Skocz do zawartości

Oznaczenie na mapie geodezyjnej


sebastianm

Recommended Posts

Napisano

Granica klasyfikacji gruntów ornych, z prawej lepsza gleba.

"R" skrót od "rolne", klasa - IV a – gleby orne średniej jakości RIVa

Klasa III b – gleby orne średnio dobre RIIIb

Cytat

Grunty klas od IV do VI są najsłabsze, w ich przypadku wyłączenie z produkcji rolnej będzie jedynie formalnością. Te ziemie nie są objęte ochroną, wystarczy złożyć odpowiedni wniosek w starostwie powiatowym. Jeśli ziemia posiada klasę od I do IIIb może być nieco trudniej.

 

Napisano
Dnia 8.04.2023 o 22:33, animus napisał:

Granica klasyfikacji gruntów ornych, z prawej lepsza gleba.

"R" skrót od "rolne", klasa - IV a – gleby orne średniej jakości RIVa

Klasa III b – gleby orne średnio dobre RIIIb

 

Dziękuję za odpowiedź. Chciałbym jeszcze zapytać odnośnie działki 42/27. W systemie informacji przestrzennej zaznaczone jest jakby część działki należała do drogi (białe pole obok pomarańczowego). Czy to normalne czy o co z tym chodzi? Podoba mi się ta działka natomiast nie chciałbym wpakować się w sytuację, że kiedyś część działki zostanie wywłaszczona na drogę albo będą z tym związane jakieś inne problemu.  W załącznikach dodaję również opis drogi zaznaczonej na biało. 

IMG_0513.PNG

IMG_0514.JPG

IMG_0515.JPG

Napisano (edytowany)

Przede wszystkim trzeba zapoznać się z MPZP (dostępny w gminie i z reguły na stronie internetowej) ,,  który określa precyzyjnie  dopuszczalne i planowane sposoby użytkowania i zagospodarowania tego obszaru. .  Nie jest wykluczone że na działach  możliwa jest tylko zabudowa zagrodowa czyli mogą tam  budować się tylko rolnicy. Natomiast w sytuacji dopuszczającej zabudowę mieszkaniową  trzeba liczyć się ze znacznymi kosztami wyłączenia z użytkowania rolniczego gruntu III klasy  - na nim jest działka 42/27

PS odnośnie drogi. Zależnie od tego, kiedy nastąpił podział działek i uchwalenie MPZP -  po jego zatwierdzeniu, z urzędu przejmowany jest pas drogi  (za odszkodowaniem), a w innym przypadku może nastąpić wywłaszczenie przed przystąpieniem do modernizacji drogi bez zwrotu kosztów za usunięte ogrodzenie i inne inwestycje na tej powierzchni.. 

 

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Napisano

 

3 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Przede wszystkim trzeba zapoznać się z MPZP (dostępny w gminie i z reguły na stronie internetowej) ,,  który określa precyzyjnie  dopuszczalne i planowane sposoby użytkowania i zagospodarowania tego obszaru. .  Nie jest wykluczone że na działach  możliwa jest tylko zabudowa zagrodowa czyli mogą tam  budować się tylko rolnicy. Natomiast w sytuacji dopuszczającej zabudowę mieszkaniową  trzeba liczyć się ze znacznymi kosztami wyłączenia z użytkowania rolniczego gruntu III klasy  - na nim jest działka 42/27

PS odnośnie drogi. Zależnie od tego, kiedy nastąpił podział działek i uchwalenie MPZP -  po jego zatwierdzeniu, z urzędu przejmowany jest pas drogi  (za odszkodowaniem), a w innym przypadku może nastąpić wywłaszczenie przed przystąpieniem do modernizacji drogi bez zwrotu kosztów za usunięte ogrodzenie i inne inwestycje na tej powierzchni.. 

 

 

Działka jest sprzedawana jako budowlana. W mpzp jest przeznaczona pod zabudowę jednorodzinną lub wielorodzinną. Nie wiem czy dobrze rozumiem. Jeśli właściciel odrolnił działkę 2 lata temu a płaci się opłatę 10% za odrolnienie przez 10 lat to kupując działkę przejmuję również tą opłatę? 

 

Lub druga opcja jeśli działka była działką rolną a mpzp zostało zmienione na przeznaczenie pod zabudowę jednorodzinną to po kupnie działki ja sam mam ją odrolnić czy ona z automatu ( przez mpzp) staje się działką budowlaną zwolnioną z opłat za odrolnienie? 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...