Skocz do zawartości

Remont podłóg ze zmianą ogrzewania na podłogowe


Recommended Posts

Napisano

Witam. W przyszłym roku planuję zrobić remont podłóg w domu z lat 80-90. Mieszkam na parterze - całość około 75m2. Remont miałby miejsce w 3 pomieszczeniach. Obecnie łazienka wraz z korytarzem jest już wykończona - ma zastosowane ogrzewanie podłogowe wodne z płytkami. W pozostałych pomieszczeniach planowałem założyć również wodne ale chyba bardziej się nastawiam na elektryczne. Dom ma założoną instalację fotowoltaiczną z pompą ciepła. Na piętrze mieszkają rodzice i mają tradycyjne kaloryfery. Póki co u mnie we wszystkich pomieszczeniach są również kaloryfery które chcę zastąpić podłogówką. Największym problemem jest podłoga a w zasadzie jej brak. Podłogi nie były wylane betonem. Są zastąpione jakimiś płytami i trzeba zrobić wylewkę w pozostałych pomieszczeniach. Czy mógłbym prosić o poradę jak się za to zabrać i jakie rozwiązanie byłoby najlepsze? Chętnie udzielę więcej informacji. Pozdrawiam.

Napisano

Dom nie posiada piwnicy więc nie ma stropu piwnicy. Podłoga jest na gruncie odizolowana jakimiś płytami. Robiąc podłogę w łazience i korytarzu została zastosowana izolacja styropianem. Na grunt folia budowlana + gruby styropian i dopiero ogrzewanie i betonowa wylewka. W dalszej części domu też pewnie będzie w ten sposób wylana podłoga, chyba że jest lepsze rozwiązanie?

Napisano

Podstawa to odpowiedź na dwa pytania:

 - jakie są obecnie warstwy podłogi?

- ile jest miejsca do zagospodarowania?

O ile dobrze zrozumiałem opis to bezpośrednio na gruncie nie ma warstwy tzw. chudego betonu. W ramach remontu poprzedniej części ułożono folię budowlaną bezpośrednio na gruncie, na to dając styropian i wylewkę. 

W takim razie ile jest miejsca od poziomu gruntu do poziomu obecnej podłogi? Na ile stabilny i na ile wilgotny jest grunt pod budynkiem?

Generalnie są dwa możliwe warianty wykonania tej podłogi.

Pierwszy, podobny do obecnego. Jednak ułożyłbym 2 warstwy folii, bo to izolacja przeciwwilgociowa. Ponadto do przemyślenia jest użycie XPS (styroduru) zamiast styropianu. Jest droższy, ale ma znikomą nasiąkliwość i bardzo dużą wytrzymałość. Tu zaś warunki są trudniejsze od typowych (większa wilgotność i brak stabilności podłoża. Wylewkę zaś koniecznie należy zazbroić przynajmniej siatką stalową ułożoną poniżej rurek - właśnie ze względu na potencjalną niestabilność podłoża. 

Drugi wymagałby większego zakresu prac, ale efekt może być lepszy. Można usunąć pewną warstwę ziemi poniżej poziomu obecnej podłogi. W ten sposób zyskuje się ilość miejsca wystarczającą nawet na wykonanie typowego układu z warstwą chudziaka, przeciwwilgociowej izolacji z folii, następnie styropianu (nawet o znacznej grubości), wylewki podłogowej. 

To czy warstwę gruntu można usunąć zależy jednak od tego ile dzieli obecny poziom gruntu od ław fundamentowych.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
    • Dzień dobry, maluje mieszkania, domy, bura, lokale handlowe na terenie Warszawy i okolic. Działam sprawnie, fachowo i dokładnie. Termin u mnie to rzecz święta, zatem o punktualność martwić się nie trzeba, Zapraszam do zapoznania się z oferowanymi przeze mnie usługami na mojej stronie malowanie24.com   Zapraszam do kontaktu tel. 666-045-433 email: biuro@malowanie24.com
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...