Skocz do zawartości

Dziura w wylewce i suficie po ściance działowej - czym wypełnić


Muskagap

Recommended Posts

Cześć, będę wyburzał ściankę działową w mieszkaniu w stanie deweloperskim. Ścianka jakieś 1,2 m długości, do tego cienka, kilka centymetrów. Będzie to pierwsza czynność na nowym mieszkaniu. Oczywiście po takim wyburzaniu będzie dziura zarówno w wylewce jak i na suficie. I teraz 2 pytania:

 

1. Czym najlepiej wypełnić te dziury? Polecacie jakąś konkretna zaprawę?

2. Po wyburzeniu będę chciał gruntować wylewkę. Ile czasu najlepiej odczekać zanim będę gruntował biorąc pod uwagę zawiązanie i wysuszenie zaprawy?

Link do komentarza
1 minutę temu, retrofood napisał:

Posadzka cementowa. Dowolna.

To na wylewkę... Na suficie tynk taki sam, jak zastosował deweloper...

 

Może powstać problem ze zgubieniem różnicy w poziomach i posadzki i sufitu po wyburzeniu ścianki...

Jeśli ścianka działowa była dostawiona po wylaniu posadzki (tak też deweloperzy kombinują), to posadzkę bez kłopotów załatasz na równo, ale jak tynkowali i wylewali posadzki po ustawieniu wszystkich ścian, to na 99,9% będziesz miał trochę gimnastyki z poziomami...

 

Link do komentarza
1 godzinę temu, Muskagap napisał:

Cześć, będę wyburzał ściankę działową w mieszkaniu. Ścianka jakieś 1,2 m długości, do tego cienka, kilka centymetrów.. Oczywiście po takim wyburzaniu będzie dziura zarówno w wylewce jak i na suficie. I teraz:

Czym najlepiej wypełnić te dziury? Polecacie jakąś konkretna zaprawę?

Wyburzenie takich cienkich ścian, też czasami  trzeba uzgodnić ze wspólnotą.  

Może się okazać, że tak cienka ścianka została postawiona na posadzce. 

W podłodze trzeba uzupełnić wszystkie warstwy tak jak są zrobione, czyli np. izolacja, styropian, wylewka.

Zrobić też dylatację posadzki od strony większego pomieszczenia, dolać najlepiej samopoziomującą wylewkę, lepiej lączy się ze starą posadzką, przed wylaniem zagruntować krawędź leczenia starej posadzki.

Bruzdy w ścianach i suficie wypełnić jakimś tynkiem, np. gipsowym,  bruzdy gruntować przed wypełnieniem, szlifować miejsca mechanicznie aż do "zgubienia łączeń".       

Link do komentarza

Ok, ścianka działowa jest w miedzy kuchnia a pokojem. Znajdują sie w niej tez różnej maści kable. Mieszkanie jest na parterze. Pokój z kuchnia 25m2.

O dylatacji nawet bym nie pomyślał choć nie wiem do końca czym miałaby być, jakas przerwą miedzy starą wylewka a nowo wylaną posadzką?

 

Załaczam 2 zdjęcia - jedno to zrzut techniczny (zaznaczyłem kólkiem ścianke działową), drugie to zdjęcie ścianki zrobione na miejscu.

kuchnia_pokoj.PNG

scianka.jpg

Link do komentarza
1 godzinę temu, Muskagap napisał:

Ok, ścianka działowa jest w miedzy kuchnia a pokojem.

Załączam zrzut techniczny (zaznaczyłem kólkiem ścianke działową),

kuchnia_pokoj.PNG

 

Czyli to jest wąska ścianka RTV strefa rozrywki.

W tym wypadku dylatacja jest niepotrzebna, nie widać tam żadnego podziału 

 

A tam na tej ściance TV jest  łącznik kuchnia jadalnia?

Gdzie go umiejscowić po wyburzeniu?

1 godzinę temu, Muskagap napisał:

 Znajdują sie w niej tez różnej maści kable. Mieszkanie jest na parterze. Pokój z kuchnia 25m2.

To następny problem, można zaślepić, ale może trzeba przenieść w inne miejsce.

Czyli telewizora nie będzie, chyba że po wyborach coś drgnie.:hahaha2:

 Za ścianką pewnie był w projekcie  stolik - jadalnia, teraz gdzie to wszystko upakować.:bezradny:       

Link do komentarza
1 godzinę temu, Muskagap napisał:

Tak, tam na ściance jest wyłącznik kuchnia jadalnia. Poniżej pokazuje jak chciałbym to wszystko porozrzucać po pokoju. No i oczywiście elektryk będzie miał trochę roboty ale jakoś trzeba to ogarnąć. 

Proponuję na pierwszy etap zaprosić elektryka, żeby skonsultować jakie ma propozycje rozwiązania tego problemu, a przed wyburzeniem ścianki najlepiej jakby tych instalacji już nie było na ściance, lub były wycięte, do usunięcia razem z gruzem.  

A to gruntowanie  wylewki, również proponuję przesunąć, może elektryk  będzie chciał w niej zrobić bruzdę  na przewody TV Internet.

Gniazdo 230V na tej ściance można wyciąć, a przewód odłączyć w rozdzielni, puszce elektroinstalacyjnej,  ale gniazda TV, internetowe trzeba przenieść, to samo z wyłącznikiem.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dom podpiwniczony. W wykuszu pod jednym oknem mam rysę pęknięcie idącą od pierwszego do ostatniego bloczka betonowego, praktycznie na samym środku okna. Pod ostatnią warstwą bloczku na pewno nie ma zbrojenia pod okiennego bo w sumie nie wiedziałem że przy betonowych bloczkach się to daje. Chciałbym to wzmocnić żeby już więcej nie pękało i to co przyszło mi do głowy to zdjąć górną warstwe bloczka, wkleić startery po obu stronach bloczka z prętów 12mm czy 8 mm i połączyć długimi prętami + strzemiona i zalał betonem czyli zrobił takie jakby nadproze przy parapetowe. Co o tym sądzicie.     
    • Proszę przede wszystkim zaobserwować jak w czasie deszczu spływa woda po zewnętrznej krawędzi tego balkonu, który ma Pan nad głową. Bardzo możliwe, że ten balkon od góry nie ma żadnej (lub żadnej sensownej) obróbki blacharskiej. Jeżeli tak jest, to woda po prostu cieknie po krawędzi płyty balkonowej i wszystko od niej nasiąka. Później zaczyna się łuszczyć, szczególnie ta nieszczęsna gładź, która najpewniej spuchła i częściowo została wymyta pod pasem nieprzepuszczalnej farby.  Farbę i warstwę gładzi trzeba w całości usunąć. Gładź zastąpić warstwą gładzi na bazie cementu. Ewentualnie nawet zaprawą cementową, ale to już wymaga wyczucia co do jej proporcji i konsystencji. Potem być może nawet dobra farba do betonu, taka której producent dopuszcza użycie nawet na schodach zewnętrznych i tarasach, Trzeba nią pokryć cały sufit.  Ponadto mam poważne wątpliwości, czy ta jednostka zewnętrzna klimatyzatora nie została założona zbyt blisko przegród (ściany i sufitu). Proszę sprawdzić w instrukcji, jakie wymagania stawia producent.  
    • Trudno się ostatecznie wypowiadać nie znając szczegółów, w tym tych technicznych. Jednak co do zasady instalacje nie powinny być wykonane w taki sposób, że ich naprawa wymaga naruszenia elementów konstrukcyjnych. Ale w starych budynkach bywa z tym różnie, nie sposób powiedzieć jaka jest faktyczna sytuacja i możliwości naprawy.  Ostatecznie jednak, jeżeli zarządca budynku (spółdzielnia mieszkaniowa) decyduje się na dokonanie napraw od strony Pani lokalu to podstawowym jego obowiązkiem jest przywrócenie wszystkiego do stanu pierwotnego. Czyli jeżli jakikolwiek element w mieszkaniu zostanie zniszczony lub uszkodzony to spółdzielnia musi go wymienić lub naprawić. Nie ma przy tym znaczenia cy spółdzielnia ma ubezpieczenie od takich zdarzeń losowych.
    • Ja ze Stalowej Woli. A bloki takie same. 
    • O widzisz, u mnie to Armii Krajowej a miasto niewielkie Głogów Co do farby poczytam, najlepiej jakby była odporna na wysoką temperaturę
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...