mka Napisano 1 marca 2008 Udostępnij #1 Napisano 1 marca 2008 Przeczytałem wszystkie tematy o doboze grzejników do metrazu ale mimo wszystko nie otrzymalem odpowiedzi.Dom zbudowanu jest z cegły w środku kamień wapienny i cegła grubosc muru 55cm strop polepa podłoga drewniana.Ogrzewanie bedzie gazowe około 50stopni na piecu i teraz pytanie czy przy niskotemperaturowym ogrzewaniu np. pokoju 22m2 wystarczą 22 zeberka grzejników aluminiowych czy poprostu trzeba dac więcej np 24 żeberka przy grzaniu niskotemperaturowym proszę o opinie Link do komentarza
adamis Napisano 2 marca 2008 Udostępnij #2 Napisano 2 marca 2008 Nawet 24 żeberka,to będzie za mało przy 50st. zasilania.Zalecał bym ok. 30-tu.Żeberko daje ok.130W,ale przy temp.zasilania 60-70st,czyli przy 50st. będzie to ok.100-110WNa ten budynek trzeba by przyjąć jakieś 34W/m3 kubatury.Oczywiście te dane są bardzo orientacyjne,bo trudno tak ''wróżyć'' bez konkretnych faktów o ścianach,oknach,wysokości,rodzaju żeberek. Link do komentarza
mka Napisano 3 marca 2008 Autor Udostępnij #3 Napisano 3 marca 2008 Tutaj podaje link do opisu grzejnikówhttp://www.irjaza.com.pl/san_aluminium_wulkan.htmlbedą to grzejniki o wysokosci 50 cm Link do komentarza
Bob-budowniczy Napisano 5 marca 2008 Udostępnij #4 Napisano 5 marca 2008 Cytat Przeczytałem wszystkie tematy o doboze grzejników do metrazu ale mimo wszystko nie otrzymalem odpowiedzi.Dom zbudowanu jest z cegły w środku kamień wapienny i cegła grubosc muru 55cm strop polepa podłoga drewniana.Ogrzewanie bedzie gazowe około 50stopni na piecu i teraz pytanie czy przy niskotemperaturowym ogrzewaniu np. pokoju 22m2 wystarczą 22 zeberka grzejników aluminiowych czy poprostu trzeba dac więcej np 24 żeberka przy grzaniu niskotemperaturowym proszę o opinie Z opisu budynku wstępnie można przyjąć zapotrzebowanie na 300W/m2 ,nie wiem jakiej wielkości są żeberka czyli jaką mają moc grzewczą ale wiesz to Ty, to sobie oblicz pamiętając że moc podana przez producenta dotyczy parametrów 70/60/20 czyli zasilanie/powrót/tempdla parametrów 50/40/20 ta moc jest niższa .Przeliczniki mocy z tabel producenta. Bob Link do komentarza
Bob-budowniczy Napisano 5 marca 2008 Udostępnij #5 Napisano 5 marca 2008 Cytat Przeczytałem wszystkie tematy o doboze grzejników do metrazu ale mimo wszystko nie otrzymalem odpowiedzi.Dom zbudowanu jest z cegły w środku kamień wapienny i cegła grubosc muru 55cm strop polepa podłoga drewniana.Ogrzewanie bedzie gazowe około 50stopni na piecu i teraz pytanie czy przy niskotemperaturowym ogrzewaniu np. pokoju 22m2 wystarczą 22 zeberka grzejników aluminiowych czy poprostu trzeba dac więcej np 24 żeberka przy grzaniu niskotemperaturowym proszę o opinie Myślę że rozsądnie zrobisz docieplając dom do 50W/m2 i wtedy standartowe żeberko wystarczy na ok 2m2 i nie pójdziesz z torbami w związku z kosztami ogrzewania .Bob Link do komentarza
adamis Napisano 5 marca 2008 Udostępnij #6 Napisano 5 marca 2008 Cytat Z opisu budynku wstępnie można przyjąć zapotrzebowanie na 300W/m2 Toż to strasznie dużo ,nawet jak na ten budynek.To wychodzi grubo ponad 100W/m3.W ogóle nie rozumiem przeliczania zapotrzebowania ciepła na m2.To bez sensu.Powinno się to robić na m3.Na m3 w nowym budynku potrzeba 26-30W.W starym 34-40W. Link do komentarza
mka Napisano 6 marca 2008 Autor Udostępnij #7 Napisano 6 marca 2008 Cytat Toż to strasznie dużo ,nawet jak na ten budynek.To wychodzi grubo ponad 100W/m3.W ogóle nie rozumiem przeliczania zapotrzebowania ciepła na m2.To bez sensu.Powinno się to robić na m3.Na m3 w nowym budynku potrzeba 26-30W.W starym 34-40W. Czyli moge przyjąść w moim nie ocieplonym budynku 40W na 1m322m2x2.70=59.4m3x40W=2376W:100W tyle ma zeberko przy temp 41stopni=23.76 takze można przyjąśc 24 zeberka na pokój 22m2 Link do komentarza
adamis Napisano 6 marca 2008 Udostępnij #8 Napisano 6 marca 2008 Ja bym dołożył jeszcze ze dwa ''dla spokojności''.Ewentualnie,można to zrobić zawsze,kiedy okaże się,że za zimno.To jest duży plus żeberek. Link do komentarza
Bob-budowniczy Napisano 7 marca 2008 Udostępnij #9 Napisano 7 marca 2008 Cytat Toż to strasznie dużo ,nawet jak na ten budynek.To wychodzi grubo ponad 100W/m3.W ogóle nie rozumiem przeliczania zapotrzebowania ciepła na m2.To bez sensu.Powinno się to robić na m3.Na m3 w nowym budynku potrzeba 26-30W.W starym 34-40W. Podając 300W/m2 chciałem podkreślić że należy zająć się termomodernizacją budynku a nie dokładać kolejne żeberka!Co do przeliczania zapotrzebowania na ciepło to,,jakość energetyczną budynku charakteryzują wskażniki których wartość otrzymuje się po podzieleniu przez kubaturę lub powierzchnię rozpatrywanego budynku", i dalej,,jakość cieplną budynku charakteryzuje moc cieplna potrzebna do ogrzania pomieszczenia odniesiona do powierzchni pomieszczeń ogrzewanych "Myślę że jest to zrozumiały tekst.Dla uzupełnienia PN-91/B-02020-obliczeniowe zapotrzebowanie na ciepło wynosi 50W/m2,PN-82/B-02020........wynosi 75W/m2,budynek nie spełniający wyżej wymienionych norm-100-150W/m2 .W przeliczeniu na gaz ziemny 50W/m2to 30m3 a 150W/m2 to 90m3. Ps Nie chcę jeśli łaska polemizować i personalizować dalszej dyskusji ,,czas to pieniądz"Pozdrawiam Bob Link do komentarza
adamis Napisano 9 marca 2008 Udostępnij #10 Napisano 9 marca 2008 Oczywiście,że docieplać trzeba.Wykonałem kilkadziesiąt instalacji CO w starych budynkach,ale nigdzie nie stosowałem takich mocy grzejników.I nie jest tam wcale za zimno.Skoro tutaj te normy są tak nierealnie zawyżone,to ciekawi mnie,dlaczego w projektach nowych budynków jest prawie zawsze odwrotnie-dobory mocy grzejników są mocno zaniżone.Nie pierwszy raz przekonuję się o tym,że ,,podręcznikowe'' instalatorstwo jest dalekie od rzeczywistości. Link do komentarza
Marcyśka Napisano 12 marca 2008 Udostępnij #11 Napisano 12 marca 2008 Jeśli chodzi o dobór grzejników, to się zgadzam, że są w projektach podane za małe moce. My w każdym pokoju dalismy większe niż w projekcie. Link do komentarza
Wieloglin Napisano 13 marca 2008 Udostępnij #12 Napisano 13 marca 2008 Mnie zastanawia jedna rzecz: mam grzejniki z regulacją ciepła dopływającego do żeberek. I co? Na 5- najwyższy pułap, grzeje jak czort. Na 3 , czyli tu gdzie normalnie, grzejnik jest ledwo ciepły. Po co taki regulator który nie działa? Link do komentarza
adamis Napisano 13 marca 2008 Udostępnij #13 Napisano 13 marca 2008 Nie rozumiem.Właśnie takie zachowanie świadczy o tym,że działa prawidłowo.Skoro w pomieszczeniu jest ok. 20st,to normalne,że grzejnik grzeje słabiutko,głowica go przymknęła i tyle.Po to jest.Chyba,że jest tam 18st a on na trójce nie grzeje.Wtedy to z głowicą coś nie tak.A jakiej ona firmy? Link do komentarza
Nocturn Napisano 23 marca 2008 Udostępnij #14 Napisano 23 marca 2008 Cytat Oczywiście,że docieplać trzeba.Wykonałem kilkadziesiąt instalacji CO w starych budynkach,ale nigdzie nie stosowałem takich mocy grzejników.I nie jest tam wcale za zimno.Skoro tutaj te normy są tak nierealnie zawyżone,to ciekawi mnie,dlaczego w projektach nowych budynków jest prawie zawsze odwrotnie-dobory mocy grzejników są mocno zaniżone.Nie pierwszy raz przekonuję się o tym,że ,,podręcznikowe'' instalatorstwo jest dalekie od rzeczywistości. Architekci "nie muszą" znać się na instalatorstwie. I to pewnie dlatego. Link do komentarza
kubazet Napisano 30 maja 2011 Udostępnij #15 Napisano 30 maja 2011 Co do doboru grzejników to ich moc zależy od ocieplenia budynku i lokalizacji pomieszczenia przeszkleń i jeszcze kilku czynników. W nowo budowanych domach potrzebna moc to 50-100W/m2 w łązienkach (wyższa temperatura) do 100-150W Link do komentarza
grzegorz l Napisano 30 maja 2011 Udostępnij #16 Napisano 30 maja 2011 a czy tak zwane wymyślne grzejniki dekoracyjne moją taką moc? Znaczy mieć to na papierku mają tylko czy w rzeczywistości się sprawdzają? Myślę o zakupie takiego grzejnika. Słyszałem, że ich moc grzewcza się niczym nie różni od takich standardowych płyciaków, ale się dopytam jeszcze. Bo przekonany nie jestem w 100 %. Więc jak to jest? Link do komentarza
mikee Napisano 1 czerwca 2011 Udostępnij #17 Napisano 1 czerwca 2011 Producent podaje parametry grzejników. Co to by było, gdyby podawali zmyślone? Szanująca się marka nie może sobie na coś takiego pozwolić. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 1 czerwca 2011 Udostępnij #18 Napisano 1 czerwca 2011 Cytat Słyszałem, że ich moc grzewcza się niczym nie różni od takich standardowych płyciaków, ale się dopytam jeszcze. Bo przekonany nie jestem w 100 %. Więc jak to jest? Co to standardowy płyciak?Przecież moc grzejnika zależna jest od kilku czynników i podaje ja producent w specyfikacji.I obojętnie jak "wymyślny" będzie grzejnik, moc będzie miał taką a nie inną zgodną z specyfikacją producenta dla danej temperatury zasilania. Link do komentarza
mikee Napisano 2 czerwca 2011 Udostępnij #19 Napisano 2 czerwca 2011 Cytat Co to standardowy płyciak?Przecież moc grzejnika zależna jest od kilku czynników i podaje ja producent w specyfikacji.I obojętnie jak "wymyślny" będzie grzejnik, moc będzie miał taką a nie inną zgodną z specyfikacją producenta dla danej temperatury zasilania. Słusznie - trzeba pamiętać przy sprawdzaniu mocy o patrzeniu na moc przy odpowiedniej temp. na zasileniu. Link do komentarza
GeoTherm Napisano 12 lipca 2011 Udostępnij #20 Napisano 12 lipca 2011 Grzejniki obecnie nie muszą być jedynym sposobem na ogrzanie mieszkania. Do tego celu można wybrać wydajne, ekologiczne maty kapilarne czyli wodne ogrzewanie płaszczyznowe. Maty instaluje się w każdej płaszczyźnie :w podłodze, ścianach lub na suficie. Maty rur kapilarnych mogą zostać ułożone bezpośrednio pod wykładziną podłogową. Nadają się do tego wszystkie rodzaje wykładzin (okładzin), jak np. płytki, laminaty, parkiet, panele. Ciepło do pomieszczenia wytwarzane jest poprzez promieniowanie, a nie konwekcję. Czyli nie ma tego co przy typowych grzejnikach konwekcyjnych – nie ma cyrkulacji powietrza, nie miesza się ciepłe powietrze z zimnym i dlatego kurz nie unosi się w pomieszczeniu. Jest to korzystne zwłaszcza dla alergików, małych dzieci. Link do komentarza
Tanie-Grzanie Napisano 4 listopada 2011 Udostępnij #21 Napisano 4 listopada 2011 Tutaj mogę się zgodzić,oprócz grzejników mamy szereg alternatywnych metod na ogrzanie naszego domu. jednak grzejniki są najbardziej sprawdzone i poniekąd tradycyjną formą i warto zastanowić się nad ich kupnem. Link do komentarza
Atlantic Polska Napisano 10 grudnia 2011 Udostępnij #22 Napisano 10 grudnia 2011 Zgadzam się z przedmówcą. Grzejniki są skutecznym sposobem na ogrzanie mieszkania czy domu. I wcale nie trzeba się decydować tylko na tradycyjne, klasyczne grzejniki, można również wybrać elektryczne grzejniki o nowoczesnym wyglądzie. Które posiadają aluminiowy czy żeliwny element grzewczy lub są wypełnione specjalnym płynem tremoprzewodzącym. Wcale nie musi być to woda. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się