Skocz do zawartości

Dziura w wylewce i suficie po ściance działowej - czym wypełnić


Muskagap

Recommended Posts

Napisano

Cześć, będę wyburzał ściankę działową w mieszkaniu w stanie deweloperskim. Ścianka jakieś 1,2 m długości, do tego cienka, kilka centymetrów. Będzie to pierwsza czynność na nowym mieszkaniu. Oczywiście po takim wyburzaniu będzie dziura zarówno w wylewce jak i na suficie. I teraz 2 pytania:

 

1. Czym najlepiej wypełnić te dziury? Polecacie jakąś konkretna zaprawę?

2. Po wyburzeniu będę chciał gruntować wylewkę. Ile czasu najlepiej odczekać zanim będę gruntował biorąc pod uwagę zawiązanie i wysuszenie zaprawy?

Napisano
1 minutę temu, retrofood napisał:

Posadzka cementowa. Dowolna.

To na wylewkę... Na suficie tynk taki sam, jak zastosował deweloper...

 

Może powstać problem ze zgubieniem różnicy w poziomach i posadzki i sufitu po wyburzeniu ścianki...

Jeśli ścianka działowa była dostawiona po wylaniu posadzki (tak też deweloperzy kombinują), to posadzkę bez kłopotów załatasz na równo, ale jak tynkowali i wylewali posadzki po ustawieniu wszystkich ścian, to na 99,9% będziesz miał trochę gimnastyki z poziomami...

 

Napisano
1 godzinę temu, Muskagap napisał:

Cześć, będę wyburzał ściankę działową w mieszkaniu. Ścianka jakieś 1,2 m długości, do tego cienka, kilka centymetrów.. Oczywiście po takim wyburzaniu będzie dziura zarówno w wylewce jak i na suficie. I teraz:

Czym najlepiej wypełnić te dziury? Polecacie jakąś konkretna zaprawę?

Wyburzenie takich cienkich ścian, też czasami  trzeba uzgodnić ze wspólnotą.  

Może się okazać, że tak cienka ścianka została postawiona na posadzce. 

W podłodze trzeba uzupełnić wszystkie warstwy tak jak są zrobione, czyli np. izolacja, styropian, wylewka.

Zrobić też dylatację posadzki od strony większego pomieszczenia, dolać najlepiej samopoziomującą wylewkę, lepiej lączy się ze starą posadzką, przed wylaniem zagruntować krawędź leczenia starej posadzki.

Bruzdy w ścianach i suficie wypełnić jakimś tynkiem, np. gipsowym,  bruzdy gruntować przed wypełnieniem, szlifować miejsca mechanicznie aż do "zgubienia łączeń".       

Napisano (edytowany)
33 minuty temu, animus napisał:

Zrobić też dylatację posadzki

Oooo, właśnie - dylatacja... ważna sprawa...

Jakie wymiary mają oba pomieszczenia?

Bo to nieco szersza sprawa... naszkicuj układ tych dwóch łączonych pomieszczeń z przybliżonymi wymiarami...

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, animus napisał:

 W podłodze trzeba uzupełnić wszystkie warstwy tak jak są zrobione, czyli np. izolacja, styropian, wylewka.

 

Tia... izolacja... styropian... wylewka... I to wszystko miedzy piętrami. Hameryka normalnie.

Napisano

Ok, ścianka działowa jest w miedzy kuchnia a pokojem. Znajdują sie w niej tez różnej maści kable. Mieszkanie jest na parterze. Pokój z kuchnia 25m2.

O dylatacji nawet bym nie pomyślał choć nie wiem do końca czym miałaby być, jakas przerwą miedzy starą wylewka a nowo wylaną posadzką?

 

Załaczam 2 zdjęcia - jedno to zrzut techniczny (zaznaczyłem kólkiem ścianke działową), drugie to zdjęcie ścianki zrobione na miejscu.

kuchnia_pokoj.PNG

scianka.jpg

Napisano
1 godzinę temu, Muskagap napisał:

Ok, ścianka działowa jest w miedzy kuchnia a pokojem.

Załączam zrzut techniczny (zaznaczyłem kólkiem ścianke działową),

kuchnia_pokoj.PNG

 

Czyli to jest wąska ścianka RTV strefa rozrywki.

W tym wypadku dylatacja jest niepotrzebna, nie widać tam żadnego podziału 

 

A tam na tej ściance TV jest  łącznik kuchnia jadalnia?

Gdzie go umiejscowić po wyburzeniu?

1 godzinę temu, Muskagap napisał:

 Znajdują sie w niej tez różnej maści kable. Mieszkanie jest na parterze. Pokój z kuchnia 25m2.

To następny problem, można zaślepić, ale może trzeba przenieść w inne miejsce.

Czyli telewizora nie będzie, chyba że po wyborach coś drgnie.:hahaha2:

 Za ścianką pewnie był w projekcie  stolik - jadalnia, teraz gdzie to wszystko upakować.:bezradny:       

Napisano
2 godziny temu, Muskagap napisał:

Załaczam 2 zdjęcia

Od tego trzeba było zacząć...

Rozwodzimy się o wylewkach, poziomach podłogi i sufitu...

 

Trochę roboty będzie miał elektryk, żeby zrobić to co trzeba z włącznikami, gniazdami, antenami...

Napisano (edytowany)

Tak, tam na ściance jest włacznik kuchnia jadalnia. Poniżej pokazuje jak chciałbym to wszystko porozrzucac po pokoju. No i oczywiście elektryk będzie miał troche roboty ale jakos trzeba to ogarnąć. 

 

zmiany.PNG

Edytowano przez Muskagap (zobacz historię edycji)
Napisano
 
Tia... izolacja... styropian... wylewka... I to wszystko miedzy piętrami. Hameryka normalnie.
Kafelki, duperelki, woda ciepła i zimna...

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, Muskagap napisał:

Tak, tam na ściance jest wyłącznik kuchnia jadalnia. Poniżej pokazuje jak chciałbym to wszystko porozrzucać po pokoju. No i oczywiście elektryk będzie miał trochę roboty ale jakoś trzeba to ogarnąć. 

Proponuję na pierwszy etap zaprosić elektryka, żeby skonsultować jakie ma propozycje rozwiązania tego problemu, a przed wyburzeniem ścianki najlepiej jakby tych instalacji już nie było na ściance, lub były wycięte, do usunięcia razem z gruzem.  

A to gruntowanie  wylewki, również proponuję przesunąć, może elektryk  będzie chciał w niej zrobić bruzdę  na przewody TV Internet.

Gniazdo 230V na tej ściance można wyciąć, a przewód odłączyć w rozdzielni, puszce elektroinstalacyjnej,  ale gniazda TV, internetowe trzeba przenieść, to samo z wyłącznikiem.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właściwie to może być jakikolwiek przewód trójżyłowy  o przekroju żył nie mniejszym niż 1,5 mm2 i o wystarczającej długości. W zasadzie to w piekarniku do zabudowy nie musi to być nawet przewód giętki (linka). Zakładam przy tym, że wtyczka jest potrzebna, bo spora część sprzętów do zabudowy jest przewidziana do podłączenia wprost do zacisków w puszce elektrycznej. Trzeba sprawdzić jak było tutaj.  Zaś co do ceny to ta tutaj jest dobre dwa razy zawyżona.
    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...