Skocz do zawartości

Konstrukcje stalowe, drzwi loftowe... dlaczego tyle kosztują i czy można samodzielnie?


Recommended Posts

Napisano

Chcę wykończyć mieszkanie w stylu industrialnym. 

Widzę, że drzwi loftowe kosztują 4-7k zł i zastanawiam się skąd ta cena? Przecież 2m profilu zamkniętego 20x40 kosztuje 15zł x 8m = 60zł. Do tego szkło powiedzmy 500 zł. Do tego zawiasy i pochwyt powiedzmy 340 zł. I 100 zł na farbę. Szacuję 1000 zł na materiały. Skąd więc ceny rzędu 4k+? Taka marża? Jest aż tyle pracy? Jest to aż tak trudny proces technologiczny? Powiedźcie mi czemu to tyle kosztuje.

Chcę też zrobić kilka regałów, konstrukcji meblowych w loftowym stylu. Szkielet stalowy wypełniony szkłem, drewnem i blachą perforowaną lub siatką cięto ciągnioną. Nie skończyłem jeszcze projektu wiec nie mam wycen ale stawiam że wycenią mnie podobnie conajmniej 400% wartości materiałów, mimo że tutaj praca wydaje się być dość prosta. Widziałem ceny mebli industrialnych i są horendalne. 4000 za jakąś szafkę nie wielką? Szaleństwo. Przecież to jest zespawanie kilku profili zamkniętych, szlifowanie i malowanie. Przecież to nie jest żadna większa filozofia. 

Czemu to jest takie drogie? Czy jest to uzasadnione jakimiś procesami technologicznymi o których nie wiem?

I ostatnie pytanie: czy mogę sobie taką szafkę/regał konstrukcji stalowej wykonać samodzielnie o ile będę umiał spawać. I czym wtedy spawać? - jaką metodą? Profile pewnie stalowe? Czy zwykłe ręczne malowanie będzie adekwatne? Czy może oni wielkie meble malują proszkowo? Czy te malowanie proszkowe jest dużo lepsze? (trwalsze?)

Napisano
2 godziny temu, PawelRemont napisał:

I ostatnie pytanie: czy mogę sobie taką szafkę/regał konstrukcji stalowej wykonać samodzielnie o ile będę umiał spawać.

Oczywiście że możesz, może nawet wtedy będzie wyglądać jeszcze bardziej loftowo. :)

Najlepiej wklej jakąś fotkę żeby było jasne o jaki typ mebli Ci chodzi, bo z samego opisu wiemy wszystko i nic.:icon_mrgreen:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...