Skocz do zawartości

Demontaż płyty karton-gips


Recommended Posts

Napisano

Witam

 

Czeka mnie remont domu, chciałbym zdemontować łuki z karton-gipsu, nie ukrywam, że nie jestem typem złotej rączki i nie bardzo znam się na sprawach budowlanych, nie wiem do końca jak takie coś usunąć, nie widzę żadnych łączeń bo wszystko jest zagipsowane, czy mogę to po prostu rozwalić jakimś młotkiem ewentualnie wyciąć?

pokój.jpg

Napisano

Młotkiem można zawsze, ale to się wiąże zawsze z o wiele większym pylem i brudem, oraz ryzykiem rozwalenia przy okazji czegoś, co powinno być oszczędzone. Dlatego doradzam jednak wycięcie jakiegoś fragmentu i cierpliwe rozpracowywanie z tego miejsca całej konstrukcji. z usuwaniem kawałek po kawałku. Mimo pozorów straty czasu, przeważnie per saldo to się opłaca. 

Napisano

Widać że nie oglądasz programów o remontach domów w USA czy Kanadzie...

Co nisko to z kopa, reszta młotkiem albo brechą...

Ale rację ma retrofood - niespiesznie, ale bez specjalnych "pieszczot"...

Napisano
4 godziny temu, gregor85 napisał:

Witam

Czeka mnie remont domu, chciałbym zdemontować łuki z karton-gipsu, nie ukrywam, że nie jestem typem złotej rączki i nie bardzo znam się na sprawach budowlanych, nie wiem do końca jak takie coś usunąć, nie widzę żadnych łączeń bo wszystko jest zagipsowane, czy mogę to po prostu rozwalić jakimś młotkiem ewentualnie wyciąć?

Tylko młotkiem i ostrożnie pod płytami jest wiatroizolacja  i profile metalowe albo laty drewniane.

Napisano

Szanowny Panie,
Płytę warto demontować delikatnie, np. kawałek po kawałku, aby nie uszkodzić całej ściany, a także konstrukcji nośnej. Powierzchnia nie jest duża, można wykorzystać szpachelkę, mały młotek i przecinak murarski z szeroką końcówką, a także piłę do cięcia płyt gipsowo-kartonowych. 

Napisano
Dnia 1.12.2022 o 18:12, animus napisał:

Tylko młotkiem i ostrożnie pod płytami jest wiatroizolacja  i profile metalowe albo laty drewniane.

 I jeszcze jest jakiś fragment instalacji elektrycznej...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam .Mam pytanie jak dokleić płytkę której już nie ma dłuższy czas do tarasu ,jak nie ma jak do czego jej dokleić .Na Zdjęciu to jest od kleju bo ta płytka na drewno jest przyklejona . https://zapodaj.net/plik-qmlTGjAND9
    • Kontrola Wydziału Budownictwa powinna ustalić stan faktyczny i odnieść się do Twoich uwag.
    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...