Skocz do zawartości

Grzejniki


mka

Recommended Posts

Napisano
Przeczytałem wszystkie tematy o doboze grzejników do metrazu ale mimo wszystko nie otrzymalem odpowiedzi.
Dom zbudowanu jest z cegły w środku kamień wapienny i cegła grubosc muru 55cm strop polepa podłoga drewniana.
Ogrzewanie bedzie gazowe około 50stopni na piecu i teraz pytanie czy przy niskotemperaturowym ogrzewaniu np. pokoju 22m2 wystarczą 22 zeberka grzejników aluminiowych czy poprostu trzeba dac więcej np 24 żeberka przy grzaniu niskotemperaturowym proszę o opinie
Napisano
Nawet 24 żeberka,to będzie za mało przy 50st. zasilania.Zalecał bym ok. 30-tu.
Żeberko daje ok.130W,ale przy temp.zasilania 60-70st,czyli przy 50st. będzie to ok.100-110W
Na ten budynek trzeba by przyjąć jakieś 34W/m3 kubatury.
Oczywiście te dane są bardzo orientacyjne,bo trudno tak ''wróżyć'' bez konkretnych faktów o ścianach,oknach,wysokości,rodzaju żeberek.
Napisano
Cytat

Przeczytałem wszystkie tematy o doboze grzejników do metrazu ale mimo wszystko nie otrzymalem odpowiedzi.
Dom zbudowanu jest z cegły w środku kamień wapienny i cegła grubosc muru 55cm strop polepa podłoga drewniana.
Ogrzewanie bedzie gazowe około 50stopni na piecu i teraz pytanie czy przy niskotemperaturowym ogrzewaniu np. pokoju 22m2 wystarczą 22 zeberka grzejników aluminiowych czy poprostu trzeba dac więcej np 24 żeberka przy grzaniu niskotemperaturowym proszę o opinie


Z opisu budynku wstępnie można przyjąć zapotrzebowanie na 300W/m2 ,nie wiem jakiej wielkości są żeberka czyli jaką mają moc grzewczą ale wiesz to Ty, to sobie oblicz pamiętając że moc podana przez producenta dotyczy parametrów 70/60/20 czyli zasilanie/powrót/temp
dla parametrów 50/40/20 ta moc jest niższa .Przeliczniki mocy z tabel producenta. Bob
Napisano
Cytat

Przeczytałem wszystkie tematy o doboze grzejników do metrazu ale mimo wszystko nie otrzymalem odpowiedzi.
Dom zbudowanu jest z cegły w środku kamień wapienny i cegła grubosc muru 55cm strop polepa podłoga drewniana.
Ogrzewanie bedzie gazowe około 50stopni na piecu i teraz pytanie czy przy niskotemperaturowym ogrzewaniu np. pokoju 22m2 wystarczą 22 zeberka grzejników aluminiowych czy poprostu trzeba dac więcej np 24 żeberka przy grzaniu niskotemperaturowym proszę o opinie


Myślę że rozsądnie zrobisz docieplając dom do 50W/m2 i wtedy standartowe żeberko wystarczy na ok 2m2 i nie pójdziesz z torbami w związku z kosztami ogrzewania .Bob
Napisano
Cytat

Z opisu budynku wstępnie można przyjąć zapotrzebowanie na 300W/m2


Toż to strasznie dużo icon_eek.gif ,nawet jak na ten budynek.
To wychodzi grubo ponad 100W/m3.
W ogóle nie rozumiem przeliczania zapotrzebowania ciepła na m2.To bez sensu.Powinno się to robić na m3.
Na m3 w nowym budynku potrzeba 26-30W.W starym 34-40W.
Napisano
Cytat

Toż to strasznie dużo icon_eek.gif ,nawet jak na ten budynek.
To wychodzi grubo ponad 100W/m3.
W ogóle nie rozumiem przeliczania zapotrzebowania ciepła na m2.To bez sensu.Powinno się to robić na m3.
Na m3 w nowym budynku potrzeba 26-30W.W starym 34-40W.


Czyli moge przyjąść w moim nie ocieplonym budynku 40W na 1m3
22m2x2.70=59.4m3x40W=2376W:100W tyle ma zeberko przy temp 41stopni=23.76 takze można przyjąśc 24 zeberka na pokój 22m2
Napisano
Ja bym dołożył jeszcze ze dwa ''dla spokojności''.Ewentualnie,można to zrobić zawsze,kiedy okaże się,że za zimno.To jest duży plus żeberek.
Napisano
Cytat

Toż to strasznie dużo icon_eek.gif ,nawet jak na ten budynek.
To wychodzi grubo ponad 100W/m3.
W ogóle nie rozumiem przeliczania zapotrzebowania ciepła na m2.To bez sensu.Powinno się to robić na m3.
Na m3 w nowym budynku potrzeba 26-30W.W starym 34-40W.


Podając 300W/m2 chciałem podkreślić że należy zająć się termomodernizacją budynku a nie dokładać kolejne żeberka!
Co do przeliczania zapotrzebowania na ciepło to,,jakość energetyczną budynku charakteryzują wskażniki których wartość otrzymuje się po podzieleniu przez kubaturę lub powierzchnię rozpatrywanego budynku", i dalej,,jakość cieplną budynku charakteryzuje moc cieplna potrzebna do ogrzania pomieszczenia odniesiona do powierzchni pomieszczeń ogrzewanych "
Myślę że jest to zrozumiały tekst.Dla uzupełnienia PN-91/B-02020-obliczeniowe zapotrzebowanie na ciepło wynosi 50W/m2,PN-82/B-02020........wynosi 75W/m2,budynek nie spełniający wyżej wymienionych norm-100-150W/m2 .W przeliczeniu na gaz ziemny 50W/m2
to 30m3 a 150W/m2 to 90m3. Ps Nie chcę jeśli łaska polemizować i personalizować dalszej dyskusji ,,czas to pieniądz"Pozdrawiam Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Oczywiście,że docieplać trzeba.
Wykonałem kilkadziesiąt instalacji CO w starych budynkach,ale nigdzie nie stosowałem takich mocy grzejników.I nie jest tam wcale za zimno.
Skoro tutaj te normy są tak nierealnie zawyżone,to ciekawi mnie,dlaczego w projektach nowych budynków jest prawie zawsze odwrotnie-dobory mocy grzejników są mocno zaniżone.
Nie pierwszy raz przekonuję się o tym,że ,,podręcznikowe'' instalatorstwo jest dalekie od rzeczywistości.
Napisano
Mnie zastanawia jedna rzecz: mam grzejniki z regulacją ciepła dopływającego do żeberek. I co? Na 5- najwyższy pułap, grzeje jak czort. Na 3 , czyli tu gdzie normalnie, grzejnik jest ledwo ciepły. Po co taki regulator który nie działa?
Napisano
Nie rozumiem.Właśnie takie zachowanie świadczy o tym,że działa prawidłowo.Skoro w pomieszczeniu jest ok. 20st,to normalne,że grzejnik grzeje słabiutko,głowica go przymknęła i tyle.Po to jest.
Chyba,że jest tam 18st a on na trójce nie grzeje.Wtedy to z głowicą coś nie tak.
A jakiej ona firmy?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Oczywiście,że docieplać trzeba.
Wykonałem kilkadziesiąt instalacji CO w starych budynkach,ale nigdzie nie stosowałem takich mocy grzejników.I nie jest tam wcale za zimno.
Skoro tutaj te normy są tak nierealnie zawyżone,to ciekawi mnie,dlaczego w projektach nowych budynków jest prawie zawsze odwrotnie-dobory mocy grzejników są mocno zaniżone.
Nie pierwszy raz przekonuję się o tym,że ,,podręcznikowe'' instalatorstwo jest dalekie od rzeczywistości.


Architekci "nie muszą" znać się na instalatorstwie. I to pewnie dlatego.
  • 3 lata temu...
Napisano
Co do doboru grzejników to ich moc zależy od ocieplenia budynku i lokalizacji pomieszczenia przeszkleń i jeszcze kilku czynników. W nowo budowanych domach potrzebna moc to 50-100W/m2 w łązienkach (wyższa temperatura) do 100-150W
Napisano
a czy tak zwane wymyślne grzejniki dekoracyjne moją taką moc? Znaczy mieć to na papierku mają tylko czy w rzeczywistości się sprawdzają? Myślę o zakupie takiego grzejnika. Słyszałem, że ich moc grzewcza się niczym nie różni od takich standardowych płyciaków, ale się dopytam jeszcze. Bo przekonany nie jestem w 100 %. Więc jak to jest?
Napisano
Producent podaje parametry grzejników. Co to by było, gdyby podawali zmyślone? Szanująca się marka nie może sobie na coś takiego pozwolić.
Napisano
Cytat

Słyszałem, że ich moc grzewcza się niczym nie różni od takich standardowych płyciaków, ale się dopytam jeszcze. Bo przekonany nie jestem w 100 %. Więc jak to jest?


Co to standardowy płyciak?
Przecież moc grzejnika zależna jest od kilku czynników i podaje ja producent w specyfikacji.
I obojętnie jak "wymyślny" będzie grzejnik, moc będzie miał taką a nie inną zgodną z specyfikacją producenta dla danej temperatury zasilania.
Napisano
Cytat

Co to standardowy płyciak?
Przecież moc grzejnika zależna jest od kilku czynników i podaje ja producent w specyfikacji.
I obojętnie jak "wymyślny" będzie grzejnik, moc będzie miał taką a nie inną zgodną z specyfikacją producenta dla danej temperatury zasilania.



Słusznie - trzeba pamiętać przy sprawdzaniu mocy o patrzeniu na moc przy odpowiedniej temp. na zasileniu.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Grzejniki obecnie nie muszą być jedynym sposobem na ogrzanie mieszkania. Do tego celu można wybrać wydajne, ekologiczne maty kapilarne czyli wodne ogrzewanie płaszczyznowe. Maty instaluje się w każdej płaszczyźnie :w podłodze, ścianach lub na suficie. Maty rur kapilarnych mogą zostać ułożone bezpośrednio pod wykładziną podłogową. Nadają się do tego wszystkie rodzaje wykładzin (okładzin), jak np. płytki, laminaty, parkiet, panele. Ciepło do pomieszczenia wytwarzane jest poprzez promieniowanie, a nie konwekcję. Czyli nie ma tego co przy typowych grzejnikach konwekcyjnych – nie ma cyrkulacji powietrza, nie miesza się ciepłe powietrze z zimnym i dlatego kurz nie unosi się w pomieszczeniu. Jest to korzystne zwłaszcza dla alergików, małych dzieci. icon_biggrin.gif
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Tutaj mogę się zgodzić,oprócz grzejników mamy szereg alternatywnych metod na ogrzanie naszego domu. jednak grzejniki są najbardziej sprawdzone i poniekąd tradycyjną formą i warto zastanowić się nad ich kupnem.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Zgadzam się z przedmówcą. Grzejniki są skutecznym sposobem na ogrzanie mieszkania czy domu. I wcale nie trzeba się decydować tylko na tradycyjne, klasyczne grzejniki, można również wybrać elektryczne grzejniki o nowoczesnym wyglądzie. Które posiadają aluminiowy czy żeliwny element grzewczy lub są wypełnione specjalnym płynem tremoprzewodzącym. Wcale nie musi być to woda. icon_wink.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...