Skocz do zawartości

Czy to już przegrane?


Recommended Posts

Napisano

Cześć,

Na jesień przesadzałem dwie sosny. Z moich skromnych doświadczeń wynika z nic już z nich nie będzie choć niektórzy proponują zostawić je do przeszłego roku. Nowych pędów już w tym roku nie puszczą. Ta mniejsza widać, że usycha choć czubek nie brązowieje. Ta większa w ogóle nie brązowieje ale igły w dotyku są po prostu suche ale nie odpadają.

IMG_2758.jpg

IMG_2759.jpg

IMG_2760.jpg

Napisano

Ok, rozumiem ale czy te moje egzemplarze mają jeszcze jakąś szanse? Można po wyglądzie pędów to ocenić?

Przy przesadzaniu starałem się zachować jak najwięcej korzeni, nie zwracałem uwagi na ziemie.

Napisano
2 godziny temu, Swierol napisał:

Przy przesadzaniu starałem się zachować jak najwięcej korzeni, nie zwracałem uwagi na ziemie.

To właśnie był największy błąd, bo sosna żyje w bardzo dużej symbiozie z grzybem mikoryzowym. A jak w nowym miejscu jego nie było, lub nie został przeniesiony w odpowiedniej ilości z glebą, to roślina pada.

2 godziny temu, Swierol napisał:

Ok, rozumiem ale czy te moje egzemplarze mają jeszcze jakąś szanse?

Piszesz że igły suche, więc to już trup. Sosna bez igieł nie żyje i nie licz na to że odbije, bo widać że "świeczki" są martwe.

Napisano

Czy na suchych igłach występują czarne plamki?

Tak jak napisał demo, obecne problemy to najpewniej wynik błędów podczas przesadzania. 
Jeśli ta sosna nie rośnie w bardzo eksponowanym miejscu, to spróbowałbym ją zostawić. Może wykorzysta szansę i sobie poradzi. 
Trzeba jednak o nią wyjątkowo dbać - podlewać, podsypać ściółką z kory sosnowej i zastosować szczepionkę mikoryzową do iglaków. 
Sam musisz zdecydować, czy warto inwestować czas i pieniądze. 
Trudno mi dobrze ocenić stan rośliny tylko po zdjęciach. 

Napisano

Już kiedyś miałem podobną sytuacje, drzewka wyglądały tak samo jak teraz.. Przetrzymałem kolejny rok i nic z tego nie było. Drzewka już usunięte i pocięte. W zamian sąsiad ofiarował mi kilkanaście sadzonek buka, grabu a i dereń się znalazł.

Nigdy bym ich nie wykopywał ale sadziłem je zaraz jak kupiłem działkę. Domek w pierwszym założeniu miał stać zupełnie gdzie indziej. Wyszło jak wyszło i sosny w tym roku mogłyby się już opierać o elewację więc musiałem wprowadzić zmiany. No cóż, szkoda ale ogólny bilans okazał się dodatni:)

Napisano
Dnia 9.05.2023 o 17:37, Swierol napisał:

Ok, rozumiem ale czy te moje egzemplarze mają jeszcze jakąś szanse?

Szkoda czasu, nawet łoś tego nie ruszy. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, rozważam zakup działki o powierzchni ~1000m2, na której zgodnie z MPZP dopuszczalne jest wybudowanie bliźniaka. Problem polega na tym, że najmniejsza działka może mieć 750m2. Wiem, że możliwe jest wydzielenie mniejszej działki pod istniejącym bliźniakiem jeśli są odrębni właściciele, ale jak to w praktyce wygląda? Mój koncept polegać miał na wybudowaniu takiego bliźniaka (sfinansowanego częściowo kredytem hipotecznym), doprowadzeniu go do stanu deweloperskiego, a potem sprzedaży połowy i z tego spłacenia kredytu plus wykończenia "swojej" połowy. Czy jest to do zrobienia? Jako osoba fizyczna? Ile trwa taki podział działki i na jakim etapie można go zrobić? Czy potencjalny nabywca połówki bliźniaka mógłby posiłkować się kredytem hipotecznym? A może jest jakiś inny patent? Sorry za zalew możliwe że kompletnie absurdalnych pytań, ale ciężko znaleźć gdzieś cokolwiek co by mnie naprowadziło na prawidłową odpowiedź, a chciałbym wiedzieć czy to w ogóle nie jest pomysł z definicji niewykonalny zanim zapłacę specjaliście za konsultacje etc...
    • Czy jest możliwość stałego sztucznego obniżenia wod gruntowych? Zastosowania system drenaży opaskowych, głębinowych, które będą odprowadzać wodę z okolic fundamentów.    Czy wylano fundamenty ze zwykłego betonu? Czy użyto betonu o podwyższonej odporności na działanie wód gruntowych (beton wodoszczelny). Beton o wysokiej klasie wodoszczelności (np. W4 lub W6), co oznacza, że jest odporny na przenikanie wody i wilgoć. Może to być beton z dodatkami uszczelniającymi i hydrofobizującymi.     Podwyższony poziom wód gruntowych jest poważnym problemem, który może prowadzić do uszkodzeń konstrukcji budynku, pęknięć w ścianach, nierównomiernego osiadania czy nawet uszkodzeniami fundamentów. Wysoki poziom wód gruntowych wpływa na stabilność i nośność gruntu, jego uplastycznianie, co zwiększa ryzyko osiadania.   Część fundamentu schodkowego, który w większości czasu będzie znajdować się pod wodą, (grunt w wodzie podatny jest na uplastycznienie), może się bardziej zapadać, co wymaga specjalistycznych obliczeń równoważenia tego zjawiska, działań w zakresie wzmocnienia, aby zapewnić stabilność całej konstrukcji, aby ułatwić równomierne osiadanie całego budynku w niesprzyjających warunkach. 
    • Aktualny poziom wód w jest  taki ze zalewa ławę na jakieś 10 cm do tego to są fundamenty schodkowe a w najniszym miejscu ława jest  na 1.8 m w dół A maksymalnym może zalać całą ławę 
    • Jaki  Jaki jest teraz poziom wód gruntowych w stosunku do już wylanego fundamentu? Jaki jest przewidywany maksymalny poziom wód gruntowych w stosunku do górnej krawędzi fundamentów lub ściany fundamentowej?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...