Skocz do zawartości

Ściany działowe z GK a gotowe wylewki


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Jestem na etapie adaptacji poddasza na cele mieszkalne. Wylewka została wykonana ładnych parę lat wcześniej, a teraz jestem przed postawieniem ścian działowych z GK. Czytałem, że najlepiej kręcić profile UW bezpośrednio do stropu. Co najlepiej zrobić w przypadku gdy mam już gotową wylewkę ? Kręcić do wylewki ? Nacinać miejscowo ? Może jakieś bardzo długie kołki do poziomu stropu ? Najprościej było by kręcić do istniejącej wylewki tylko nie wiem jakie mogą być tego konsekwencje oprócz gorszej akustyki ? 

 

Co do górnej części ścian działowych. Mam zabudowany sufit i skosy profilami oraz położone dwie warstwy wełny (jak na zdjęciu). Wiem, że najlepiej jest kręcić ściany działowe bezpośrednio do krokwi, ale na to już za późno.

 

W tym wypadku lepiej położyć paroizolacje, następnie kręcić konstrukcje ścianek do widocznych profili, a dopiero później płytować? Czy zabudować na gotowo sufit i skosy, a dopiero później konstrukcje ścianek ? 

 

 

338681094_603579768358833_1954582587209032124_n.jpg

Napisano

Dziękuję za odpowiedź. 

 

Z tego co widzę, to wzdłuż całej ściany powinno być nacięcie do warstwy styropianu ? To pewnie ma wpływ na akustykę?  Grubość nacięcia raczej nie ma większego znaczenia ? 

Napisano
23 minuty temu, Tomsven napisał:

Dziękuję za odpowiedź. 

 

Z tego co widzę, to wzdłuż całej ściany powinno być nacięcie do warstwy styropianu ? To pewnie ma wpływ na akustykę?  Grubość nacięcia raczej nie ma większego znaczenia ? 

To podłoga pływająca i pokazane, że ścianę kotwi się tylko  z jednej strony dylatacji.

Dlatego przy montażu na granicy dylatacji trzeba na to zwrócić uwagę.

Napisano

Stosuje się dylatacje pośrednie  – gdy pomieszczenia mają powierzchnię większą niż 30 m2 albo gdy ich długość lub szerokość przekracza 6 m, dylatacje obwodowe mogą być niewystarczające. Aby zatem zabezpieczyć podkład i posadzkę przed pękaniem, robi się jeszcze dylatacje dzielące podłogę na pola o bokach długości do 5 m. Dylatacje pośrednie niezbędne są także między pomieszczeniami (w miejscu progów drzwi), poszczególnymi płaszczyznami podłogi w pomieszczeniach o nieregularnym kształcie (na przykład L lub T) oraz między różnymi rodzajami posadzek ułożonych w jednym pomieszczeniu.

W przypadku jastrychów betonowych powinny one dzielić pomieszczenia na pola o powierzchni maksymalnie 30 m2, a gdy stosujesz jastrych cementowy – 40 m2. Wykonuje się je, nacinając powierzchnię podkładu szlifierką kątową i wypełniając szczeliny materiałem trwale elastycznym.

wylewka_dylatacje_Rys_1-730x492.jpg

wylewka_dylatacje_Fot_6-730x491.jpg

Napisano

Dziękuje za wyczerpująca odpowiedź.

 

Czy takie dylatacje mają jakiś wpływ na akustykę między pomieszczeniami ? Jakim materiałem elastycznym można wypełnić szczeliny ? 

 

Druga część pytania to połączenie ścian działowych sufitu. Lepiej kręcić bezpośrednio do profili i następnie zabudować sufit i ściany płytami ? Czy też zabudować na gotowo sufit i skosy, następnie wykonać konstrukcje ścian działowych ? 

Napisano
5 godzin temu, Tomsven napisał:

 Jakim materiałem elastycznym można wypełnić szczeliny ? 

 

https://allegro.pl/listing?string=masa dylatacyjna

5 godzin temu, Tomsven napisał:

Czy takie dylatacje mają jakiś wpływ na akustykę między pomieszczeniami ?

Tak przerywa mostki akustyczne.

https://allegro.pl/listing?string=tasma akustyczna

 

https://allegro.pl/listing?string=mata akustyczna

 

https://allegro.pl/listing?string=mata wygluszajaca

 

6 godzin temu, Tomsven napisał:

Druga część pytania to połączenie ścian działowych sufitu. Lepiej kręcić bezpośrednio do profili i następnie zabudować sufit i ściany płytami ? Czy też zabudować na gotowo sufit i skosy, następnie wykonać konstrukcje ścian działowych ? 

Nowa ścianka działowa z płyt g-k powinna być bowiem bezpośrednio połączona z konstrukcją budynku, w tym przypadku ze stropem, przez taśmę akustyczną. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie bardzo dobrych parametrów izolacji akustycznej pomiędzy pomieszczeniami. Oznacza to, że konieczne będzie połączenie sufitu podwieszanego do ściany g-k, a nie na odwrót.

 

polaczenie-sufitu-podwieszonego-ze-scian

 

polaczenie-sufitu-podwieszonego-ze-scian

Widzę, że kładzie pan nacisk na akustykę, są takie przewiązki akustyczne.

XxJ3ueO.png

https://allegro.pl/listing?string=Przewiązka wibroakustyczna

image.thumb.png.dd10a2cd914110d859fa6063ebda983b.png

Napisano

Dziękuję za wyczerpująca wypowiedź. 

 

Mam jeszcze dwa pytania.

 

Zazwyczaj przykleja się taśmę akustyczną do spodu profilu. Podał Pan jeszcze w linkach matę oraz piankę akustyczną ? Rozumiem, że jest to zamiennik taśmy i montuję się je również pod profilem ? 

 

Rozumiem, że tą przewiązkę wibroakustyczną stosuje się w przypadku gdy ściana działowa jest stworzona z dwóch profili ?  

 

Wiem, że najlepiej by było gdyby konstrukcja ścianek przylegała do stropu i do więźby. Niestety w moim wypadku, mam już stworzoną konstrukcje sufitu i skosów, więc chyba najlepiej będzie położyć paroizolacje następnie konstrukcje ścianek oraz ich zabudowanie płytami, a na końcu zabudowanie sufitów. Wydaje mi się, że ścianki będą sztywniejsze i lepsze pod kątem akustycznym? 

 

 

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, Tomsven napisał:

Zazwyczaj przykleja się taśmę akustyczną do spodu profilu. Podał Pan jeszcze w linkach matę oraz piankę akustyczną ? Rozumiem, że jest to zamiennik taśmy i montuję się je również pod profilem ? 

Stosujesz co potrzebne, maty, pianki czy panele piankowe, to na całe powierzchnie ścian, podług, itd. 

2 godziny temu, Tomsven napisał:

Rozumiem, że tą przewiązkę wibroakustyczną stosuje się w przypadku gdy ściana działowa jest stworzona z dwóch profili ?  

Tak i chcemy przerwać mostek termiczny, np. jest to ściana zewnętrzna od głównej ulicy. 

Wełna ma współczynnik αw = 0,9,  pochłania 90% fali dźwiękowej ale trzeba dla niej zbudować szkielet, który ją podtrzymuje i on jest tym mostkiem termicznym.

2 godziny temu, Tomsven napisał:

Wiem, że najlepiej by było gdyby konstrukcja ścianek przylegała do stropu i do więźby. Niestety w moim wypadku, mam już stworzoną konstrukcje sufitu i skosów, więc chyba najlepiej będzie położyć paroizolacje następnie konstrukcje ścianek

 Tak jak paraizolacja i polaczenie ślizgowe.

 

hhh.png

kkk.png

kkjjh.png

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
7 godzin temu, animus napisał:

Tak i chcemy przerwać mostek termiczny, np. jest to ściana zewnętrzna od głównej ulicy. 

Wełna ma współczynnik αw = 0,9,  pochłania 90% fali dźwiękowej ale trzeba dla niej zbudować szkielet, który ją podtrzymuje i on jest tym mostkiem termicznym

Zaraz... mówisz i mostku termicznym, czy AKUSTYCZNYM?

 

 

7 godzin temu, animus napisał:

 Tak jak paraizolacja i polaczenie ślizgowe.

PARAIZOLACJA  - czyli NIBYIZOLACJA, czy raczej PAROIZOLACJA?

Napisano

Dziękuje za podpowiedzi, dużo mi się rozjaśniło.

 

Jednak wszystkie powyższe schematy obrazują opcje z przykręceniem konstrukcji ścianek GK bezpośrednio do więźby. 

 

Jeżeli zakotwię profile ścianek do wylewki, a górę bezpośrednio do profili sufitowych, to nie będzie problemu ? 

 

Z górą i tak już nic nie zrobię, bo jest zabudowana. Jeżeli chodzi o dół, to mógłbym wycinać miejscowo wylewkę aż do stropu, a szczeliny wypełnić masą elastyczną. 

Napisano
Dnia 17.04.2023 o 07:41, podczytywacz napisał:

Zaraz... mówisz i mostku termicznym, czy AKUSTYCZNYM?

Chodziło w tym temacie o akustyczny.

Dnia 19.04.2023 o 10:53, Tomsven napisał:

Dziękuje za podpowiedzi, dużo mi się rozjaśniło.

 

Jednak wszystkie powyższe schematy obrazują opcje z przykręceniem konstrukcji ścianek GK bezpośrednio do więźby. 

To jest prawidłowe wykonanie.

Dnia 19.04.2023 o 10:53, Tomsven napisał:

Jeżeli zakotwię profile ścianek do wylewki, a górę bezpośrednio do profili sufitowych, to nie będzie problemu ? 

Mostki pozostaną.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...