Skocz do zawartości

Pergola


Recommended Posts

Napisano

Proszę o pomoc przy pergoli chodzi mi o postawienie kantówek przy budynku czy trzeba przykręcać kantówki do ściany wtedy bym użył tuleje dystansowe bo jest styropian czy zrobić fundament przy ścianie i osadzić kantówki na fundamencie chodzi mi o to żeby nie psuć elewacji a zarazem była stabilna konstrukcja.

Druga rzecz czy taki mój pomysł jest dobry co sądzicie o wyborze materiałów i sposobie mocowania, który ma wymiary szer.3,5m dł.6,5m wys przy bud 2,6m wys z przodu 2,3m (spadek 30cm) kantówki (słupy)14x14, krokwie 7x14 wraz z zabudowaniem dachu, poliwęglanem komorowym dymionym, wraz z orynnowaniem, do tego oczywiście fundament z cementu z przodu pergoli a przy budynku przykręcony do kostki cementowej natomiast gdyby okazało się że konstrukcja była by niestabilna to wtedy przykręciłbym do ściany budynku.

dziękuje za odpowiedz

Napisano
  Dnia 9.03.2023 o 09:43, diablos napisał:

Proszę o pomoc przy pergoli chodzi mi o postawienie kantówek przy budynku czy trzeba przykręcać kantówki do ściany wtedy bym użył tuleje dystansowe bo jest styropian czy zrobić fundament przy ścianie i osadzić kantówki na fundamencie chodzi mi o to żeby nie psuć elewacji a zarazem była stabilna konstrukcja.

Rozwiń  

Sam sobie odpowiadasz. Więc elewacji nie psuj. Postaw na słupkach fundamentowych z wykorzystaniem 300_300_productGfx_618.jpg

 

  Dnia 9.03.2023 o 09:43, diablos napisał:

  kantówki (słupy)14x14, krokwie 7x14  

Rozwiń  

 

To są wymiary przeciwpancerne, sądzisz, że wojna rozleje się z Ukrainy i na Polskę? Mam takiego typu konstrukcję z kantówki 5 x 7 cm, stoi już 20 lat i żadne burze jej nie straszne. Więc przemyśl, czy nie szkoda drewna.

A konstrukcje tego typu stabilizuje się stężeniami (mogą być ozdobne), a nie pogrubianiem elementów konstrukcyjnych.

 

 

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Pergole drewniane znacznie lepiej spiszą się, jako wolnostojące. Drewno niestety wymaga malowania co rok lub dwa, co jest dużo mniej wygodne, gdy jego elementy przykręcone są do elewacji. Przy budynku znacznie lepiej sprawdzi się pergola tarasowa z aluminium. Nie trzeba jej malować, nie rdzewieje i nie jest praktycznie wrażliwa na warunki atmosferyczne. Jeśli oceni się cały cykl życia produktu, to jest to też rozwiązanie, w dłuższej perspektywie czasu, tańsze niż pergola drewniana. 
 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...