Skocz do zawartości

Budowa domu parterowego 70m2 powierzchni użytkowej oriętacyjne koszty


Recommended Posts

popraw tę orientację, bo oczy bolą od czytania.

 

Archeton szacuje SSZ na 126,5 tyś netto.  Oraz 181,5 tyś netto za stan deweloperski. NETTO.

Takie wyceny robi się na podstawie Katalogu nakładów rzeczowych - jesli masz tanią okolicę, w której średnie ceny materiałów lub usług sa niższe niż w katologu to możesz zaoszczędzić kilka-kilkanascie tysięcy. A jak drogą okolicę lub nie umiesz szukac okazji i  targowac się to wyjdzie kilka tysięcy więcej. 
Jednak ceny usług będą rosły gwałtownie, bo rośnie pensja minimalna ( a co za tym idzie składki ZUS). Wiec ta wycena za rok będzie nieaktualna.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
6 godzin temu, Kacper223 napisał:

Witam,

Podoba mi się projekt https://planz.pl/projekt-domu-felek-mini-archeton    Woj:. Świętokrzyskie . Jak cenowo wychodzi taki domek o takim metrazu i budowie. Stan surowy zamkniety z oknami , dachem i drzwiami ? Chciałbym się Zoriętować czy warto wchodzic w budowe?

A ty jesteś trzeźwy, taka bryła budynku w tej strefie klimatycznej. 

Link do komentarza

Mi zostało kilka pierdół do zamontowania i kończę 70m2 ale w  wiele prostszej bryle. To co Ty wysłałeś wcale nie będzie tanie jak na 70m2. Ma być tanio to dach dwuspadowy i domek bardziej prostokątny niż kwadratowy.

Ja zaczynałem na jesień 2019 i z małą instalacją PV, prostymi meblami coś pod 250tys. Teraz pewnie koło 310 jakbym zaczynał od początku.

Musze w końcu usiąść i w miarę dokładnie policzyć ale tych 250 raczej nie przekroczyłem a i kilka tysięcy mogłem zaoszczędzić:)

Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Dnia 25.07.2023 o 16:57, animus napisał:

A ty jesteś trzeźwy, taka bryła budynku w tej strefie klimatycznej. 

Już dawno minęły czasy, w których bryła budynku była problemem, może co najwyżej być wyzwaniem dla architektów. Ja na działce chcę postawić dom do 70 m2 z płaskim dachem - https://www.pro-arte.pl/projekty-domow/1799/lens-2-c-dom-mieszkalny-caloroczny Jak plan zagospodarowania przestrzennego na to pozwala to można stawiać.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...