Skocz do zawartości

Misa wc chlapie


oserot

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Mam zestaw wc - misa bezkołnierzowa Koło, stelarz Geberit. Myślałem, że jak wezmę coś "markowego" to będzie ok, a jednak zawsze chlapie przy spłukiwaniu, pomimo opuszczania klapy. W innym mieszkaniu mam bezkołnierzową misę i stelarz z Omniresa i nic nie chlapie. To jak to jest - chlapanie jest wynikiem wadliwego produktu, czy montażu? Jeśli produktu, to nie robią testów jakościowych czy co?

Ja tego nie montowałem, a majster. Nie wiem, czy wszystko zrobił prawidłowo. Mam tu jeszcze jakąś możliwość podziałania z tym? Czytając internet natknąłem się na 3 rozwiązania:

a) Misa ma określone parametry spłukiwanej wody i trzeba wyregulować ciśnienie wody w stelażu. Z tego rozumiem, że mniej wody będzie przelewane do misy
b) Trzeba dodać kryzę na wlocie do misy (konieczność demontażu misy)
c) Do regulatorów spustowych w gebericie (do koszyczka) włożyć regulator przepływu. Geberit produkuje to do końca 2023, teraz rozwiązaniem na to będzie wymiana całego zaworu

Podpowiecie czy któraś z tych opcji ma sens?

Zestaw: https://www.leroymerlin.pl/ceramika-lazienkowa/wc/zestawy-podtynkowe/zestaw-podtynkowy-wc-geberit-unifix-modo,p446857,l1646.html
 

406317587_2069296140093121_7618652251689

Edytowano przez oserot (zobacz historię edycji)
Napisano

Wyregulowanie ciśnienia może pomóc, ale problemem jest prawdopodobnie brak kryzy. Żeby ją zamontować, wcale nie trzeba zdejmować miski - jej miejsce jest w stelażu, a dostać się można tam po zdjęciu przycisku spłukującego. Jeśli stelaż jest na gwarancji, można to zgłosić i serwisant powinien się tym zająć w ramach gwarancji.

Napisano
17 godzin temu, oserot napisał:

Mam zestaw wc - misa bezkołnierzowa Koło, stelarz Geberit. Myślałem, że jak wezmę coś "markowego" to będzie ok, a jednak zawsze chlapie przy spłukiwaniu, pomimo opuszczania klapy. W innym mieszkaniu mam bezkołnierzową misę i stelarz z Omniresa i nic nie chlapie. To jak to jest - chlapanie jest wynikiem wadliwego produktu, czy montażu? Jeśli produktu, to nie robią testów jakościowych czy co?

Ja tego nie montowałem, a majster. Nie wiem, czy wszystko zrobił prawidłowo. Mam tu jeszcze jakąś możliwość podziałania z tym? Czytając internet natknąłem się na 3 rozwiązania:

a) Misa ma określone parametry spłukiwanej wody i trzeba wyregulować ciśnienie wody w stelażu. Z tego rozumiem, że mniej wody będzie przelewane do misy
b) Trzeba dodać kryzę na wlocie do misy (konieczność demontażu misy)
c) Do regulatorów spustowych w gebericie (do koszyczka) włożyć regulator przepływu. Geberit produkuje to do końca 2023, teraz rozwiązaniem na to będzie wymiana całego zaworu

Podpowiecie czy któraś z tych opcji ma sens?

Zestaw: https://www.leroymerlin.pl/ceramika-lazienkowa/wc/zestawy-podtynkowe/zestaw-podtynkowy-wc-geberit-unifix-modo,p446857,l1646.html
 

406317587_2069296140093121_7618652251689

Mam te misy i nie spotkałem się z takim problemem.

 

Najprościej zdjąć klapkę  i sprawdzić stany spłukiwanej wody w spłuczce, jeżeli są  ustawione na maksa to zmniejszyć. 

Może też być wada misy niewychwycona przez brakarza. 

  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Problem rozwiązany. Skontaktowałem się z serwisem geberit i stwierdził fachowiec, że problem jest znany i wynika z tego, że te zawory spustowe jakie kiedyś geberit  robił nie miały regulatora przepływu. Kiedyś produkowali taki plastik który wkładało się do tego regulatora, ale od końca 2023 roku już przestają to produkować i teraz zawory będą już miały to w zestawie. W 1 budynku nieadwno wymieniał prawie 100 takich zaworów właśnie na nowe.

Przyjechał do mnie, wymienił mi ten zawór w 2 minuty i nic teraz nie chlapie. Nie nie płaciłem. To ten nowy zawór:
firefox_PvpGe2QE0O.thumb.png.e0dfa1526aff4e65216a23046e67b123.png

Edytowano przez oserot (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
    • Podbudowa pod komin jest kluczowym elementem zapewniającym stabilność i bezpieczeństwo konstrukcji komina. Należy o to zadbać już na etapie fundamentów. Na płycie robimy izolację poziomą, a na niej murujemy bloczki betonowe. To na nich staną kominy systemowe. Zaczynamy również murować pustaki wentylacyjne pod sufitem, które przejdą niedługo przez strop.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...