Skocz do zawartości

cieplenie nad podbitką w domu drewnianym


hajmon7

Recommended Posts

witam

stawiam dom z bala z mieszkalnym poddaszem, jestem na etapie ocieplania dachu.

Mam pytanie o miejsce nad podbitką tam gdzie dach jest najniżej jest wysunięty za pionowe ściany zewnętrzne, od wewnątrz domu jest to spory trójkątny obszar na wysokości stropu między parterem a piętrem.

W miejscu gdzie dach opada będę na piętrze robił przedścianki takie na 80cm wysokości powiedzmy i ocieplał je jak wszystkie inne ściany zewnętrzne, za nimi jest wspomniana przestrzeń nad podbitką.

Pytanie czy tam też kładzie się ocieplenie? Pytam bo słyszałem bardzo rózne odpowiedzi w tym temacie.

Pytam o powierzchnię poziomą bezpośrednio na deskach tworzących podbitkę, w połąci dachu wiadomo że ocieplenie kładzie się do samego końca.

 

pozdrawiam

Link do komentarza

Podstawowa zasada to zachowanie ciągłości ocieplenia. Chodzi o to żeby zamykało ono szczelnie ogrzewaną przestrzeń ze wszystkich stron. Układanie ocieplenia na części dachu w okapie, która i tak sięga poza ocieploną ścianę zewnętrzną oraz na podbitce dachu nie ma specjalnie sensu. To i tak nie jest ogrzewana część domu. O ile dobrze zrozumiałem opis, to będzie coś zbliżonego do sytuacji na rysunku, dom bez ścianki kolankowej. Po prawej stronie rysunku jest wariant bez dodatkowego docieplenia strefy za przedścianką. Natomiast po lewej stronie rysunku - z dodatkowym ociepleniem w tym miejscu. clipb2.thumb.jpg.6bdbbc196c9aa133bfe79dfbf99030c2.jpg

 

Jeżeli już zdecydujemy się na ocieplenie dachu aż do okapu, to wtedy należałoby ułożyć ocieplenie również nad podbitką. To pod względem cieplnym. Powstanie przynajmniej jakaś zamknięta strefa, taki bufor pomiędzy ogrzewaną częścią budynku oraz środowiskiem zewnętrznym. Ale dla strat ciepła to i tak nie będzie miało większego znaczenia. Utrudni zaś zapewnienie wentylacji dachu - zrobienie wlotu powietrza w strefie okapu. 

Osobiście nie układałbym izolacji dachu aż do okapu. Jedynie na tyle żeby spotkała się z izolacją ścian zewnętrznych i stropu. Wtedy nie będzie też potrzebna izolacja nad podbitką.

Link do komentarza
2 godziny temu, hajmon7 napisał:

witam

stawiam dom z bala z mieszkalnym poddaszem, jestem na etapie ocieplania dachu.

Mam pytanie o miejsce nad podbitką tam gdzie dach jest najniżej jest wysunięty za pionowe ściany zewnętrzne, od wewnątrz domu jest to spory trójkątny obszar na wysokości stropu między parterem a piętrem.

W miejscu gdzie dach opada będę na piętrze robił przedścianki takie na 80cm wysokości powiedzmy i ocieplał je jak wszystkie inne ściany zewnętrzne, za nimi jest wspomniana przestrzeń nad podbitką.

Pytanie czy tam też kładzie się ocieplenie? Pytam bo słyszałem bardzo rózne odpowiedzi w tym temacie.

Pytam o powierzchnię poziomą bezpośrednio na deskach tworzących podbitkę, w połąci dachu wiadomo że ocieplenie kładzie się do samego końca.

 

pozdrawiam

Tak wygląda prawidłowe ocieplenie poddasza i ścianek kolankowych.

628f2be598ada_p.jpg?1653550053

A tu niby podobnie ale z notorycznie popełnianymi błędami.

 

628f2be5dc2eb_p.jpg?1653550053

Link do komentarza
12 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

To prawidłowy układ tylko przy założeniu, że ta niska część poddasza, oddzielona ścianką, ma być zupełnie zimna. Jeżeli zamierzamy tam przechowywać cokolwiek, co jest wrażliwe na mróz, lepiej zastosować taki układ, jaki zaproponowałem w poprzednim poście.

Odniosłem się do:

Dnia 14.12.2023 o 19:25, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

 Natomiast po lewej stronie rysunku - z dodatkowym ociepleniem w tym miejscu. 

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...