Skocz do zawartości

Sypialnia nad garażem nieogrzewanym


Recommended Posts

Napisano

Witam
W sypialni, która znajduje się nad garażem nieogrzewanym, jest chłodniej o około 1,5 stopnia niż w innych pomieszczeniach. 
W domu jest 100% ogrzewania podłogowego + rekuperacja. Patrząc od dołu (garażu), jest strop -> 10 cm styropianu->folia ->ogrzewanie->wylewka anhydrytowa-> podkład ->panele.
Jak mógłbym poprawić warunki w tym pomieszczeniu? Czy należy jeszcze ocieplić strop od strony garażu? A może zwiększyć przepływ na rotametrach dla tego pomieszczenia.
Z góry dziękuję za pomoc.

Napisano (edytowany)

Podobno zdrowiej się śpi w nieco chłodniejszym pomieszczeniu...

Zwiększenie przepływu powinno pomóc, ale kosztem zwiększenia wydatków na ogrzewanie... Jak masz w garażu zapas wysokości, to dobrze byłoby dać warstwę wełny mineralnej (bo nie styropianu...) i pokryć np.płytą cementowo-wiórową...

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 8.12.2023 o 12:55, Dawid Narloch napisał:

Witam
W sypialni, która znajduje się nad garażem nieogrzewanym, jest chłodniej. 
Jak mógłbym poprawić warunki w tym pomieszczeniu? 

Wygoń tam teściową, niech tam śpi.

Dnia 8.12.2023 o 12:55, Dawid Narloch napisał:

 Patrząc od dołu (garażu), jest strop -> 10 cm styropianu->folia ->ogrzewanie->wylewka anhydrytowa-> podkład ->panele.

A jak wygląda izolacja w suficie?

Napisano
1 minutę temu, Dawid Narloch napisał:

Nad pokojem jest poddasze nieużytkowe, a tam jest położone 25 cm wełny (lamda 0,036). 

To zbyt mało, jeżeli da się jeszcze coś tam wistnąć to zwiększyć do 40 cm wełny.  

Czy garaż ma być, jest, ogrzewany, czy jest w garażu styropian pod posadzką?  

Napisano
43 minuty temu, Dawid Narloch napisał:

Garaż nad piwnicą nieogrzewanym. W piwnicy ściany ocieplone, na podłodze 12 cm styropianu.

Nie do końca rozumiem.

1.Garaż nieogrzewany?

2. W garażu, lb w piwnicy pod  posadzką jest 12 cm styropianu?

3. Pod garażem jest  piwnica, ogrzewana?

 

Napisano

Proponuję na początek podziałać z izolacją  na poddaszu, tam jest strata do otoczenia, straty na rzecz garażu czasami są dopuszczalne,  izolacja sufitu w garażu obniży temperaturę tego pomieszczenia.   

Optymalnie w garażu utrzymujemy stale +8°C więc jest jeszcze pole do popisu z zamontowaniem izolacji.

 

Jeszcze co do bramy garażowej.

Przykładowo, bramę segmentową o wymiarach 2,5 × 2,2 m może charakteryzować współczynnik U

W/(m2·K):

 

0,5 - pojedynczy segment;

0,9 - całe skrzydło;

1,3 - brama jako całość.

Sprzedawcy często podają klientom izolacyjność samego skrzydła, a nawet pojedynczego panelu. Co jest zupełnie niemiarodajne.

Trzeba jeszcze przyjrzeć się szczelności tej bramy, opcjonalnym doszczelnieniem, czy regulacji. 

 

 

  

Napisano

Dziękuję za odpowiedzi. Tak jak wspomniałem, w garażu mam tynk gipsowy. Czy można tu kłaść izolację, czy też skuć tynk na suficie?. Poleca Pan wełnę, czy może multipor?. Rozumiem że styropian z jakiś względów odpada...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...