Skocz do zawartości

Oznaczenie na mapie geodezyjnej


sebastianm

Recommended Posts

Napisano

Granica klasyfikacji gruntów ornych, z prawej lepsza gleba.

"R" skrót od "rolne", klasa - IV a – gleby orne średniej jakości RIVa

Klasa III b – gleby orne średnio dobre RIIIb

  Cytat

Grunty klas od IV do VI są najsłabsze, w ich przypadku wyłączenie z produkcji rolnej będzie jedynie formalnością. Te ziemie nie są objęte ochroną, wystarczy złożyć odpowiedni wniosek w starostwie powiatowym. Jeśli ziemia posiada klasę od I do IIIb może być nieco trudniej.

Rozwiń  

 

Napisano
  Dnia 8.04.2023 o 20:33, animus napisał:

Granica klasyfikacji gruntów ornych, z prawej lepsza gleba.

"R" skrót od "rolne", klasa - IV a – gleby orne średniej jakości RIVa

Klasa III b – gleby orne średnio dobre RIIIb

 

Rozwiń  

Dziękuję za odpowiedź. Chciałbym jeszcze zapytać odnośnie działki 42/27. W systemie informacji przestrzennej zaznaczone jest jakby część działki należała do drogi (białe pole obok pomarańczowego). Czy to normalne czy o co z tym chodzi? Podoba mi się ta działka natomiast nie chciałbym wpakować się w sytuację, że kiedyś część działki zostanie wywłaszczona na drogę albo będą z tym związane jakieś inne problemu.  W załącznikach dodaję również opis drogi zaznaczonej na biało. 

IMG_0513.PNG

IMG_0514.JPG

IMG_0515.JPG

Napisano (edytowany)

Przede wszystkim trzeba zapoznać się z MPZP (dostępny w gminie i z reguły na stronie internetowej) ,,  który określa precyzyjnie  dopuszczalne i planowane sposoby użytkowania i zagospodarowania tego obszaru. .  Nie jest wykluczone że na działach  możliwa jest tylko zabudowa zagrodowa czyli mogą tam  budować się tylko rolnicy. Natomiast w sytuacji dopuszczającej zabudowę mieszkaniową  trzeba liczyć się ze znacznymi kosztami wyłączenia z użytkowania rolniczego gruntu III klasy  - na nim jest działka 42/27

PS odnośnie drogi. Zależnie od tego, kiedy nastąpił podział działek i uchwalenie MPZP -  po jego zatwierdzeniu, z urzędu przejmowany jest pas drogi  (za odszkodowaniem), a w innym przypadku może nastąpić wywłaszczenie przed przystąpieniem do modernizacji drogi bez zwrotu kosztów za usunięte ogrodzenie i inne inwestycje na tej powierzchni.. 

 

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Napisano

 

  Dnia 17.04.2023 o 07:23, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Przede wszystkim trzeba zapoznać się z MPZP (dostępny w gminie i z reguły na stronie internetowej) ,,  który określa precyzyjnie  dopuszczalne i planowane sposoby użytkowania i zagospodarowania tego obszaru. .  Nie jest wykluczone że na działach  możliwa jest tylko zabudowa zagrodowa czyli mogą tam  budować się tylko rolnicy. Natomiast w sytuacji dopuszczającej zabudowę mieszkaniową  trzeba liczyć się ze znacznymi kosztami wyłączenia z użytkowania rolniczego gruntu III klasy  - na nim jest działka 42/27

PS odnośnie drogi. Zależnie od tego, kiedy nastąpił podział działek i uchwalenie MPZP -  po jego zatwierdzeniu, z urzędu przejmowany jest pas drogi  (za odszkodowaniem), a w innym przypadku może nastąpić wywłaszczenie przed przystąpieniem do modernizacji drogi bez zwrotu kosztów za usunięte ogrodzenie i inne inwestycje na tej powierzchni.. 

 

Rozwiń  

 

Działka jest sprzedawana jako budowlana. W mpzp jest przeznaczona pod zabudowę jednorodzinną lub wielorodzinną. Nie wiem czy dobrze rozumiem. Jeśli właściciel odrolnił działkę 2 lata temu a płaci się opłatę 10% za odrolnienie przez 10 lat to kupując działkę przejmuję również tą opłatę? 

 

Lub druga opcja jeśli działka była działką rolną a mpzp zostało zmienione na przeznaczenie pod zabudowę jednorodzinną to po kupnie działki ja sam mam ją odrolnić czy ona z automatu ( przez mpzp) staje się działką budowlaną zwolnioną z opłat za odrolnienie? 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...