rawracer Napisano 16 lutego 2024 Autor Udostępnij #151 Napisano 16 lutego 2024 Tynki zdzieram do gołego betonu . Tak by było najlepiej na pewno ,ale czy konieczne ? Ręcznie robię,to trochę schodzi a nie wiem czy wytrwam do końca 😁,więc tak zapobiegawczo pytam 😉 Grubo tego nie jest a w większości trzyma dobrze . Choc fajnie będzie jak starczy siły i cierpliwości ,bo mozolnie idzie . Link do komentarza
retrofood Napisano 16 lutego 2024 Udostępnij #152 Napisano 16 lutego 2024 1 godzinę temu, rawracer napisał: Tynki zdzieram do gołego betonu . Tak by było najlepiej na pewno ,ale czy konieczne ? Nie. Tam gdzie się trzyma, skuwanie jest zbędne. Link do komentarza
animus Napisano 16 lutego 2024 Udostępnij #153 Napisano 16 lutego 2024 3 godziny temu, rawracer napisał: Tynki zdzieram do gołego betonu . Tak by było najlepiej na pewno ,ale czy konieczne ? Sprawdź pion i płaszczyznę ściany, jak odstaje to warto skuć ten tynk, nawet jak się trzyma. Link do komentarza
retrofood Napisano 16 lutego 2024 Udostępnij #154 Napisano 16 lutego 2024 17 minut temu, animus napisał: Sprawdź pion i płaszczyznę ściany, jak odstaje to warto skuć ten tynk, nawet jak się trzyma. Jeśli ściana krzywa (działowa), to nierzadko opłaca się ją rozebrać i postawić na nowo. Szczególnie kiedy mamy przy niej ustawiać jakieś meble, albo obsadzać drzwi. Link do komentarza
rawracer Napisano 16 lutego 2024 Autor Udostępnij #155 Napisano 16 lutego 2024 Kupię jutro długą poziomice i/lub łatę długą i posprawdzam . Najgorsze że tu kurde nawet działowe ściany to płyty 😮 A piony to chyba w marzeniach będą .... Tak ładnie szczelina na łączeniu się zeieksza Link do komentarza
retrofood Napisano 16 lutego 2024 Udostępnij #156 Napisano 16 lutego 2024 39 minut temu, rawracer napisał: Najgorsze że tu kurde nawet działowe ściany to płyty Z którego roku ten budynek? Link do komentarza
rawracer Napisano 16 lutego 2024 Autor Udostępnij #157 Napisano 16 lutego 2024 1982 Link do komentarza
retrofood Napisano 16 lutego 2024 Udostępnij #158 Napisano 16 lutego 2024 I działowe z płyty? Nie bardzo mi się chce wierzyć. Wtedy dawano raczej bloczki gipsowe pro-monta. Ja mam mieszkanie w bloku z lat 50-tych, to tam rzeczywiście wszystkie ściany wewnętrzne są betonowe i zbrojone. A zewnętrzne z pustaków pyłowych, mięciutkich jak z piasku. . Cała chałupa trzyma się na wewnętrznych. Link do komentarza
rawracer Napisano 17 lutego 2024 Autor Udostępnij #159 Napisano 17 lutego 2024 Wszystkie dzialowki z płyty są ... Zdarłem specjalnie kawałki tepet między pokojami co ściany są i to samo .... Z cegły jest tylko te 20cm domurowane w kuchni do futryny . Tu może tak robiły bo blisko około 10km fabryki co płyty robili i mieli pod dostatkiem materiału.😉 Link do komentarza
animus Napisano 17 lutego 2024 Udostępnij #160 Napisano 17 lutego 2024 12 godzin temu, rawracer napisał: Najgorsze że tu kurde nawet działowe ściany to płyty 😮 To może są lane na miejscu. Link do komentarza
rawracer Napisano 17 lutego 2024 Autor Udostępnij #161 Napisano 17 lutego 2024 Jak oczyszcze przedpokój ,to porobie zdjęcia i ocenicie fachowym okiem ,czy to lane ściany czy płyty 🙂 Jak lane ,to musieli się bardzo postarać żeby tak równo szalunki porobić i tak na gładko bardzo pozacierać. Link do komentarza
retrofood Napisano 17 lutego 2024 Udostępnij #162 Napisano 17 lutego 2024 19 minut temu, rawracer napisał: Jak lane ,to musieli się bardzo postarać Ja mam na pewno wylewane. U mnie tynk (czysto wapienny) odpadał płatami, zostawiając gołą ścianę, więc nawet szalunek dało się odtworzyć. Tym niemniej, ściany nie mają odchyłek od pionu. Ale przypomnę to lata pięćdziesiąte, Kult "jakoś to będzie" epoki Gierka jeszcze nie nadszedł. PS. Te szczeliny możesz wykorzystać do prowadzenia przewodów, rozpatrz się uważnie, bo wycinanie bruzd w betonie jest upierdliwe. Ja zawsze wolałem dołożyć kilka metrów przewodu żeby nie dłubać w ścianach. Link do komentarza
animus Napisano 17 lutego 2024 Udostępnij #163 Napisano 17 lutego 2024 45 minut temu, rawracer napisał: Jak lane ,to musieli się bardzo postarać żeby tak równo szalunki porobić i tak na gładko bardzo pozacierać. To stalowe szalunki, przenoszone z kondygnacji na kondygnację, z budynku na budynek, dlatego takie gładkie. Link do komentarza
rawracer Napisano 17 lutego 2024 Autor Udostępnij #164 Napisano 17 lutego 2024 Puszki na wylot 😁 Ale namierzyłem kabelek jakiś ,oswietleniowka. Wątpię że uda się go wyjąć i po jego trasie dać nowy . Z płytami to się chyba nie dowiemy czy to lane na miejscu czy gotowe . Link do komentarza
rawracer Napisano 17 lutego 2024 Autor Udostępnij #165 Napisano 17 lutego 2024 (edytowany) Pytałem Rodziców ,bo byli jak powstawały te bloki i działowe ściany już gotowe przychodziły z fabryki 😁 Edytowano 17 lutego 2024 przez rawracer (zobacz historię edycji) Link do komentarza
retrofood Napisano 17 lutego 2024 Udostępnij #166 Napisano 17 lutego 2024 37 minut temu, rawracer napisał: Z płytami to się chyba nie dowiemy czy to lane na miejscu czy gotowe . Gotowe. Nikt się w tamtych latach nie bawił w odlewanie, tym bardziej, że fabryka była niedaleko. Ponadto, te szpary o tym świadczą. Wylewane byłyby dokładnie na wymiar, tych szpar by nie było. Link do komentarza
rawracer Napisano 17 lutego 2024 Autor Udostępnij #167 Napisano 17 lutego 2024 Taką krótka poziomicą 40cm to piony są .nie idealne ,ale w oczku na kreskę . A w casto odpuściłem zakup bo w porównaniu z alle to przepaść 4x nawet dróżej😮 Poradzicie co kupić . Łate od razu kupię z poziomicą . Tylko trapezowa czy "h" i jaka długość dla kogoś kto nigdy nie robił ? Pewnie na listwy prowadzące pójdę . I odrazu zapytam o te listwy,bo różnie czytałem . Napewno nie ciąć szlifierka tylko nożycami a usuwać je czy nie ? Bo tu różne szkoły spotkałem. Link do komentarza
podczytywacz Napisano 17 lutego 2024 Udostępnij #168 Napisano 17 lutego 2024 16 minut temu, rawracer napisał: usuwać je czy nie Po równaniu ściany do malowania, czy tapetowania bezpieczniej pobawić się i usunąć "żyletki", tam gdzie ma być glazura, czy inne okładziny - pozostawić... Gdybyś kładł płytki z prawdziwego marmuru - też usunąć... 1 Link do komentarza
animus Napisano 17 lutego 2024 Udostępnij #169 Napisano 17 lutego 2024 23 minuty temu, rawracer napisał: Tylko i jaka długość dla kogoś kto nigdy nie robił ? Pewnie na listwy prowadzące pójdę . I odrazu zapytam o te listwy,bo różnie czytałem . Napewno nie ciąć szlifierka tylko nożycami a usuwać je czy nie ? Bo tu różne szkoły spotkałem. Łata 2,5 m. - stabila, set-2227 i tego typu grubsze profile, wklejane oczka. Tu ciekawostka Listwa podtynkowa W6/2,5 m Link do komentarza
rawracer Napisano 17 lutego 2024 Autor Udostępnij #170 Napisano 17 lutego 2024 Zastanawiałem się 120cm/150 a tu odrazu 2,5m 🙂 I taka jedna by ogarnął remoncik? Coś krótszego też pewnie się przyda ,ale główne pytanie to czy nie trzeba zaopatrywać się w trapezowa czy typ h ? Link do komentarza
podczytywacz Napisano 17 lutego 2024 Udostępnij #171 Napisano 17 lutego 2024 Na pewno bardziej potrzebna będzie poziomica dwumetrowa, bo najczęściej, w starszych mieszkaniach nie złapiesz pionu, bo zabraknie paru cm wysokości od posadzki do sufitu... Link do komentarza
rawracer Napisano 17 lutego 2024 Autor Udostępnij #172 Napisano 17 lutego 2024 No u mnie 2,5m średnio (2,54-2,56) To 2m czy 2,5m faktycznie kupić ? Link do komentarza
podczytywacz Napisano 17 lutego 2024 Udostępnij #173 Napisano 17 lutego 2024 Z 2,5 m zrobisz dokładniej, ale - moim zdaniem - przy odrobinie staranności wystarczy, i będzie wygodniejsza w użyciu i częściej używana - dwumetrowa... 1 Link do komentarza
vlad1431 Napisano 17 lutego 2024 Udostępnij #174 Napisano 17 lutego 2024 Mnie się bardzo dobrze zaciągało tynk taką łatą 1.5m, kupiłem taką, bo akurat mam taki mały sufit w korytarzu do zrobienia. Listwy takie jak animus pokazał. Tylko jak będziesz osadzał listwy, to klej nie więcej niż 25-30cm na długość, bo ja sobie ostatnio taką pół metra przerwę zrobiłem i jak ciągłem łatą, to po prostu mi się wgięła o 1mm listwa i zrobiła się dziura na jakieś 30cm o 1mm głębsza, ale kleiłem duże płytki, także w miarę na kleju wyprostowałem. Ja bym Ci na pierwszy raz nie radził większej łaty tynkarskiej kupować niż 1.5m, do większej trzeba mieć już wprawę, bo tynk zdąży częściowo wyschnąć zanim taką ilość zaciągniesz. Ja mam taką, bo w to zagłębienie resztki tynku się fajnie zbierają, bo akurat miałem takie grube tynkowanie aż 5cm, ale poszło na raz i tynk z łaty mi nie zjeżdżał, tylko siedział w tej rynience. https://welta.pl/produkt/lata-tynkarska-uniwersalna-zamknieta-ht-200cm/ Ja listwy usuwałem, bo to jest w piwnicy i na ganku też, i bałem się że zaczną korodować w środku, bez problemu można wyciągnąć nawet po 1.5 godziny, a nawet na następny dzień, potem zarzucić czy zatrzeć i jest ok. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Link do komentarza
podczytywacz Napisano 17 lutego 2024 Udostępnij #175 Napisano 17 lutego 2024 Ale zauważ, że łata i poziomica to dwie różne rzeczy... Jako łaty używałem poziomicy "po przejściach", bo była solidna, prosta i szkoda było ją wyrzucić, pomimo naruszonych, czy rozbitych oczek... Link do komentarza
animus Napisano 17 lutego 2024 Udostępnij #176 Napisano 17 lutego 2024 1 godzinę temu, rawracer napisał: No u mnie 2,5m średnio (2,54-2,56) To 2m czy 2,5m faktycznie kupić ? 2,5 m trzeba kupić, bo jak wkleisz listwy. A jak 1-2 cm za długa to się wyjmuje plastik, ucina i wkłada z powrotem 2 godziny temu, rawracer napisał: ,ale główne pytanie to czy nie trzeba zaopatrywać się w trapezowa czy typ h ? Do ściągania Łata tynkarska trapezowa 1,5m albo 2m Szukaj powierzchniowo anodowanych. Jak do naciągania cienkiego gipsu to może być HT Najłatwiej utrzymać w czystości trapezówkę. 1 Link do komentarza
vlad1431 Napisano 17 lutego 2024 Udostępnij #177 Napisano 17 lutego 2024 Ale zauważ, że łata i poziomica to dwie różne rzeczy... Jako łaty używałem poziomicy "po przejściach", bo była solidna, prosta i szkoda było ją wyrzucić, pomimo naruszonych, czy rozbitych oczek...Ostatnio jak robiliśmy taką małą płytę pod traktorek dla syna, jakoś 4.5×4.5m, to elegancko się właśnie zaciągało łatą 2.5m, bo nie trzeba było dociskać, bo pod swoim ciężarem dobrze ciągnęła beton, ale to w poziomie, natomiast poziomicą za tynkowanie raczej bym się nie brał, choć teoretycznie poza tym, że poziomica jest gruba, to teoretycznie większej różnicy nie ma, poza tym, że trzeba ją trzymać najlepiej prostopadle do listew. Ja kupiłem właśnie tą HT, żeby mi się tynk nie przelewał.Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Link do komentarza
rawracer Napisano 18 lutego 2024 Autor Udostępnij #178 Napisano 18 lutego 2024 11 godzin temu, podczytywacz napisał: Ale zauważ, że łata i poziomica to dwie różne rzeczy... Jako łaty używałem poziomicy "po przejściach", bo była solidna, prosta i szkoda było ją wyrzucić, pomimo naruszonych, czy rozbitych oczek... No z tego się orientuje niby dwie różne rzeczy ,ale lepiej kupić raz a porządniej ,czyli łate z oczkami bo ma dużo większą dokładność a profil ten sam i w zasadzie mamy dwa w jednym . Kupię late 2,5metra z dwoma oczkami i łatę trapezowa 1,5metra . 1 Link do komentarza
podczytywacz Napisano 18 lutego 2024 Udostępnij #179 Napisano 18 lutego 2024 Ty będziesz tego używał, będziesz zbierał swoje doświadczenie - to Twój wybór... W razie czego wyjmiesz plastik, utniesz i włożysz go z powrotem... Link do komentarza
retrofood Napisano 18 lutego 2024 Udostępnij #180 Napisano 18 lutego 2024 1 godzinę temu, rawracer napisał: Kupię late 2,5metra z dwoma oczkami i łatę trapezowa 1,5metra . Jeśli masz gdzie przechowywać to warto, bo jeszcze się przyda. Link do komentarza
rawracer Napisano 24 lutego 2024 Autor Udostępnij #181 Napisano 24 lutego 2024 Po mału ciągnę z tematem ,ale gdzie tu koniec tego etapu a już barki wymiekają😉 Futryna kurde częściowo cementem ,częściowo gipsem mocowana .... Lekko podważyć i się rusza cała. W tym pokoju akurat drzwi będą lepsze akustycznie najpewniej Porta 36db a może i nawet 42db . Myślałem o ościeżnicy nakładkowej ,ale może lepiej będzie wyciąć te futrynę i wtedy osądzą Majstry nową ,bo na drzwi to się nie rzucam bez wiedzy .Za duzy koszt żeby się uczyć czy tam próbować samemu docinać . Link do komentarza
retrofood Napisano 24 lutego 2024 Udostępnij #182 Napisano 24 lutego 2024 59 minut temu, rawracer napisał: Futryna kurde częściowo cementem ,częściowo gipsem mocowana .... Lekko podważyć i się rusza cała. Jeśli trzeba tylko ustabilizować, to pianka pomoże na lata. Link do komentarza
rawracer Napisano 24 lutego 2024 Autor Udostępnij #183 Napisano 24 lutego 2024 No pianka najlepsza . Tu zastanawiam się nad drzwiami nowymi ,bo akurat ta porta nie występuje z nakladkową ościeżnicą i zostają tylko zwykłe drwi wtedy .... Link do komentarza
retrofood Napisano 24 lutego 2024 Udostępnij #184 Napisano 24 lutego 2024 Ja kupowałem drzwi Voster, w Zarzeczu. Ale tę firmę mam pod nosem, to i z ceny zeszli.. Futryny składane. Link do komentarza
rawracer Napisano 24 lutego 2024 Autor Udostępnij #185 Napisano 24 lutego 2024 Ościeżnicy regulowanej na starą futrynę stalowa się nie założy ? Link do komentarza
retrofood Napisano 24 lutego 2024 Udostępnij #186 Napisano 24 lutego 2024 Nawet bym nie próbował. Po co? Link do komentarza
rawracer Napisano 24 lutego 2024 Autor Udostępnij #187 Napisano 24 lutego 2024 A no właśnie . To nie będę likowal tej obecnej futryny tylko wytnę ja przy podłodze i usunę ,bliżej jak będzie czas na drzwi . Na pozostałe chciałem dać nakladkowe futryny i nowe drzwi ,ale jak wyjdzie ,zobaczymy . Link do komentarza
animus Napisano 24 lutego 2024 Udostępnij #188 Napisano 24 lutego 2024 4 godziny temu, rawracer napisał: W tym pokoju akurat drzwi będą lepsze akustycznie najpewniej Porta 36db a może i nawet 42db . Myślałem o ościeżnicy nakładkowej ,ale może lepiej będzie wyciąć te futrynę i wtedy osądzą Majstry nową Wyciąć szlifierką kątową to ścierwo, tnie się w połowie powyżej zamka z obu stron, tam są blaszki wzmacniające. Odchylasz łomikiem, góra spadnie, a dolne trzeba ruszać aż spaw pęknie, przeważnie jest płaskownik na dole w posadzce. 1 godzinę temu, rawracer napisał: Ościeżnicy regulowanej na starą futrynę stalowa się nie założy ? Nałoży jak nie wystaje z muru, ale nie zachowasz rozmiarówki typowej, chyba że o jeden rozmiar węższe dasz, czyli z 80 na 70. Jedynie zamówić drzwi u stolarza, przyjedzie wymierzy i z 80 zrobi 75, ale też nie mogą wystawać poza mur. Link do komentarza
retrofood Napisano 24 lutego 2024 Udostępnij #189 Napisano 24 lutego 2024 1 godzinę temu, animus napisał: Jedynie zamówić drzwi u stolarza, przyjedzie wymierzy i z 80 zrobi 75, ale też nie mogą wystawać poza mur. Ale to bez sensu, drzwi musisz już mieć nietypowe do końca świata.. Link do komentarza
rawracer Napisano 25 lutego 2024 Autor Udostępnij #190 Napisano 25 lutego 2024 11 godzin temu, animus napisał: Wyciąć szlifierką kątową to ścierwo, tnie się w połowie powyżej zamka z obu stron, tam są blaszki wzmacniające. Odchylasz łomikiem, góra spadnie, a dolne trzeba ruszać aż spaw pęknie, przeważnie jest płaskownik na dole w posadzce. Tak zrobię .W końcu robi się dla siebie i na lata,więc trza odrazu zrobić jak trzeba . Może i wszystkie tak się zrobi futryny .... Myslalem wyciąć na dole osycalacyjnie i poprzecinac w dwóch trzech miejscach i tak z tym walczyć . Spróbuję w połowie .Jakby dół(płaskownik) puścił nie ruszając posadzki to będzie gitarra. A otwór drzwiowy muszę jakoś wyprowadzić czy zajmie się tym ekipa jak przyjdzie z drzwiami do drzwi ?😉 Link do komentarza
animus Napisano 25 lutego 2024 Udostępnij #191 Napisano 25 lutego 2024 (edytowany) 3 godziny temu, rawracer napisał: Może i wszystkie tak się zrobi futryny .... W cienkich ścianach jest gorzej, futryny "są wlane" w ścianę, trudniej ciąć futryny, przeszkadza beton, w dodatku mają wspawane kotwy dookoła, mialem już przypadki, że kotwienie było takie, 4-6 kotew po bokach i dawali jeszcze 3 od góry. Takie futryny wycinam diamentem w całości ze ścianą i prętami. Edytowano 25 lutego 2024 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
retrofood Napisano 25 lutego 2024 Udostępnij #192 Napisano 25 lutego 2024 4 godziny temu, rawracer napisał: A otwór drzwiowy muszę jakoś wyprowadzić czy zajmie się tym ekipa jak przyjdzie z drzwiami do drzwi ?😉 Pewnie zależy to od odchyłek wymiarowych jakie powstaną. Ale to trzeba już z nimi uzgodnić. Link do komentarza
rawracer Napisano 25 lutego 2024 Autor Udostępnij #193 Napisano 25 lutego 2024 Najlepiej byłoby tak wyciąć w koło . Tyle że to już trzeba będzie diaxem ciąć a tego pierona to się gdzieś boje .... Kiedyś to odpaliłem to odrzut jak z karabinu 😁 Zobaczymy .Te futrynę co pokazałem do breszka podważam i się cała wysokość rusza ,to ta myślę że puści po nacięciu tylko a inne ,okaże się . Link do komentarza
retrofood Napisano 25 lutego 2024 Udostępnij #194 Napisano 25 lutego 2024 1 godzinę temu, rawracer napisał: Tyle że to już trzeba będzie diaxem ciąć a tego pierona to się gdzieś boje .... Kiedyś to odpaliłem to odrzut jak z karabinu 😁 Też się bałem, ale idzie się przyzwyczaić. . Teraz to najbardziej przeszkadza mi pył. Ostatnio jak miałem coś ciąć, to najpierw przez kilka minut pryskałem wodę, żeby się nie pyliło. No i jak tniesz metal, to chroń całe szkło w pobliżu, bo iskry potrafią stopić się ze szkłem, jeśli bezpośrednio na niego padają. 1 Link do komentarza
animus Napisano 25 lutego 2024 Udostępnij #195 Napisano 25 lutego 2024 2 godziny temu, rawracer napisał: .Te futrynę co pokazałem do breszka podważam i się cała wysokość rusza Tak ona jest "przykręcona" na 3 gwoździe z obu stron, wbite w klocki montowane na "jaskółczy ogon" w ścianie, łomikiem łatwo odłazi. Łby tych gwoździ trudno zobaczyć, są pod kilkunastoma warstwami farby. Link do komentarza
animus Napisano 25 lutego 2024 Udostępnij #196 Napisano 25 lutego 2024 (edytowany) 2 godziny temu, rawracer napisał: trzeba będzie diaxem ciąć Chodzi o szlifierkę kątową? Cytat Określenie "diaks, diax" jest równie cudaczne jak "dewasto". Dlaczego? Dlatego, że i jedno i drugie powstało przez radosną twórczość "alfanabetów" - pierwsze to zniekształcona nazwa własna firmy produkującej narzędzia BIAX, http://www.biax.pl/ , a drugie pochodzi od WEBASTO - producenta ogrzewania postojowego. Edytowano 25 lutego 2024 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
rawracer Napisano 25 lutego 2024 Autor Udostępnij #197 Napisano 25 lutego 2024 Ja cały czas mówiąc diax określam duża szlifierkę kątową na tarcze >200 A flex 'em określam mała na tarcze 150< A Webasto jedno znam 😉 Link do komentarza
animus Napisano 25 lutego 2024 Udostępnij #198 Napisano 25 lutego 2024 (edytowany) 31 minut temu, rawracer napisał: A flex 'em określam mała na tarcze 150< To też firma jak Bosch, nie określa narzędzia. https://www.flex-tools.com/pl-pl Edytowano 25 lutego 2024 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
rawracer Napisano 25 lutego 2024 Autor Udostępnij #199 Napisano 25 lutego 2024 O widzę 🙂 No to trzeba się poprawić i używać słowa "kątowka" albo tradycyjnie z uwzględnieniem duża/mała 🙂 Link do komentarza
animus Napisano 25 lutego 2024 Udostępnij #200 Napisano 25 lutego 2024 4 minuty temu, rawracer napisał: O widzę 🙂 No to trzeba się poprawić i używać słowa "kątowka" albo tradycyjnie z uwzględnieniem duża/mała 🙂 Przymusu nie ma, tak tylko napisałem informacyjnie, na rozluźnienie stolca. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się