Skocz do zawartości

Zacieki na elewacji w nowym domu


Recommended Posts

Dzień dobry, budynek nowy, parterowy z piętrem plus poddasze nieużytkowe, ocieplone.Wybudowany pod koniec 2021. Budynek ogrzewany od listopada 2022. Temperatura wew. 22 stopnie.Elewacja wykonywana od lipca i ostatecznie oddana w październiku 2022. Na elewacji powstały żółte zacieki od strony północnej i zachodniej, idące spod podbitki. W mojej ocenie zacieki powstały po znacznych opadach śniegu. Wcześniej ich nie było. Wilgotność w domu na poziomie około 50 procent.  Od czego powstały zacieki i jak je zniwelować???? Bardzo proszę o opinię. 

C87A25B0-653A-4255-A821-BB4AE903E1A2.jpeg

FC615171-1DCA-454D-86AA-A7F49EE13BE4.jpeg

0D67B81C-7682-4C5D-B83F-453F9ADADB69.jpeg

73F24AEE-C99E-4D9D-B631-46D6BB8A3CAC.jpeg

Link do komentarza

Masz tam dostęp do tej części nieużytkowej? Z tego co widzę jest kratka wentylacyjna w ścianie szczytowej, więc teoretycznie skraplanie można byłoby wykluczyć, ale tak to wygląda, że się akurat w tym miejscu wykrapla i cieknie po elewacji.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
3 minuty temu, vlad1431 napisał:

  tak to wygląda, że się akurat w tym miejscu wykrapla i cieknie po elewacji. 

 

Też może być. Jeszcze będą dni zimne, trzeba by to obejrzeć z bliska.

31 minut temu, M-m napisał:

Dach pokryty blachodachówką. Pan od dachu powiedział, że nie ma zastrzeżeń do pokrycia .  

Bo w lecie nie ma z tym problemu. Chyba, ze jak niegdyś, na dachu urośnie mech. Wtedy występują takie same zjawiska, jak zimą przy śniegu i odwilży, nawet przy nachyleniu połaci dachu powyżej 45 stopni. Woda nie ma drogi na dół więc się zbiera i włazi we wszelkie szczeliny. Nawet te wydawałoby się pod górkę.

Ja sprawy nie przesądzam, wskazuję tylko możliwe przyczyny.

Bo z takimi zetknąłem się w realu, to nie jest wydumane.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...