Skocz do zawartości

jak zabezpieczyc dom przed złodziejem jaki alarm


sebo20

Recommended Posts

Napisano
Nie mam dobrych wieści dla Ciebie....
Pieski eliminuje się w 1 minutę...
Do tego - bezgłośnie!

Recepty tu nie podam!

Zatrudnienie STRÓŻA (dziadka-emeryta-niedołęgi nawet) zmienia kwalifikację prawną czynu z małej szkodliwości społecznej na zagrożenie zdrowia i życia.
Różnica to kilka do kilkunastu latek odsiadki, jakby co...

Biedne pieski...

DOBRZE postawiony alarm nie jest zawodny.
Zawodny jest jego właściciel, bo "zapomina" załączyć to cholerne badziewie, bo jak wraca - to mu coś wyje i dzwonią i przyjeżdżają i płacić trzeba...

Adam M.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Rozglądam się za alarmem... Zaproponowano mi taki zestaw - centrala Satel Versa 5-KLCD, czujka - Crow Swan Quad... całość z robocizną jakieś 1500 zł plus kable. Co wy na to?
Napisano
Tez polecam satel, w firmie jest ca-10. Tego akurat nie polecam choć nigdy z nim nie było żadnych problemów. Po prostu integra ma dużo większe możliwości, łatwiejsze łączenie z internetem, czujki bezprzewodowe itp "ułatwienia"
Dla tego jakbym teraz kupował to bym wziął satel integra icon_smile.gif

I druga sprawa trzeba dostroić czujność czujek. Miałem taki problem ze były tak czułe ze uruchamiały się bez potrzeby i wiadomo ochrona dzwoniła niepotrzebnie icon_sad.gif
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

jaki alaram wybrac?ile gdzie kosztuje?i jakei zabezpieczenia by czuc sie bezpiecznym w swoim domu


Ja mam PLC2011B0 jako alarm - centralka alarmowa + elementy inteligentnego domu i był to jeden z niewielu produktów z jakich jestem zadowolony.
Ostatnio dali nawet API dla programistów, w postaci pliku DLL i przykładowej aplikacji do Delphi, C++ i C#
  • 5 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Ostatnio coraz bardziej są popularne czujki gazu usypiającego, czyli zabezpieczenie na metodę "na śpiocha"




Czy mógłbyś napisać coś więcej na temat tych czujek ? Często zdarzają się poważne powikłania zdrowotne po tym gazie...

A poza tym to oczywiście centrala alarmowa satel integra, dla przykładu: Integra 128. Możesz też dołożyć do zwykłych czujek kamerki ukryte w czujkach - zawsze to dodatkowe zabezpieczenie dla tych "sprytniejszych"...
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

Często zdarzają się poważne powikłania zdrowotne po tym gazie...



A skąd taka informacja? ;> Raczej jak coś się takiego robi, to kilka razy trzeba przetestować, żeby nie zagrażało człowiekowi.
  • 1 rok temu...
Napisano
Idealnych zabezpieczen nie ma, ale to nie znaczy że trzeba złodziejowi ułatwiac włamanie. Ja w swoim domu zainwestowałam w dobre drzwi i okna antywłamaniowe, a gdy wyjezdzam na dłużej to zostawiam w domu włączoną fotopułapkę
Napisano
Nie oszukujmy się - żaden alarm nie jest skuteczny. Mam teścia, który zamontował cuda na kiju, żeby ochronić dom i jakoś udało się złamać wszystkie zabezpieczenia. Nawet na monitoringu nic się nie zarejestrowało.
Napisano
Cytat

Szczerze mówiąc to warto zainwestować w system monitoringu an terenie swojej posesji,sprawdza się znakomicie. co do alarmów to niestety często bywaj zawodne i przed wyborem trzeba się dobrze zastanowić nad konkretną firmą. A w moim przypadku rolę obronną pełnią dwa duże psy:)

Jeśli system alarmowy jest zainstalowany zgodnie z zasadami, a jego instalacje poprzedziła analiza zagrożeń i w związku z tym czujki są poprawie dobrane i zainstalowane tam gdzie powinny to alarm domowy na pewno wykryje intruza.
Żeby to zrobić trzeba posiadać odpowiednią wiedzę, gdyby systemy alarmowe nie były skuteczne nie byłyby instalowane.
To samo tyczy się monitoringu, byle kamera nie może być zamontowana.
Jeśli dobierze się dobry model kamery i poprawnie się ja ustawi, sprawdzi działanie to sprawca zostanie rozpoznany.

 

Cytat

Rozglądam się za alarmem... Zaproponowano mi taki zestaw - centrala Satel Versa 5-KLCD, czujka - Crow Swan Quad... całość z robocizną jakieś 1500 zł plus kable. Co wy na to?


Versa to dobry system alarmowy.

 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...