Skocz do zawartości

Pytanie co do membrany przy ocieplenia poddasza


Recommended Posts

Napisano

Witam, 

Mam pytanie co do izolacji poddasza, w tamtym roku kupilem dom w Holandii i mial on na podaszu dokrecona wełne 8 cm do plyt osb ale zimą tam tak wialo ze stwierdzilem ze trzeba cos z tym zrobic bo cieplo ucieka a wiec odkrecilem welne bo byla na kolki przykrecona i po jednej stronie dachu byl nalot plescni na plytach w kilku miejscach ( jest na zdjeciu widoczne ciemniejsze zabarwienie). Potraktowalem to 2 razy Kuprafung-p Impregnatem do Drewna i teraz mam pytanie poniewaz mam 80m membrany dachowej i 90m foli paroizolacyjnej.
Czy moge uzyc membrany od wewnatrz na poddaszu??
Jesli tak to czy obrabiac Wszystko belki tez? czy od belki do belki??
I czy moge uzyc tej sciagnietej welny czy jest do wyrzucenia 90% nie ma sladow wilgoci a slyszalem ze niby ona sie nie psuje 
Znalazlem ze mozna zamontowac ja odwrotnie tutaj: https://folnet.pl/pl/blog/membrany-dachowe-poradnik-1550744062.html#10. Montaż membrany przy adaptacji istniejącego poddasza - metoda odwrócna
Ale nie wiem czy na takim poddaszu z plyt osb tak moge robic bo nie chce bardziej zaszkodzic 
Zrobil bym szurkiem szczeline 3cm dal membrane na to wata 10-12cm i folia paroizolacyjna tylko nwm jak zrobiony jest dach czy ma jakas folie czy tez nie:(
Dom jest z 79 roku klasa energetyczna niby B ale cieplo ucieka bo nieszczelny jak to w Holandii z wszystkad wieje :D

Prosze o pomoc i pozdrawiam

20230927_145145.jpg

20230927_145023.jpg

20230927_145047.jpg

20230927_145017.jpg

20230927_145114.jpg

20230927_145834.jpg

25.jpg

23.jpg

24.jpg

Napisano

Pomiędzy wełną i tą płytą drewnopochodną koniecznie trzeba pozostawić drożną szczelinę powietrzną. Tak żeby zapewniona w niej była wymiana powietrza i usuwanie wilgoci. Czyli potrzebny jest wlot powietrza pod okapem oraz jego wylot w kalenicy. Tu trzeba będzie powycinać otwory w płycie. Inaczej znów wszystko zacznie gnić, bo taka płyta praktycznie nie przepuszcza pary wodnej.  

Po ułożeniu termoizolacji trzeba ją zabezpieczyć folią paroizolacyjną od strony pomieszczenia. Folia ograniczy wnikanie pary wodnej w wełnę. 

Jeżeli wełna zostanie wysuszona to teoretycznie można jej użyć ponownie. Ale to nieco ryzykowne, bo jeżeli zaczął się tam pojawiać grzyb to jego zarodniki mogły przetrwać w wełnie.  

Napisano (edytowany)

Konstrukcja dachy nietypowa bez skośnych drewnianych krokwi, które zastępują belki stalowe jako podpory , na których spoczywają drewniane wsporniki pod poszycie z płyt OSB. W takich warunkach nie ma możliwości utworzenia pustki wentylacyjnej, gdyż przepływ powietrza uniemożliwiają właśnie te elementy.  Trudno więc znaleźć skuteczne rozwiązanie bez ingerencji w pokrycie dachowe lub dość ryzykowne pod względem skuteczności będzie wycięcie/nawiercenie tych belek i zamocowanie poniżej folii paroprzepuszczalnej zamocowanej do ich boków, która osłoni wełnę od zewnątrz i ewentualne wstawienie kominków wentylacyjnych w kalenicy przechodzących przez płytę.. Alternatywnie można jeszcze odsunąć się od opłytowania tworząc niezależny ruszt z ociepleniem ale zmniejszy to wysokość i powierzchnię tego poddasza.

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...