacza betonu  już nie tnę dawno.:)

Ja robię to incydentalnie, od dawna nie zajmuję się już robotą poważną, ale czasem coś przy domu trzeba przeciąć. To się nie opłaca biegać, bo odkurzacz trzymam na drugiej działce.

Napisano
19 minut temu, retrofood napisał:

 

Od murarzy w kraju słyszałem mnóstwo określeń zaprawy.  Była i "malaga", i "szajs", niektórzy mawiali "wapno", słyszałem też "treść". Różnie się nazywa.

To są artyści.

 

Napisano
Ja robię to incydentalnie, od dawna nie zajmuję się już robotą poważną, ale czasem coś przy domu trzeba przeciąć. To się nie opłaca biegać, bo odkurzacz trzymam na drugiej działce.
A ja zauważyłem, że na trocinach lepiej trawa rośnie, ciekawe nie?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
8 godzin temu, vlad1431 napisał:

A ja zauważyłem, że na trocinach lepiej trawa rośnie, ciekawe nie?

Nie zawsze. Trociny zatrzymują wilgoć, więc na początku ładnie to wygląda.

Napisano

Jestem ponownie 😉

Tak skrobe ,fedreduje ,odkrywam niczym górnik ...

Na łączeniu płyt znowu szpara a przy posadzce na ścianie drzwi wejściowych ,których futryna też ledwo co się trzyma ,dziura jak z amerykańskich kreskówek ,gdzie myszy siedziały 😁

Podejrzewam ,że jakbym mocniej stuknął to światło z klatki by wpadło do mieszkania😉

Czy te szpary ,dziurę to nie lepiej byłoby wypełnić pianka montażowa niskoprężna ?

Bo ta płyta której drugi koniec na innym zdjęciu jest ,to jak się mocniej drzwiami pierdyknij to cała drży ,to cement ,gips co by nie dać,to myślę że będzie pękać z czasem .

Tu też odnośnie parkietu ,to ten ,który jest w większości 😉 to widzę że jest na innym kleju .jakiś taki jasny widać się powylewal po brzegach .a subit ,to tu to tu gdzie braki są ,co inna klepka jest .2024-02-29-19-00-44-352.thumb.jpg.4ca8a6e64b938e75c635a66b9d2de404.jpg2024-02-29-19-00-57-398.thumb.jpg.da9e0a1dde999487886189724d059c8a.jpg2024-02-29-19-01-43-999.thumb.jpg.0102529f8738dd2954da907456670610.jpg2024-02-29-19-01-17-976.thumb.jpg.f20cbd5334906fbabd1b08dd5697d859.jpg

Napisano
46 minut temu, rawracer napisał:

Jestem ponownie 😉

Tak skrobe ,fedreduje ,odkrywam niczym górnik ...

 

Tylko do górniczego młota nie dokładaj rolniczego sierpa, bo wiesz co wtedy wyjdzie. :icon_lol:

 

48 minut temu, rawracer napisał:

Na łączeniu płyt znowu szpara a przy posadzce na ścianie drzwi wejściowych ,których futryna też ledwo co się trzyma ,dziura jak z amerykańskich kreskówek ,gdzie myszy siedziały 😁

Podejrzewam ,że jakbym mocniej stuknął to światło z klatki by wpadło do mieszkania😉

Czy te szpary ,dziurę to nie lepiej byłoby wypełnić pianka montażowa niskoprężna ?

 

Oczywiście, że tak.

Takie niedoróbki są typowe szczególnie w budynkach z lat siedemdziesiątych. U znajomych wypełnienie pomiędzy oknami stanowiło kilka zgniecionych worków po cemencie, to była cała warstwa izolacyjna, na to przyszły centymetrowe listwy drewniane i to wszystko. W całym bloku tak zrobiono.

A takie dziury jak u Ciebie, to była normalka. Więc oczywiście, zatykaj, dziur nie zostawiaj.

 

PS. Klejem stosowanym wtedy do parkietów często był PRONILENT. Taki jasnobeżowy, kolor zgadza się z Twoimi fotkami. To był klej wodny. Przy długim namoczeniu można go chyba rozpuścić i teraz. 

Napisano

Sierpa nie dołożę ,cccp jest bee 😉

 

U Rodziców to samo było pod oknami to kapoty ,worki ,jak mówisz .

W łazience z kolei pustą butelkę po Baltic wódka zamurowali 🤣

 

Czyli najlepiej pianka to wypełnić ,bo nie będzie pękać i lepiej uszczelni też ?

Nie pchać tam zaprawy żadnej ?

Napisano

Zapytam teraz o takiego wytwora majstrów Pe,eReL'owych 😉

Cus płyta za krótka chyba wyjszla i tak narzucone jakiejsik zaprawy piaskowej bo sypie się niemiłosiernie .Podrapalem na około żeby sprawdzić co to się kryje pod tynkiem do okola otworu drzwiowego.i z lewej płyta ,z góry płyta a z prawej taki wytwór ....

 

To trza zbić ,skuć toto chyba nie ,do jakiegoś stałego materiału,bo sypkie to dość ,niby trzymie ,ale paznokciem się drapie ? Trochę tego jest dlatego pytam 😉 2024-03-02-10-59-24-571.thumb.jpg.33f422aa7552bce3b5d56e84b7947a62.jpg2024-03-02-10-59-38-627.thumb.jpg.d83d6efc6c4111454c61364bba950160.jpg2024-03-02-10-59-51-398.thumb.jpg.e756430f256f83602afb790c927ed827.jpg

Napisano (edytowany)
Dnia 29.02.2024 o 20:24, rawracer napisał:

Czyli najlepiej pianka to wypełnić

Tak, ale przed aplikacją zmoczyć wodą.

1 godzinę temu, rawracer napisał:

Cus płyta za krótka chyba wyjszla i tak narzucone jakiejsik zaprawy piaskowej bo sypie się niemiłosiernie. 

 

To trza zbić ,skuć toto chyba nie ,do jakiegoś stałego materiału,bo sypkie to dość ,niby trzymie ,ale paznokciem się drapie ? Trochę tego jest dlatego pytam 😉 

Sam zdecyduj, albo zbić, albo wzmocnić dobrym unigruntem. 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Zapytam o etap na którym brać Majstrów do obsadzenia drzwi .

Bo nie wiem czy to już jak będą tynki zrobione czy lepiej teraz jak gole betony ?

Zewnętrzne ,wejściowe też będę musiał zmienić,bo obecne niby fajne ,metalowe ,ale puste w środku .pomijając że futryna też licho się trzyma,to same w sobie nie izolują od hałasu .

Myślałem zostawić je i zrobić drugie od zewnętrznej strony ,ale chyba lepiej będzie zrobić jedne a porządne a te futrynę też wyciąć .

Napisano

Jak futryny wewnętrzne to teraz lepiej się pozbyć, jak wejściowe  to trzeba teraz wymienić, osłonić na czas remontu, często są obsadzone za nisko.  

Napisano

Wewnętrzne będę wycinał i wyrywał teraz ,tyle że chyba będę musiał ciąć je multitulem przy samej podłodze ,bo ten płaskownik dolny może być pod grubsza warstwa wylewki i możliwe że nie obruszam futryny na tyle żeby nie uszkodzic parkietu .

 

1) to jak usunę te metalowe futryny to zrobię szalunki boczne z paneli np i cementem /klejem do płytek ??

Czym to wyrównać ?

I na 80drzwi ile światła musi być ?

 

2) A wejściowe właśnie nie wiem czy zostawić te co są czy zrobić jedne porządne drzwi ? 

Te obecnie są teraz w mieszkaniu a próg na klatce ,więc nowe można dać z nową futryna przed progiem a te wtedy usunąć lub zostawić ....

Napisano
13 minut temu, rawracer napisał:

I na 80drzwi ile światła musi być ? 

 

Najlepiej 82-83 cm. No, niech będzie 85.

 

14 minut temu, rawracer napisał:

 Te obecnie są teraz w mieszkaniu a próg na klatce ,więc nowe można dać z nową futryna przed progiem a te wtedy usunąć lub zostawić ....

Drzwi nie mogą się otwierać na klatkę, na zewnątrz. Stare wyrzuć.

Napisano (edytowany)
3 godziny temu, rawracer napisał:

1) to jak usunę te metalowe futryny to zrobię szalunki boczne z paneli np i cementem /klejem do płytek ??

Czym to wyrównać ?

I na 80drzwi ile światła musi być ?

Klej do płytek i  suporeks albo płyta g/k.

Na 80 drzwi otwór w murze 90 cm.

Czasami starcza 88 cm, a czasem nawet 91 cm potrzeba, najlepiej mieć nowe futryny, albo uzyskać informacje w miejscu zakupu wybranego modelu.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
9 godzin temu, retrofood napisał:

Skoro tak to wypadałoby jedne od drugich odsunąć. Masz tam miejsce?

Jest 17cm ściana także jest gdzie odsunąć.

W większości podwójne są ,bo pozakładane nowe a stare futryny zostały to i drzwi mieszkańcy mają drugie .

8 godzin temu, animus napisał:

Klej do płytek i  suporeks albo płyta g/k.

Na 80 drzwi otwór w murze 90 cm.

Czasami starcza 88 cm, a czasem nawet 91 cm potrzeba, najlepiej mieć nowe futryny, albo uzyskać informacje w miejscu zakupu wybranego modelu.

Dzięki Animus .

Teraz jest po zewnątrz futryny 89cm , gdzieniegdzie dziury pocementowane (nie związane ze ścianą,spękane) na 94cm także 5cm trzeba będzie podrownac ,więc samym klejem wystarczy myślę .

Napisano
1 godzinę temu, rawracer napisał:

 Teraz jest po zewnątrz futryny 89cm , 

 

Widzisz, jak ważna jest dokładna informacja. Drzwi wewnętrzne sprzedają bez futryn, więc wymiar wiadomo że jest samego skrzydła. Ale drzwi zewnętrzne sprzedaje się raczej z futryną, więc jak pisałeś, że 80 cm, to nie sądziłem, że to same skrzydło. No i źle ci podpowiadałem. Chociaż fakt, na drzwi zewnętrzne z futryną na 80 cm to nieco mało, mogłem się domyślać... :ih:

Po centymetrze luzu winno zostać z obydwu stron.

Napisano

Też nie pomyślałem by dokładnie określić : skrzydło/futryna czy też światło od razu w pierwszym poście dotyczącym pytania o to.

Wejściowe to zamontują ,wmurują,zakotwia,zapianuja ,czy co tam za patent będzie,to będzie .

W wejściowych 92cm otwór/światło .

A już będą drzwi ,to te zdejmuje ,wyszlifuje ładnie futrynę tą metalową ,ponawiercam ją i nawpuszczam piany .Pomaluje będzie jakoś wyglądać .

Chyba że jak będą dobre akustycznie drzwi to wtedy te usunę ,ale podwójne też coś wniosą myślę ....

Napisano
53 minuty temu, rawracer napisał:

Wejściowe to zamontują ,wmurują,zakotwia,zapianuja ,czy co tam za patent będzie,to będzie .

 

Oprócz pianki, chociaż trzyma ona futrynę wystarczająco mocno i długo, w zasadzie najlepiej, zakotwienie futryny też jest konieczne!  Bo piankę to można byle nożem przeciąć dookoła futryny i drzwi wypadają wraz z wszelkimi zamkami, a dom stanąłby wtedy otworem. :icon_biggrin:

Napisano
3 godziny temu, rawracer napisał:

Teraz jest po zewnątrz futryny 89cm , gdzieniegdzie dziury pocementowane (nie związane ze ścianą,spękane) na 94cm także 5cm trzeba będzie podrownac ,więc samym klejem wystarczy myślę .

Powinno wystarczyć. 

Napisano

Mam katalog Porta akurat wziąłem jak byłem po okno i są tabele rozmiarów drzwi .

Także do tych ,które będą mnie interesować mam wymiar otworu 880mm szerokości i 2050mm wysokości ,także tu będę wiedział już jak robić .

Grubość muru ,tu może być problem ,bo ścianka zaledwie 50mm,ale coś myślę zaradzą odpowiednie służby 😉

 

A wejściowe to już futryna jakaś czołowa czy jak to nazwać.

To już montażysta oceni .

 

Napisano

Wkręcam kobitę,że majstry gniazdo jaskółek zamurowali 🤣2024-03-19-17-22-40-215.thumb.jpg.cc2312aaaf41ad052257c009a04142a7.jpg

Ale co to jest w ogóle to nie mam pojęcia...jak drewno spróchniałe coś takiego to przypomina 

Napisano
Dnia 19.03.2024 o 17:43, rawracer napisał:

Wkręcam kobitę,że majstry gniazdo jaskółek zamurowali 🤣2024-03-19-17-22-40-215.thumb.jpg.cc2312aaaf41ad052257c009a04142a7.jpg

Ale co to jest w ogóle to nie mam pojęcia...jak drewno spróchniałe coś takiego to przypomina 

Tak zapychali miejsca łączenia  spawami z "wielkiej płyty". 

Napisano

To suprema Chyba .

Już ze ścian jestem na ostatniej prostej .

Później jeszcze sufit i przechodzę na kolejny etap.

 

Już mnie sąsiady wkur....

A to domofon a to w rury stukanie .

A to tylko szpachelka przeważnie ....

Trochę młotkiem czy przecinakiem ....

Nie wiem co to będzie jak będzie wiercenie czy kłucie młotem ..... Takie uroki bloków...2024-03-21-19-33-23-171.thumb.jpg.dfee014ecf44269ae102ac143176a67f.jpg

Napisano
4 godziny temu, rawracer napisał:

Już mnie sąsiady wkur....

 

Napisałeś kartkę "prowadzę remont w mieszkaniu nr XX, przepraszam za uciążliwości i hałasy" lub podobnej treści?

Powieś w kilku widocznych miejscach - zmniejszy się ilość domofonów i stukań w rury...

Napisano

No nie napisałem ....

Wychodzę z założenia ,że skrzybanie ręczne bez użycia elektrnarzędzi i to do dwóch godzin ,przeważnie 16-18 uciążliwym nie jest .

No młoda obywatelka 6cio miesięczna potrafi spać kiedy robię,no to chyba aż tak głośno nie jest ...

 

Kartkę napisze jak przyjdzie czas na łazienkę i kuchnie ,jak pójdą młoty w ruch .

Wtedy to zrozumiałe ,ale nie kur...szpachelka 😡🤣

Napisano
41 minut temu, rawracer napisał:

No nie napisałem

No to popełniłeś błąd :bezradny:

To Twoje założenie widzisz czym skutkuje... to przeważnie jest czas popołudniowych seriali... Tacy są ludzie - nic nie poradzisz...

Napisano

Napiszę jakieś info ,dam na tablicę na parterze .

Za niedługo będę walczył z futrynami to trochę hałasu więcej będzie.

A pełna rozrywka jak przyjdzie czas kuchni i łazienki 😮

Napisano

A ja się zastanawiał czemu czuć dym jak sąsiad pali i to dwa piętra niżej albo czemu tak czuć smażone nie moje 🤣

2024-03-28-18-15-58-030.thumb.jpg.dc5b0127d9035707327ae38d6c3d0a09.jpg

Jak widać dodatkowe otwory kanału wentylacyjnego 😁

 

Jak to zrobić dobrze ?

Ponownie pakuł napchać i zapianować?

Napisano
23 godziny temu, rawracer napisał:

Jak to zrobić dobrze ?

Ponownie pakuł napchać i zapianować?

Obkuć z tynku, zagruntować i klej do płytek, piana jak urośnie zasłoni otwór wentylacyjny.   

Wysokoelastyczny, odkształcalny klej do płytek C2TES1.  

Napisano

Piana właśnie nie bardzo ,właśnie myślałem żeby tylko po wierzchu jakby dobrze upchać pakul ,ale tam nie ma oporu ,więc licho.

Klej na dwa razy najwyżej,żeby nie spłynął też .

Tynk już zdarty ,to co widać to już cement nie do zbicia .

Dziękuję Animus.

Wesołych Świąt Wszystkim 🙂

Napisano
10 godzin temu, rawracer napisał:

ale tam nie ma oporu

Weź kawałek żebrówki o średnicy takiej, aby weszła w dziurę i o długości trochę większej niż długość dziury, na środku tego kawałka przewiąż go drucikiem, czy sznurkiem, wsuń ten kawałek w dziurę, trzymając za sznurek, aby nie wpadł całkiem do kanału wentylacyjnego... jak go wsuniesz w całości, ustaw ten kawałek w poziomie i ściągnij sznurkiem, żeby ten kawałek przesłonił dziurę... zabezpiecz żebrówkę, zawiązując  naciągnięty sznurek za coś w pobliżu dziury... tak samo zrób przy drugiej dziurze...

Teraz, mając nieco przesłoniętą od środka kanału dziurę, wtryśnij nieco pianki, poczekaj chwilę, aż zastygnie, czy nawet trochę zgęstnieje i popraw powoli "zamykanie" dziury pianką...

Przed pianowaniem oklej parkiet taśmą malarską, żeby pianka nie zabrudziła go... nie żałuj taśmy...

Napisano

Przecież może być cokolwiek... patyk, listewka... może być gęsty klej... coś, co nie wpłynie do komina i zastygnie...

Ten patyk można wstępnie zamazać klejem, pianką, coby nie miał gładkiej powierzchni i żeby łatwiej przyklejały się następne warstwy zaklejającej substancji...

Napisano

Tu to trza będzie kij od miotły zaaplikować 😁

Ale do szachty się dokopałem...,do komina 😉

Z przewodami będzie dobrze po części rozprowadzić ,pod sufitem ,zejścia też łączeniami płyt ,więc nie zapeszam,ale może bedzie łatwo w miarę.

Do jednego pokoju naprzeciw też przewód idzie garem w suficie ,nie zacementowany ,więc powinno się udac przeciągnąć .

Jak jeszcze dokope się do wejścia lampy w przedpokoju ,to będzie super .

Także trochę pokopać i może wszędzie w wielkiej płycie takie prowadzenie i bruzd nie trzeba robić .2024-04-04-19-15-13-269.thumb.jpg.be5e45e83fa31a6c7abb52bcc5d12396.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...