Skocz do zawartości

Dziura w wylewce i suficie po ściance działowej - czym wypełnić


Muskagap

Recommended Posts

Napisano

Cześć, będę wyburzał ściankę działową w mieszkaniu w stanie deweloperskim. Ścianka jakieś 1,2 m długości, do tego cienka, kilka centymetrów. Będzie to pierwsza czynność na nowym mieszkaniu. Oczywiście po takim wyburzaniu będzie dziura zarówno w wylewce jak i na suficie. I teraz 2 pytania:

 

1. Czym najlepiej wypełnić te dziury? Polecacie jakąś konkretna zaprawę?

2. Po wyburzeniu będę chciał gruntować wylewkę. Ile czasu najlepiej odczekać zanim będę gruntował biorąc pod uwagę zawiązanie i wysuszenie zaprawy?

Napisano
1 minutę temu, retrofood napisał:

Posadzka cementowa. Dowolna.

To na wylewkę... Na suficie tynk taki sam, jak zastosował deweloper...

 

Może powstać problem ze zgubieniem różnicy w poziomach i posadzki i sufitu po wyburzeniu ścianki...

Jeśli ścianka działowa była dostawiona po wylaniu posadzki (tak też deweloperzy kombinują), to posadzkę bez kłopotów załatasz na równo, ale jak tynkowali i wylewali posadzki po ustawieniu wszystkich ścian, to na 99,9% będziesz miał trochę gimnastyki z poziomami...

 

Napisano
1 godzinę temu, Muskagap napisał:

Cześć, będę wyburzał ściankę działową w mieszkaniu. Ścianka jakieś 1,2 m długości, do tego cienka, kilka centymetrów.. Oczywiście po takim wyburzaniu będzie dziura zarówno w wylewce jak i na suficie. I teraz:

Czym najlepiej wypełnić te dziury? Polecacie jakąś konkretna zaprawę?

Wyburzenie takich cienkich ścian, też czasami  trzeba uzgodnić ze wspólnotą.  

Może się okazać, że tak cienka ścianka została postawiona na posadzce. 

W podłodze trzeba uzupełnić wszystkie warstwy tak jak są zrobione, czyli np. izolacja, styropian, wylewka.

Zrobić też dylatację posadzki od strony większego pomieszczenia, dolać najlepiej samopoziomującą wylewkę, lepiej lączy się ze starą posadzką, przed wylaniem zagruntować krawędź leczenia starej posadzki.

Bruzdy w ścianach i suficie wypełnić jakimś tynkiem, np. gipsowym,  bruzdy gruntować przed wypełnieniem, szlifować miejsca mechanicznie aż do "zgubienia łączeń".       

Napisano (edytowany)
33 minuty temu, animus napisał:

Zrobić też dylatację posadzki

Oooo, właśnie - dylatacja... ważna sprawa...

Jakie wymiary mają oba pomieszczenia?

Bo to nieco szersza sprawa... naszkicuj układ tych dwóch łączonych pomieszczeń z przybliżonymi wymiarami...

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, animus napisał:

 W podłodze trzeba uzupełnić wszystkie warstwy tak jak są zrobione, czyli np. izolacja, styropian, wylewka.

 

Tia... izolacja... styropian... wylewka... I to wszystko miedzy piętrami. Hameryka normalnie.

Napisano

Ok, ścianka działowa jest w miedzy kuchnia a pokojem. Znajdują sie w niej tez różnej maści kable. Mieszkanie jest na parterze. Pokój z kuchnia 25m2.

O dylatacji nawet bym nie pomyślał choć nie wiem do końca czym miałaby być, jakas przerwą miedzy starą wylewka a nowo wylaną posadzką?

 

Załaczam 2 zdjęcia - jedno to zrzut techniczny (zaznaczyłem kólkiem ścianke działową), drugie to zdjęcie ścianki zrobione na miejscu.

kuchnia_pokoj.PNG

scianka.jpg

Napisano
1 godzinę temu, Muskagap napisał:

Ok, ścianka działowa jest w miedzy kuchnia a pokojem.

Załączam zrzut techniczny (zaznaczyłem kólkiem ścianke działową),

kuchnia_pokoj.PNG

 

Czyli to jest wąska ścianka RTV strefa rozrywki.

W tym wypadku dylatacja jest niepotrzebna, nie widać tam żadnego podziału 

 

A tam na tej ściance TV jest  łącznik kuchnia jadalnia?

Gdzie go umiejscowić po wyburzeniu?

1 godzinę temu, Muskagap napisał:

 Znajdują sie w niej tez różnej maści kable. Mieszkanie jest na parterze. Pokój z kuchnia 25m2.

To następny problem, można zaślepić, ale może trzeba przenieść w inne miejsce.

Czyli telewizora nie będzie, chyba że po wyborach coś drgnie.:hahaha2:

 Za ścianką pewnie był w projekcie  stolik - jadalnia, teraz gdzie to wszystko upakować.:bezradny:       

Napisano
2 godziny temu, Muskagap napisał:

Załaczam 2 zdjęcia

Od tego trzeba było zacząć...

Rozwodzimy się o wylewkach, poziomach podłogi i sufitu...

 

Trochę roboty będzie miał elektryk, żeby zrobić to co trzeba z włącznikami, gniazdami, antenami...

Napisano (edytowany)

Tak, tam na ściance jest włacznik kuchnia jadalnia. Poniżej pokazuje jak chciałbym to wszystko porozrzucac po pokoju. No i oczywiście elektryk będzie miał troche roboty ale jakos trzeba to ogarnąć. 

 

zmiany.PNG

Edytowano przez Muskagap (zobacz historię edycji)
Napisano
 
Tia... izolacja... styropian... wylewka... I to wszystko miedzy piętrami. Hameryka normalnie.
Kafelki, duperelki, woda ciepła i zimna...

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, Muskagap napisał:

Tak, tam na ściance jest wyłącznik kuchnia jadalnia. Poniżej pokazuje jak chciałbym to wszystko porozrzucać po pokoju. No i oczywiście elektryk będzie miał trochę roboty ale jakoś trzeba to ogarnąć. 

Proponuję na pierwszy etap zaprosić elektryka, żeby skonsultować jakie ma propozycje rozwiązania tego problemu, a przed wyburzeniem ścianki najlepiej jakby tych instalacji już nie było na ściance, lub były wycięte, do usunięcia razem z gruzem.  

A to gruntowanie  wylewki, również proponuję przesunąć, może elektryk  będzie chciał w niej zrobić bruzdę  na przewody TV Internet.

Gniazdo 230V na tej ściance można wyciąć, a przewód odłączyć w rozdzielni, puszce elektroinstalacyjnej,  ale gniazda TV, internetowe trzeba przenieść, to samo z wyłącznikiem.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...