Skocz do zawartości

jak poradzić sobie z taśmą malarską?


Recommended Posts

Napisano
Proszę o radę!
Nie mogę poradzić sobie z takim problemem:podczas klejenia taśmy malarskiej papierowej na ścianę, która wcześniej była pomalowana (1 dzień) aby oddzielić dwa kolory, zrywam taśmę razem z farbą.
Co robię niewłaściwie i jak temu zapobiec?
Problem ten cały czas mi sie powtarza.
Proszę o jakąś pomoc.
Początkujący malarz!!!
Napisano
Cytat

Proszę o radę!
Nie mogę poradzić sobie z takim problemem:podczas klejenia taśmy malarskiej papierowej na ścianę, która wcześniej była pomalowana (1 dzień) aby oddzielić dwa kolory, zrywam taśmę razem z farbą.
Co robię niewłaściwie i jak temu zapobiec?
Problem ten cały czas mi sie powtarza.
Proszę o jakąś pomoc.
Początkujący malarz!!!



Też miałam kiedyś taki problem- jak odkleiłam taśmę, musiałam poprawić pędzlem miejsca, w których była naklejona. icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Proszę o radę!
Nie mogę poradzić sobie z takim problemem:podczas klejenia taśmy malarskiej papierowej na ścianę, która wcześniej była pomalowana (1 dzień) aby oddzielić dwa kolory, zrywam taśmę razem z farbą.
Co robię niewłaściwie i jak temu zapobiec?
Problem ten cały czas mi sie powtarza.
Proszę o jakąś pomoc.
Początkujący malarz!!!


Problem jest w tym że nie przestrzega się technologi malowania.Poprzednia warstwa farby słabo trzyma się ściany wskutek malowania bez gruntowania ,braku mycia,usunięcia starej
farby itp zaniedbań.Gdy już prace są zaawansowane można spróbować metody ,,na szybko''
tj kleimy krótki pasek ,malujemy i szybko odrywamy tak by mało wilgoci z farby przeniknęło w farbę pod paskiem,pasek odrywamy równolegle do ściany nie prostopadle/zmniejszamy powierzchnię odrywającą/ Bob
Napisano
Cytat

Problem jest w tym że nie przestrzega się technologi malowania.Poprzednia warstwa farby słabo trzyma się ściany wskutek malowania bez gruntowania ,braku mycia,usunięcia starej
farby itp zaniedbań.Gdy już prace są zaawansowane można spróbować metody ,,na szybko''
tj kleimy krótki pasek ,malujemy i szybko odrywamy tak by mało wilgoci z farby przeniknęło w farbę pod paskiem,pasek odrywamy równolegle do ściany nie prostopadle/zmniejszamy powierzchnię odrywającą/ Bob



Cała technologia jest zgodnie z książką tzn. mycie,gruntowanie itp. Czekam 1 dzień do wyschnięcia ściany, kleje taśmę i odrywają się płaty farby.
Napisano
Możliwe,że zastosowałeś zbyt dobrą taśmę.Te najtańsze mają słabszy klej i w tym przypadku mogą okazać się lepsze.Poza tym nie powinno się dociskać zbyt mocno przyklejanej do ściany taśmy.
Napisano
Cytat

Cała technologia jest zgodnie z książką tzn. mycie,gruntowanie itp. Czekam 1 dzień do wyschnięcia ściany, kleje taśmę i odrywają się płaty farby.


Jaka farba się odrywa stara czy ta pierwsza nowa warstwa ? Bob
Napisano
Cytat

Proszę o radę!
Nie mogę poradzić sobie z takim problemem:podczas klejenia taśmy malarskiej papierowej na ścianę, która wcześniej była pomalowana (1 dzień) aby oddzielić dwa kolory, zrywam taśmę razem z farbą.
Co robię niewłaściwie i jak temu zapobiec?
Problem ten cały czas mi sie powtarza.
Proszę o jakąś pomoc.
Początkujący malarz!!!


Opisz przypadek szczegółowo.Sciana surowa czy już wcześniej malowana?Jakie farby?Czym gruntowana? Bob
Napisano
Położyłem gładź gipsową wykonaną gipsem frans-pol (3krotnie). Następnie zagruntowałem DULUX GRUNT wodny preparat gruntujący. Następnego dnia pomalowałem ścianę farbą Dulux Once 1 i na drugi dzień po pomalowaniu przykleiłem papierową taśmę malarską, która spowodowała zerwanie fragmentów farby.
Napisano
Cytat

Położyłem gładź gipsową wykonaną gipsem frans-pol (3krotnie). Następnie zagruntowałem DULUX GRUNT wodny preparat gruntujący. Następnego dnia pomalowałem ścianę farbą Dulux Once 1 i na drugi dzień po pomalowaniu przykleiłem papierową taśmę malarską, która spowodowała zerwanie fragmentów farby.


Brawo.Zrobiłeś wszystko zgodnie ze sztuką.Zatem diabeł tkwi w szczególikach.Bywa że krótki włos w wałku do gruntowania nie pokrywa delikatnych zagłębień w ścianie.Nie znam gipsu firmy frans-pol/takie do wymieszania z wodą wymagają zwykle gruntowania każdej warstwy/.Bywa że mimo odkurzania po szlifowaniu na ścianie pozostaje miejscami pył którego gruntowanie nie związało.Bywa też że farba jest stara,przemarznięta/miałem przypadek gdy wściekle czerwony dulux najdroższy w palecie kolorów po wyschnięciu brudził na czerwono /.Patrz co farba która się oderwała ma przyklejone od spodu -gips?,czy to jest sama farba? odpowiedzi zawężą problem. Bob
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Brawo.Zrobiłeś wszystko zgodnie ze sztuką.Zatem diabeł tkwi w szczególikach.Bywa że krótki włos w wałku do gruntowania nie pokrywa delikatnych zagłębień w ścianie.Nie znam gipsu firmy frans-pol/takie do wymieszania z wodą wymagają zwykle gruntowania każdej warstwy/.Bywa że mimo odkurzania po szlifowaniu na ścianie pozostaje miejscami pył którego gruntowanie nie związało.Bywa też że farba jest stara,przemarznięta/miałem przypadek gdy wściekle czerwony dulux najdroższy w palecie kolorów po wyschnięciu brudził na czerwono /.Patrz co farba która się oderwała ma przyklejone od spodu -gips?,czy to jest sama farba? odpowiedzi zawężą problem. Bob



No nie do końca, Po pierwsze grunt to grunt a farba podkładowa gdzie? 3 stopnie przygotowania ściany: Grunt , Farba podkładowa , Farba Nawierzchniowa. Każda ma co innego na celu i powinno się właśnie tak robić. A jaki jeszcze błąd zrobiłeś? Jak przyklejasz taśmę do odcięcia to przyklejasz tylko kawałeczek taśmy (linię) reszta tak żeby się nie przylepiała do ściany i zrywasz ją w momencie jak skończysz malowanie a nie następnego dnia. Z tego co pisałeś to widać że użyłeś słabej farby, jakby była dobra to byś odlepiał taśmę nie dość że z tą na której przykleiłeś taśmę to jeszcze z tą co malowałeś bo by żywice się trzymały. No ale nie poddawać się tylko uczyć icon_smile.gif Powodzenia
Napisano
tak jest
taśmę dociskasz leciutko tak aby się tylko trzymała i teraz ja zawsze przy taśmie maluje małym walkiem a drugi zaraz za mną leci już dużym walkiem tak żeby nie najechać na taśmę i zaraz po skończeniu malowania tak ze farba jeszcze nie wyschła zrywam taśmę delikatnie i koniec ,jeśli czekasz aż farba wyschnie to zawsze będzie taśma zrywała farbę ze ściany żebym nie wiem jakich technologi używał
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Taśmy papierowe są: lekko żółte (ze słabym klejem) i mocno żółte z mocnym klejem.Do malowania (oddzielania dwóch kolorów )stosuje się taśmy ze słabym klejem.I po problemie,można zerwać nawet na drugi dzień ale wiadomo lepiej to zrobic zaraz po malowaniu.Ja osobiscie tak robiłem i nie miałem żadnych problemów.
Pozdrawiam
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Tasm ze slabym klejem trzeba co jakis czas doklejac palcem bo sie same odklejaja.Jesli sie zagapisz to farba dostanie sie pod tasme i pupa....masz dziada.Tasmy z mocnym klejem odrywaja farbę ale tylko taka ktora niezwiazala z podlozem !

Nawet tasmy mocne nie zerwa farby jesli farba dobrze zwiaze z podlozem.
Pewnego razu zrobilem cos podobnego z tym ze jedno miejsce zagruntowalem a inne nie.Czyli wykazywalo zapylenie.Tasma sie przykleila.farba pokryła.Ale po odklejeniu był precel. dziury po farbie były obrzydliwe.A fragmenty farby rwaly sie w miejscach nie zagruntowanych.

Wszystko byc moze wykonales zgodnie ze sztuka ale pewnie niedopatrzenia szczegółów czy mniejsza staranność przy wykonywaniu czynności może spowodować opłakane skutki.
Jesli na drugi raz spostrzezeszze np. gladz w moment wpiła grunt(widac to pod swiatlo) zagruntuj to miejsce raz jeszcze.Zobaczysz ze szybkosc wchlaniania sie zmniejszy ze np 3 razem.To dzialanie gruntu powoduje redukcje chlonnosci. Oczywiscie nie twierdze ze nalezy zalewac sufitu czy sciany gruntem bo sa chlone.Ale jesli podloze tego czasem wymaga gruntuje czasem nawet dwa razy.I wiem ze na tym etapie nie było np nie dopatrzenia.
Czesto odrywanie sie warstw farby nastepuje w przypadku farb "specjalnych" do lazienek czy kuchni.Sa one robione na bazie silikonow.Tworza jednorodna wartwe "gumiastą" i jesli oderwiesz farbe jak farba wyschnie to na bank bedziesz mial "potargane" krawedzie.W tym wypadku musisz oderwac tasme jak farba jest jezcze mokra.Tak jest tylko przy blazienkowych.Inne emule sa normalne i tylko przygotowanie podloza bedzie rzutowac na przyszla obrobke sciany

PZDR
MG
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Jest taka taśma firmy SERIX w Białych Błotach, która ma klej tylko na krawędziach, a w środku tylko nitki kleju. Znalazłem ją na FAVORE. Można ją stosować na najsłabsze podłoża, świeże farby, słabe gipsy, a nawet na papierowe okleiny. Pełna nazwa to "wodoodporna taśma malarska do delikatnych podłoży". Odkąd ją stosuję, opisane przez Was problemy mam z głowy. Nie można tylko jeździć po niej zacieraczką. Pozdrawiam
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Jest taka taśma firmy SERIX w Białych Błotach, która ma klej tylko na krawędziach, a w środku tylko nitki kleju. Znalazłem ją na FAVORE. Można ją stosować na najsłabsze podłoża, świeże farby, słabe gipsy, a nawet na papierowe okleiny. Pełna nazwa to "wodoodporna taśma malarska do delikatnych podłoży". Odkąd ją stosuję, opisane przez Was problemy mam z głowy. Nie można tylko jeździć po niej zacieraczką. Pozdrawiam



Tak zdecydowanie polecam tą taśmę niedawno ją wypróbowałem rewelacja , przyszłość jeżeli chodzi o taśmy papierowe znikną pewnie z rynku.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
jeśli odcięcie ma być w narożniku można użyć specialnego wałka lub pacy,trudniej gdy w połowie ściany ale i na to jest rada .Używamy liniału i striktera lub sznurek i pędzel skośny
  • 1 rok temu...
Napisano
ja zawsze oddzielam przy pomocy taśmy. czasami zwykła papierową lub papierową niebieską, a jak oddzielenie ma być wyjątkowo równe i linia musi być idealna używam tej taśmy:

DSC01446.jpg

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Z mojego malego doswiadczenia wynika, ze tasme trzeba jak najszybciej oderwac. Zawsze uzywam zoltej jasnej tasmy i sie sprawdza. Tylko raz, kiedys jak zostawilam tasme tydzien przy framudze drzwi, to musialam niestety szpachelki uzyc. Wiec im szybciej, tym lepiej:)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...