Skocz do zawartości

jak poradzić sobie z taśmą malarską?


Recommended Posts

Napisano
Proszę o radę!
Nie mogę poradzić sobie z takim problemem:podczas klejenia taśmy malarskiej papierowej na ścianę, która wcześniej była pomalowana (1 dzień) aby oddzielić dwa kolory, zrywam taśmę razem z farbą.
Co robię niewłaściwie i jak temu zapobiec?
Problem ten cały czas mi sie powtarza.
Proszę o jakąś pomoc.
Początkujący malarz!!!
Napisano
Cytat

Proszę o radę!
Nie mogę poradzić sobie z takim problemem:podczas klejenia taśmy malarskiej papierowej na ścianę, która wcześniej była pomalowana (1 dzień) aby oddzielić dwa kolory, zrywam taśmę razem z farbą.
Co robię niewłaściwie i jak temu zapobiec?
Problem ten cały czas mi sie powtarza.
Proszę o jakąś pomoc.
Początkujący malarz!!!



Też miałam kiedyś taki problem- jak odkleiłam taśmę, musiałam poprawić pędzlem miejsca, w których była naklejona. icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Proszę o radę!
Nie mogę poradzić sobie z takim problemem:podczas klejenia taśmy malarskiej papierowej na ścianę, która wcześniej była pomalowana (1 dzień) aby oddzielić dwa kolory, zrywam taśmę razem z farbą.
Co robię niewłaściwie i jak temu zapobiec?
Problem ten cały czas mi sie powtarza.
Proszę o jakąś pomoc.
Początkujący malarz!!!


Problem jest w tym że nie przestrzega się technologi malowania.Poprzednia warstwa farby słabo trzyma się ściany wskutek malowania bez gruntowania ,braku mycia,usunięcia starej
farby itp zaniedbań.Gdy już prace są zaawansowane można spróbować metody ,,na szybko''
tj kleimy krótki pasek ,malujemy i szybko odrywamy tak by mało wilgoci z farby przeniknęło w farbę pod paskiem,pasek odrywamy równolegle do ściany nie prostopadle/zmniejszamy powierzchnię odrywającą/ Bob
Napisano
Cytat

Problem jest w tym że nie przestrzega się technologi malowania.Poprzednia warstwa farby słabo trzyma się ściany wskutek malowania bez gruntowania ,braku mycia,usunięcia starej
farby itp zaniedbań.Gdy już prace są zaawansowane można spróbować metody ,,na szybko''
tj kleimy krótki pasek ,malujemy i szybko odrywamy tak by mało wilgoci z farby przeniknęło w farbę pod paskiem,pasek odrywamy równolegle do ściany nie prostopadle/zmniejszamy powierzchnię odrywającą/ Bob



Cała technologia jest zgodnie z książką tzn. mycie,gruntowanie itp. Czekam 1 dzień do wyschnięcia ściany, kleje taśmę i odrywają się płaty farby.
Napisano
Możliwe,że zastosowałeś zbyt dobrą taśmę.Te najtańsze mają słabszy klej i w tym przypadku mogą okazać się lepsze.Poza tym nie powinno się dociskać zbyt mocno przyklejanej do ściany taśmy.
Napisano
Cytat

Cała technologia jest zgodnie z książką tzn. mycie,gruntowanie itp. Czekam 1 dzień do wyschnięcia ściany, kleje taśmę i odrywają się płaty farby.


Jaka farba się odrywa stara czy ta pierwsza nowa warstwa ? Bob
Napisano
Cytat

Proszę o radę!
Nie mogę poradzić sobie z takim problemem:podczas klejenia taśmy malarskiej papierowej na ścianę, która wcześniej była pomalowana (1 dzień) aby oddzielić dwa kolory, zrywam taśmę razem z farbą.
Co robię niewłaściwie i jak temu zapobiec?
Problem ten cały czas mi sie powtarza.
Proszę o jakąś pomoc.
Początkujący malarz!!!


Opisz przypadek szczegółowo.Sciana surowa czy już wcześniej malowana?Jakie farby?Czym gruntowana? Bob
Napisano
Położyłem gładź gipsową wykonaną gipsem frans-pol (3krotnie). Następnie zagruntowałem DULUX GRUNT wodny preparat gruntujący. Następnego dnia pomalowałem ścianę farbą Dulux Once 1 i na drugi dzień po pomalowaniu przykleiłem papierową taśmę malarską, która spowodowała zerwanie fragmentów farby.
Napisano
Cytat

Położyłem gładź gipsową wykonaną gipsem frans-pol (3krotnie). Następnie zagruntowałem DULUX GRUNT wodny preparat gruntujący. Następnego dnia pomalowałem ścianę farbą Dulux Once 1 i na drugi dzień po pomalowaniu przykleiłem papierową taśmę malarską, która spowodowała zerwanie fragmentów farby.


Brawo.Zrobiłeś wszystko zgodnie ze sztuką.Zatem diabeł tkwi w szczególikach.Bywa że krótki włos w wałku do gruntowania nie pokrywa delikatnych zagłębień w ścianie.Nie znam gipsu firmy frans-pol/takie do wymieszania z wodą wymagają zwykle gruntowania każdej warstwy/.Bywa że mimo odkurzania po szlifowaniu na ścianie pozostaje miejscami pył którego gruntowanie nie związało.Bywa też że farba jest stara,przemarznięta/miałem przypadek gdy wściekle czerwony dulux najdroższy w palecie kolorów po wyschnięciu brudził na czerwono /.Patrz co farba która się oderwała ma przyklejone od spodu -gips?,czy to jest sama farba? odpowiedzi zawężą problem. Bob
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Brawo.Zrobiłeś wszystko zgodnie ze sztuką.Zatem diabeł tkwi w szczególikach.Bywa że krótki włos w wałku do gruntowania nie pokrywa delikatnych zagłębień w ścianie.Nie znam gipsu firmy frans-pol/takie do wymieszania z wodą wymagają zwykle gruntowania każdej warstwy/.Bywa że mimo odkurzania po szlifowaniu na ścianie pozostaje miejscami pył którego gruntowanie nie związało.Bywa też że farba jest stara,przemarznięta/miałem przypadek gdy wściekle czerwony dulux najdroższy w palecie kolorów po wyschnięciu brudził na czerwono /.Patrz co farba która się oderwała ma przyklejone od spodu -gips?,czy to jest sama farba? odpowiedzi zawężą problem. Bob



No nie do końca, Po pierwsze grunt to grunt a farba podkładowa gdzie? 3 stopnie przygotowania ściany: Grunt , Farba podkładowa , Farba Nawierzchniowa. Każda ma co innego na celu i powinno się właśnie tak robić. A jaki jeszcze błąd zrobiłeś? Jak przyklejasz taśmę do odcięcia to przyklejasz tylko kawałeczek taśmy (linię) reszta tak żeby się nie przylepiała do ściany i zrywasz ją w momencie jak skończysz malowanie a nie następnego dnia. Z tego co pisałeś to widać że użyłeś słabej farby, jakby była dobra to byś odlepiał taśmę nie dość że z tą na której przykleiłeś taśmę to jeszcze z tą co malowałeś bo by żywice się trzymały. No ale nie poddawać się tylko uczyć icon_smile.gif Powodzenia
Napisano
tak jest
taśmę dociskasz leciutko tak aby się tylko trzymała i teraz ja zawsze przy taśmie maluje małym walkiem a drugi zaraz za mną leci już dużym walkiem tak żeby nie najechać na taśmę i zaraz po skończeniu malowania tak ze farba jeszcze nie wyschła zrywam taśmę delikatnie i koniec ,jeśli czekasz aż farba wyschnie to zawsze będzie taśma zrywała farbę ze ściany żebym nie wiem jakich technologi używał
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Taśmy papierowe są: lekko żółte (ze słabym klejem) i mocno żółte z mocnym klejem.Do malowania (oddzielania dwóch kolorów )stosuje się taśmy ze słabym klejem.I po problemie,można zerwać nawet na drugi dzień ale wiadomo lepiej to zrobic zaraz po malowaniu.Ja osobiscie tak robiłem i nie miałem żadnych problemów.
Pozdrawiam
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Tasm ze slabym klejem trzeba co jakis czas doklejac palcem bo sie same odklejaja.Jesli sie zagapisz to farba dostanie sie pod tasme i pupa....masz dziada.Tasmy z mocnym klejem odrywaja farbę ale tylko taka ktora niezwiazala z podlozem !

Nawet tasmy mocne nie zerwa farby jesli farba dobrze zwiaze z podlozem.
Pewnego razu zrobilem cos podobnego z tym ze jedno miejsce zagruntowalem a inne nie.Czyli wykazywalo zapylenie.Tasma sie przykleila.farba pokryła.Ale po odklejeniu był precel. dziury po farbie były obrzydliwe.A fragmenty farby rwaly sie w miejscach nie zagruntowanych.

Wszystko byc moze wykonales zgodnie ze sztuka ale pewnie niedopatrzenia szczegółów czy mniejsza staranność przy wykonywaniu czynności może spowodować opłakane skutki.
Jesli na drugi raz spostrzezeszze np. gladz w moment wpiła grunt(widac to pod swiatlo) zagruntuj to miejsce raz jeszcze.Zobaczysz ze szybkosc wchlaniania sie zmniejszy ze np 3 razem.To dzialanie gruntu powoduje redukcje chlonnosci. Oczywiscie nie twierdze ze nalezy zalewac sufitu czy sciany gruntem bo sa chlone.Ale jesli podloze tego czasem wymaga gruntuje czasem nawet dwa razy.I wiem ze na tym etapie nie było np nie dopatrzenia.
Czesto odrywanie sie warstw farby nastepuje w przypadku farb "specjalnych" do lazienek czy kuchni.Sa one robione na bazie silikonow.Tworza jednorodna wartwe "gumiastą" i jesli oderwiesz farbe jak farba wyschnie to na bank bedziesz mial "potargane" krawedzie.W tym wypadku musisz oderwac tasme jak farba jest jezcze mokra.Tak jest tylko przy blazienkowych.Inne emule sa normalne i tylko przygotowanie podloza bedzie rzutowac na przyszla obrobke sciany

PZDR
MG
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Jest taka taśma firmy SERIX w Białych Błotach, która ma klej tylko na krawędziach, a w środku tylko nitki kleju. Znalazłem ją na FAVORE. Można ją stosować na najsłabsze podłoża, świeże farby, słabe gipsy, a nawet na papierowe okleiny. Pełna nazwa to "wodoodporna taśma malarska do delikatnych podłoży". Odkąd ją stosuję, opisane przez Was problemy mam z głowy. Nie można tylko jeździć po niej zacieraczką. Pozdrawiam
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Jest taka taśma firmy SERIX w Białych Błotach, która ma klej tylko na krawędziach, a w środku tylko nitki kleju. Znalazłem ją na FAVORE. Można ją stosować na najsłabsze podłoża, świeże farby, słabe gipsy, a nawet na papierowe okleiny. Pełna nazwa to "wodoodporna taśma malarska do delikatnych podłoży". Odkąd ją stosuję, opisane przez Was problemy mam z głowy. Nie można tylko jeździć po niej zacieraczką. Pozdrawiam



Tak zdecydowanie polecam tą taśmę niedawno ją wypróbowałem rewelacja , przyszłość jeżeli chodzi o taśmy papierowe znikną pewnie z rynku.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
jeśli odcięcie ma być w narożniku można użyć specialnego wałka lub pacy,trudniej gdy w połowie ściany ale i na to jest rada .Używamy liniału i striktera lub sznurek i pędzel skośny
  • 1 rok temu...
Napisano
ja zawsze oddzielam przy pomocy taśmy. czasami zwykła papierową lub papierową niebieską, a jak oddzielenie ma być wyjątkowo równe i linia musi być idealna używam tej taśmy:

DSC01446.jpg

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Z mojego malego doswiadczenia wynika, ze tasme trzeba jak najszybciej oderwac. Zawsze uzywam zoltej jasnej tasmy i sie sprawdza. Tylko raz, kiedys jak zostawilam tasme tydzien przy framudze drzwi, to musialam niestety szpachelki uzyc. Wiec im szybciej, tym lepiej:)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...