Skocz do zawartości

Ściany przeciwległe i sufit - kolejność


rawracer

Recommended Posts

1 godzinę temu, rawracer napisał:

Wziąłem te klepkę do samego nosa ,wącham ,niucham nic nie czuję ,żadnego zapachu ....

Może lepik to jest  

Raczej nie, nikt parkietu na lepik nie kładł i to właśnie lepik czuć zawsze i po wielu latach.

Kiedyś lepik dawano pod papę, jako izolację przeciwwilgociową ścian i w lecie wypływał ze szpar, a ja jako dziecko to wąchałem. śmierdziało okrutnie.

 

 

Link do komentarza

Zgodzę się ,z dzieciństwa też pamiętam jak u Ciotki po dachu w lato biegałem a tam papa i lepik i ten zapach właśnie ,obecnie trochę przypominający mi kiedy to latem przechodzę wzdłuż torowiska ,gdzie jeszcze szpały drewniane leżą nasączone olejem.podobny zapach ,tak kojarzę .

Czyli subit to będzie ....

Nie pozostaje mi nic jak to zostawić ,bo nie mam zamiaru tego zrywać ...

To jest kurde 48metrow parkietu ....

Przy ścianach ewentualnie jakaś bordiure zrobię a pod szafa coś wymodze i tak czymś to zakryje jakaś komoda .

Wszędzie jak czytam ,to piszą że subit czuć smoła .

U mnie naprawdę wącham z nosem przy samej tej powłoce i nic nie czuć .

No piernik wie 

Link do komentarza

W pierwszym mieszkaniu miałem parkiet, Oprócz łazienki to wszędzie. Prawie za darmo, bo spółdzielnie nie była w stanie kupić żadnych wykładzin, a termin oddania bloku się zbliżał. No i kupili nam parkiet.  Ale w drugim mieszkaniu, które sam remontowałem, w przedpokoju są kafle. A na reszcie panele,  

Link do komentarza

Umowie się z:" Krakowskim Parkieciarzem "

Po rozmowie wnioskuje,że chłop ma pojęcie o tym czym się zajmuje .

Jako jedyny z pośród kilku których obdzwonilem wypowiedział dwie rzeczy o których żaden nie wspomniał .

 

O subicie też wspomniał i poparł moje zdanie ,że za 20 lat pewnie obecne kleje okażą się też niebezpieczne i ekolodzy ich zabronią ,albo unia ,bo trzeba będzie dac nowym technologia wpłynąć na rynek .

 

Klepki identyczne jest też w stanie dorobić i te dylatacje też wyrówna .

Mają w ogóle patent że są w stanie wyciągnąć jedna klepke że środka i wstawić nowa bez jakiegokolwiek uszkodzenia ,ale to ściśle tajne .

 

Parkiet też znosi większe obciążenia od płytek ,co też jest na plus .a dobrze zaolejony i zalakierowany wody bać się nie będzie .

Lakier tylko wodny przy subicie bo chemiczny może wyciągać subit do wierzchu .

Link do komentarza
24 minuty temu, rawracer napisał:

Parkiet też znosi większe obciążenia od płytek ,co też jest na plus .a dobrze zaolejony i zalakierowany wody bać się nie będzie .

Lakier tylko wodny przy subicie bo chemiczny może wyciągać subit do wierzchu .

 

To zależy co się rozumie pod słowem "obciążenie". Na pewno parkiet nie jest wrażliwy na upadki różnych przedmiotów tak jak płytki. Klepka nie pęknie z tego powodu. To nie ulega dyskusji. Natomiast porównywanie wszystkich (prawie) innych cech będzie prawdziwe tylko wtedy, jeśli o parkiet będzie się dbało. A to z tym jest największy problem i właśnie w przedpokoju. Jeszcze przez pierwszych kilka lat jest cacy, ale z czasem... :icon_biggrin:

PS. Woda wielkim problemem nie jest, chyba że gdzieś u góry rura pęknie.

32 minuty temu, rawracer napisał:

Lakier tylko wodny przy subicie bo chemiczny może wyciągać subit do wierzchu .

 

I bardzo słusznie.

Link do komentarza

Jak rura pierdyknie to tak 😁 parkiet pod sufitem,jak makaron specznieje 😁

On właśnie jako jedyny powiedział o tym lakierze ,że bada wilgotność klepki o czym inny z olx nie wspomnieli i na wszystko co mówiłem przytakiwali.

 

Będą w Kielcach akurat za miesiąc a wolny termin mają w połowie kwietnia to podjada do mnie zobaczyć co i jak .

Tu nawet zdjęcie mi podesłał jak chemia zawarta w lakierach wyciąga subit received_396481939623249.thumb.jpeg.7d6527af5cde88a8eee97515045fee63.jpeg

Link do komentarza
1 godzinę temu, rawracer napisał:

Jak rura pierdyknie to tak 😁 parkiet pod sufitem,jak makaron specznieje 😁

 

Myśmy wszyscy w całek klatce mieli parkiet. Niektórzy nawet w kuchni (ja miałem jakieś linoleum). I jak mi pewnej jesieni strzelił stojący w kuchni balon z winem... całe 60 litrów wypłynęło na podłogę. To tylko szmaty rzuciłem w drzwiach, żeby opóźnić wypływanie na przedpokój i popędziłem na dół do sąsiada. Ale za późno. Tam się już po ścianach lała rubinowa ciecz z aromatycznym zapachem...

 

Tylko flaszkę mu postawiłem, bo akurat szykował się do układania boazerii i mu paskudne ściany zupełnie nie przeszkadzały. :icon_biggrin:

Link do komentarza

Pomalutku sobie demoluje jak narazie .

Boazeria już usunięta cała .

Kasetony zostały jeszcze 4 ,nad parkietem w przedpokoju myślę ....

Jak ciąć to po progu od strony pokoju ?

Nie po środku futryny czy też od strony przedpokoju ?

 

A trafiłem dziś na tynk gliniany i bardzo mi się spodobał wizualnie i też pod względem zdrowotnym jest bardzo dobrze opisywany .

Miał ktoś z Was doświadczenia z tym rodzajem tynku ?

Link do komentarza
Napisano (edytowany)

2024-02-02-18-04-15-241.thumb.jpg.cc86015160006e1226e8a7042fde4904.jpg2024-02-02-18-14-49-252.thumb.jpg.07a67a17c78a2ae89e05f477a5f974a9.jpgPo mału dziś skończyłem zrzucanie kasetonów z sufitu z przedpokoju i boazeria też już cała usunięta .

 

Następnie skuje ,zbije stary tynk i zedre resztki farb ,zagruntuje i poszpachluje dziury .

 

Myślę kable kleić i układać na klej na gorąco ,podobno się sprawdza ?

A później to zatynkuje wszystko .

O tym tynku glinianym jest mało informacji ,więc myślę pierw wszystko obrzucić gipsem a na niego później jakiś tynk strukturalny....

Nie chcę gładkich ,równych ścian .

 

Zastanawiam się jeszcze czy nie wykorzystać przestrzeni która będzie nad licznikiem na dużą puszkę ,gdzie polacze wszystkie obwody a sama rozdzielnie dam natynkowa nad drzwiczkami rewizyjnymi .

Czy tak może być ?

Edytowano przez rawracer (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, rawracer napisał:

2024-02-02-18-04-15-241.thumb.jpg.cc86015160006e1226e8a7042fde4904.jpg2024-02-02-18-14-49-252.thumb.jpg.07a67a17c78a2ae89e05f477a5f974a9.jpgPo mału dziś skończyłem zrzucanie kasetonów z sufitu z przedpokoju i boazeria też już cała usunięta .

 

Następnie skuje ,zbije stary tynk i zedre resztki farb ,zagruntuje i poszpachluje dziury .

 

Myślę kable kleić i układać na klej na gorąco ,podobno się sprawdza ?

A później to zatynkuje wszystko .

O tym tynku glinianym jest mało informacji ,więc myślę pierw wszystko obrzucić gipsem a na niego później jakiś tynk strukturalny....

Nie chcę gładkich ,równych ścian .

 

Zastanawiam się jeszcze czy nie wykorzystać przestrzeni która będzie nad licznikiem na dużą puszkę ,gdzie polacze wszystkie obwody a sama rozdzielnie dam natynkowa nad drzwiczkami rewizyjnymi .

Czy tak może być ?

Ja bym licznik wywalił z domu na klatkę, zostawił tylko rozdzielnię, rozebrał tą ściankę od kuchni z futryną   i jeszcze  wykuł, wyciął, futryny wszystkie metalowe.

Link do komentarza

Jakby wykuć futrynę to ściany przedpokoju i kuchni się wyrównają natomiast pomniejszy się też ściana w kuchni na meble .

Teraz całość kuchni to 2,91 a tej ścianki 25cm plus otwór futryna 75cm czyli zostanie 1,90 na ścianie z szafka narożna że zlewem plus szafka ....

Może to wykonam .2024-02-03-11-15-08-413.thumb.jpg.7ce7d2f9e41af28ee836f0912d399aee.jpg

Link do komentarza
1 godzinę temu, rawracer napisał:

W wielkiej płycie nie wolno robić bruzd ??

Gdzie tak piszą?

 

obraz.png.39d615de608ed7f476718d89868a03f9.png

 

Nie zawsze trzeba robić bruzdy... Część instalacji prowadzona jest "rurami" w wielkiej płycie, np doprowadzenie przewodu do lampy sufitowej - po lokalizacji tych "rur" można w nich ukryć, dowiercając się do "rury" tuż przy ścianie i obok miejsca, gdzie lampa  ma wisieć... podobnie do doprowadzenia przewodów do gniazdek w ścianach - przez pionowe rury w płytach konstrukcji ścian... puszki gniazd można umiejscowić w otworach do tych "rur"...

 

Tak miałem w poprzednim mieszkaniu w wieżowcu zbudowanym w 1085 roku, i ten sposób wykorzystałem przy zamianie instalacji z aluminium na m - miedź... napisałem  - ZAMIANIE - bo te aluminiowe przewody pozostawiłem w tynku, a wycinałem bruzdy - tam, gdzie trzeba było - obok starych przewodów...

Przy okazji podwoiłem ilość dodatkowych linii i zabezpieczeń...

 

obraz.png.be7e96c60831da8e9fe9fc3ef70ad659.png

 

Oczywiście nie wszystkie ściany są zbudowane z tego typu płyt - działowe wykonane są na dziesiątki sposobów od płyt betonowych, gipsowych przez murowane z bloczków suporeksowych, gipsowych, cegły dziurawki, itp... Wtedy istnieje łatwiejsza możliwość wykonania bruzd...

 

Trzeba tylko zinwentaryzować rodzaj ścian, w których chcesz te przewody prowadzić...

 

Da się :91_thumbsup:

Link do komentarza

Nie będę odsyłał ,do linków ,ale dużo piszą o naruszaniu konstrukcji,szczególnie w przypadku ścian nośnych ,w każdym wątku na który trafiłem jakaś wzmianka się przewinęła .

 

U mnie nawet widzę,że tuż pod powierzchnią betonu idą już pręty zbrojeniowe .gdzie tylko odprysk jakiś to i drut się wyłonił ,także nie ma nawet 0,5cm grubości żeby wybruzdowac ,bo już drut a robić szramę przez pół sufitu ....

 

Pozchodzę pionowo kablami pod samą podłogę w przedpokoju tu narzucę tynku a w pokojach to już listwami poprowadzę do gniazd a górę może też podobnie .

Też pod listwami przy sufitowymi i tylko bruzdy krótkie pod oświetlenie kinkietowe czy bruzdy krótkie od podłogi do gniazd .

 

Czytałem o garach w wielkiej płycie ,zobaczymy czy coś się trafi .

 

Coś będę modzil 🙂

Link do komentarza
15 minut temu, rawracer napisał:

Czytałem o garach w wielkiej płycie

Może to pomoże

 

IMG_20240204_094713.thumb.jpg.d1350c5fbff03792cb434ff554fcfc46.jpg

 

A zbrojenie musi być, ale nie musisz się obawiać, że jak przetniesz dwa czy trzy pręty, to blok się zawali... Gdyby taki niebezpieczeństwo było realne, to dookoła bloki leżałyby pokotem...

Link do komentarza

Przeczytałem (czytam) 1 stronę przeczytałem z forum SEP ,którego zrut przesłałeś i też co rusz piszą o tym bruzdowaniu,naruszeniu konstrukcji i ewentualnej odpowiedzialności nawet i karnej .

 

Gary są ,bo na jeden trafiłem ,gdzie było coś lepione ,skulem i są te przeloty .

 

Czytałem też że w całym okresie były produkowane 3 rodzaje płyt .

Pierwsze były bez garów i przewody już były wtapianie na etapie produkcji,następne dopiero były stosowane gary bodajże do szybszego oszuszania.

A 3ci rodzaj był z bruzdami już i otworami na puszki .

Link do komentarza
22 minuty temu, rawracer napisał:

Czytałem o garach w wielkiej płycie ,zobaczymy czy coś się trafi .

Co do stropów to najczęściej są to stropy lane cieniutkie, 6-8 cm, łatwo przewiercić na wylot.

Są krzywe, często wybrzuszone na środku, albo przechylone w jedną stronę we wszystkich pokojach.  

 

Stare przewody elektryczne od oświetlenia, czasami z miedzi, dwu/trzyżyłowe, wiszące pod sufitem, są rozprowadzone pod posadzką u sąsiada wyżej, ale schodzą do puszek w mieszkaniu.  

 

Przewody od gniazd dwużyłowe, przeważnie aluminium, są prowadzone pod posadzką w mieszkaniu tym, w którym są,  łączone są w puszkach, w pętle z pokoju do pokoju, dwa, góra trzy obwody,  zależy od wielkości mieszkania.

Link do komentarza
Napisano (edytowany)

U mnie wszystkie gniazda na jednym obwodzie ,całe mieszkanie .

Dwa pokoje oświetlenie 3zyly ,jeden pokój dwie żyły miedź i tyle miedzi,reszta aluminium.

A garby są .najgorsze to w kuchni,przy dole ściany w równych odstępach trzy takie wybrzuszenia jak pomarańcze 😮 i skąd to takie się porobiło 

2024-02-04-10-37-08-376.thumb.jpg.0ec050d45b1344501ac27978fada2b62.jpg

A tu kolegę Animus ,wypatrzyłem też na forum elektroda z dość sporym zaangażowaniem w to forum 🙂

Pozdrawiam i dzięki za wszelką,niemałą już pomoc 🙂

Edytowano przez rawracer (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, animus napisał:

Co do stropów to najczęściej są to stropy lane cieniutkie, 6-8 cm,

Czy ja wiem czy najczęściej?

W okolicy gdzie działałem nigdzie w blokach na taki nie trafiłem :bezradny:

Wszystkie budynki w osiedlach mają stropy żelbetowe prefabrykowane z "rurami"/garami... na płyty styropian, w nim zasilanie grzejników albo podłogówka, wylewka i indywidualne wykończenie podłogi... no i tu i ówdzie folie odpowiednie...

Link do komentarza

To teraz zdrapać farbę,wszystko co luźne zbić zaszpachlować  dziury gipsem szpachlowym (ew z cementem) dziury wcześniej odpylic i zagruntować i następnie polecieć wszystko gruntem ?? Tak?

Grunt jaki kolwiek może być ?

Bo przy gładziach jest tak że musi być tej samej firmy .

Pierw kable i wszystko będę zarzucał gipsem szpachlowym .

I później znowu to gruntowac przed nakładaniem tynku finalnie ?(to wtedy jakiś szczepny grunt )

 

Pytanie zielonego w temacie ,więc wybaczcie śmieszne pytania 🙂

Link do komentarza
1 godzinę temu, rawracer napisał:

To teraz zdrapać farbę,wszystko co luźne zbić zaszpachlować  dziury gipsem szpachlowym (ew z cementem) dziury wcześniej odpylic i zagruntować i następnie polecieć wszystko gruntem ?? Tak?

Grunt jaki kolwiek może być ?

Bo przy gładziach jest tak że musi być tej samej firmy .

Pierw kable i wszystko będę zarzucał gipsem szpachlowym .

I później znowu to gruntowac przed nakładaniem tynku finalnie ?(to wtedy jakiś szczepny grunt )

Tak.

atlas-unigrunt-5l-1.jpg

Link do komentarza
Dnia 4.02.2024 o 10:41, rawracer napisał:

U mnie wszystkie gniazda na jednym obwodzie ,całe mieszkanie .

Dwa pokoje oświetlenie 3zyly ,jeden pokój dwie żyły miedź i tyle miedzi,reszta aluminium.

 

Dobrze radzę, abyś to zrobił od nowa i porządnie. 

https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/21467-bezpuszkowa-instalacja-elektryczna-to-podstawa

 

21 minut temu, rawracer napisał:

To by mogło być :

Mogło.

21 minut temu, rawracer napisał:

i siatki też na to wtopić ? 

O jakiej siatce mowa?

Link do komentarza
13 minut temu, retrofood napisał:

Dobrze radzę, abyś to zrobił od nowa i porządnie.

Doskonała rada!!!

 

W razie wątpliwości zaproś znajomego ELEKTRYKA(!!!) i rozmawiajcie o wykorzystaniu poszczególnych pomieszczeń, ewentualnego ich urządzenia (TV, sprzęt grający, rozmieszczenie nagłośnienia, przebieg przewodów antenowych, SMART okien, ustawienia sprzętu w kuchni - lodówka, zmywarka, mikrofala, ekspres, - w łazience - pralka, suszarka, SMART-sedes...), przewidźcie nieprzewidywalne zmiany i wtedy zaplanujcie przebieg przewodów (zasilanie, anteny, internet, przewody głośnikowe)...

Niby to proste i oczywiste, ale potrafi spowodować jakiś czas po remoncie refleksje, że tu i tam można było zrobić inaczej, więcej...

A potem - TYLKO ZREALIZOWAĆ PLAN :blowup:

Link do komentarza
Napisano (edytowany)
52 minuty temu, retrofood napisał:

 

Dobrze radzę, abyś to zrobił od nowa i porządnie. 

https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/21467-bezpuszkowa-instalacja-elektryczna-to-podstawa

 

Mogło.

O jakiej siatce mowa?

Napisałem co jest obecnie .

Teraz są wszystkie gniazdka na jednym obwodzie ,co trochę jest nie bardzo .

 

Podzielę obwody gniazdek na 3 pokoje osobno .

Oświetlenie 3 pokoi na kolejnym obwodzie .

Oświetlenie przedpokój ,kuchnia ,łazienka i WC kolejny obwód.

Dwa obwody gniazdek kuchnia 

Dwa obwody gniazdek łazienka 

 

 

A siatkę chce wtapiać na całe ściany bo spękania są duże i wszędzie .

Siatka chyba nylonowa ? Czy włókno szklane.

Edytowano przez rawracer (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, rawracer napisał:

Tak, ok.

1 godzinę temu, rawracer napisał:

i siatki też na to wtopić ?

Jak ściany nie popękane to siatki nie.

1 godzinę temu, rawracer napisał:

to pierw dać warstwę tego i siatki a później kable ,czy pierw kable a później na kable dopiero siatki ?

Tyle że nie ma nic jaką grubość tego może być a będę potrzebował narzucić ok 2cm 

Najpierw przewody elektryczne.

Potem to walisz ile chcesz.

 

 

Zaleca się zachowanie grubości tynku minimum 8 mm na ścianach i sufitach oraz maksimum 15 mm na stropie i 40 mm na ścianach. Przerwy w narzucaniu masy mogą trwać maksymalnie do 15-20 min. Przy dłuższych przestojach, narzędzia  wyczyścić.

W szczególnych przypadkach, gdy ściany wymagają pokrycia tyn- kiem o grubości powyżej 30 mm, zaleca się wykonać wyprawę w dwóch cyklach - drugi narzut powinien nastąpić przed rozpoczę- ciem procesu wiązania pierwszej warstwy (tzw. technologia „mokre na mokre”).

Przewody instalacyjne należy przykryć warstwą tynku o grubości nie mniejszej niż 5 mm.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
20 minut temu, rawracer napisał:

ę chce wtapiać na całe ściany bo spękania są duże i wszędzie .

Siatka chyba nylonowa ? Czy włókno szklane.

Siatka poliestrowa, nie.:)

31 minut temu, rawracer napisał:

Podzielę obwody gniazdek na 3 pokoje osobno .

 

Oświetlenie 3 pokoi na kolejnym obwodzie .

Oświetlenie przedpokój ,kuchnia ,łazienka i WC kolejny obwód.

Dwa obwody gniazdek kuchnia 

Dwa obwody gniazdek łazienka 

Ja bym zmienił te.

Oświetlenie 3 pokoi + przedpokój na kolejnym obwodzie .

Oświetlenie  kuchnia ,łazienka i WC kolejny obwód.

Trzy obwody  kuchnia. 

Link do komentarza

Ściany to sieczka jest a w koło futryn czy narożniki to masakra 

No to dam oświetlenie przedpokoju wraz z pokojami a osobno kuchnia ,łaźnia i WC .

A do kuchni dwa lub trzy obwody.

 

Czyli pierw kable a później na nie dopiero siatka z włókna szklanego.2024-02-07-18-39-44-059.thumb.jpg.0fb7669c1cfd749f8fe09360e83416de.jpg2024-02-07-18-40-10-167.thumb.jpg.6a2a8962ed80feabc438c82209506173.jpg2024-02-07-18-42-11-514.thumb.jpg.49d218e5f11c80ecc9e62250551d0ffd.jpg

Link do komentarza

Ok ,dzięki .

Czyli poszpachlowac - dozbroić rysy - przewody - tynk - siatka - tynk 

A z tym klejeniem przewodów klejem ba gorąco to dobry zamysł ?

Trochę na YT tego widziałem i trzymało ,nawet Mario budowlaniec ,co gdzieś mi chłop przypadł z kanałem kleił i nie marudził 

Link do komentarza
40 minut temu, animus napisał:

Najpierw przewody elektryczne.

Potem to walisz ile chcesz.

Dla przewodów elektrycznych jest to w zasadzie obojętne, bo przewodów w ścianie się nie rusza w okresie eksploatacji, natomiast z punktu widzenia wytrzymałości siatki, to pewnie lepiej jej nie przecinać, więc rzeczywiście, lepiej najpierw przewody.

59 minut temu, rawracer napisał:

Podzielę obwody gniazdek na 3 pokoje osobno .

Oświetlenie 3 pokoi na kolejnym obwodzie .

Oświetlenie przedpokój ,kuchnia ,łazienka i WC kolejny obwód.

Dwa obwody gniazdek kuchnia 

Dwa obwody gniazdek łazienka 

 

każdy odbiornik o znanym poborze mocy w wielkości 2 kW i więcej, należy zasilić oddzielnym obwodem!!! Poza tym np. odbiorniki wrażliwe, typu lodówka, pompa c.o. i podobne, też należałoby wydzielić. Podałem Ci linka, tam jest cykl o instalacjach, poczytaj.

 

22 minuty temu, rawracer napisał:

 Czyli pierw kable a później na nie dopiero siatka z włókna szklanego.

 

Moim zdaniem ta siatka niewiele ci da. Pęknięć całej ściany nie utrzyma, a pęknięcia tynku wg mnie już się zakończyły. 

Link do komentarza
23 minuty temu, rawracer napisał:

Ok ,dzięki .

Czyli poszpachlowac - dozbroić rysy - przewody - tynk - siatka - tynk 

A z tym klejeniem przewodów klejem ba gorąco to dobry zamysł ?

Trochę na YT tego widziałem i trzymało ,nawet Mario budowlaniec ,co gdzieś mi chłop przypadł z kanałem kleił i nie marudził 

Tak.

Klej na gorąco dobrze trzyma, ale mus zagruntować miejsca klejenia dzień wcześniej. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...