Skocz do zawartości

Sterowniki salus i ogrzewanie podłogowe


Recommended Posts

Dzień dobry.

Pierwsze grzanie w domu więc się uczę.

Nastawiłem piec gazowy De Dietrich na temperaturę 32 stopni. Na sprzęgle pokazuje mi temperatura Góra i dół 30 stopni.

Sterowniki salus nastawione na 23 stopnie.

 

Czy zmniejszyć temperaturę na piecu skoro chce mieć w domu nie więcej niż 23-24 stopnie?  Na sprzęgle pokazuje po 30 stopni a jak zmniejszę to da radę wygrzac te podłogi do tych właśnie 23 24 ?

 

Drugie pytanie. Czemu na Sterowniku pali się tzw płomyk (czyli się grzeje) skoro na sterowniku pokazuje już 23,5 a przecież nastawiony jest ja 23. Grzeje z jakimś zapasem czy jak ?

 

Na dole w łazience za cholere nie umiem nagrzać do tych 23 już dobre parę godzin cały czas 21,5. Podloga ciepła mysle że nie zapowietrzona pętla. Łazieneczka mala i mam tam przez ścianę dziurę na zewnątrz na wentylator mechaniczy z klapką żeby się powietrze nie wchodziło z zewnątrz, ale to cienka klapka.  Czy przez to właśnie ciepło ucieka i nie potrafię tego nagrzać?

Link do komentarza
1 godzinę temu, marcinek310 napisał:

szerokosc pętli

szerokość pętli histerezy, a nie pętli rurek podłogówki...:zalamka:

 

obraz.png.455e29d3b1a253d1d541c8cd1b221b6d.png

 

 

 

 

obraz.png.2aa12af40684bb38471750be9cafdb51.png

 

 

A szerzej  tutaj:

 

https://www.sprawdzonewpraktyce.pl/2020/11/histereza-w-sterownikach-c-o-co-to-jest-i-jaka-szerokosc-petli-histerezy-ustawic-w-ogrzewaniu-swojego-domu/

 

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Dziękuję bardzo jasno jest to tam wszystko opisane. Dziś wieczorem to przeczytam dokładnie. 

 

Ale co z tymi sterownikami ?

 Na obydwóch mam nastawione na 23

Na jednym 23,5 i płomyk sie pali

Na drugim 22,5 i płomyka nie ma. 

 Tego głównie nie rozumiem

No i jak to jest z tą łazienka?

Bardzo dziękuję  za pomóc pozdrawiam 

Edytowano przez marcinek310 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
30 minut temu, marcinek310 napisał:

Na jednym 23,5 i płomyk sie pali

Twoja temperatura jest na czerwonej, rosnącej kresce...

Jak histereza ustawiona na 1 stopień, to brakuje jeszcze pół stopnia do dogrzania do temperatury 24 stopni (23 + 1 stopień), w której grzanie się przerwie. Potem będzie stygło do obniżenia się temperatury 22 stopnie (23 - 1stopień), w której grzanie się załączy...

obraz.png.5c13ea7c67b72aa89bf4d71a9126cf0d.png

 

 

 

30 minut temu, marcinek310 napisał:

Na drugim 22,5 i płomyka nie ma.

 

Twoja temperatura jest na niebieskiej, malejącej kresce

Najwyraźniej dogrzało się do 24 stopni (23 z nastawy + 1 stopień) i teraz, przy wyłączonym grzaniu stygnie, aż do osiągnięcia temperatury 22 stopnie ( 23 z nastawy - 1 stopień), i wtedy znowu grzanie się załączy.

 

 

 

38 minut temu, marcinek310 napisał:

Ale co z tymi sterownikami ?

A gdzie są podłączone te sterowniki - są osobne regulatory np wody grzejącej?

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dnia 22.10.2022 o 09:32, marcinek310 napisał:

Dzień dobry.

Pierwsze grzanie w domu więc się uczę.

Nastawiłem piec gazowy De Dietrich na temperaturę 32 stopni. Na sprzęgle pokazuje mi temperatura Góra i dół 30 stopni.

Sterowniki salus nastawione na 23 stopnie.

 

Czy zmniejszyć temperaturę na piecu skoro chce mieć w domu nie więcej niż 23-24 stopnie?  Na sprzęgle pokazuje po 30 stopni a jak zmniejszę to da radę wygrzac te podłogi do tych właśnie 23 24 ?

 

Drugie pytanie. Czemu na Sterowniku pali się tzw płomyk (czyli się grzeje) skoro na sterowniku pokazuje już 23,5 a przecież nastawiony jest ja 23. Grzeje z jakimś zapasem czy jak ?

 

Na dole w łazience za cholere nie umiem nagrzać do tych 23 już dobre parę godzin cały czas 21,5. Podloga ciepła mysle że nie zapowietrzona pętla. Łazieneczka mala i mam tam przez ścianę dziurę na zewnątrz na wentylator mechaniczy z klapką żeby się powietrze nie wchodziło z zewnątrz, ale to cienka klapka.  Czy przez to właśnie ciepło ucieka i nie potrafię tego nagrzać?

 

Ja używam dla odmiany Auraton z kotłem Viessmann z instalacja grzejnikową i po kilku sezonach grzewczych na drodze eksperymentów najpierw zmniejszałem temperaturę na kotle i sprawdzałem czy kocioł będzie miał przestoje. Weź pod uwagę, że widełki w odczycie masz +/- 0.5 stopnia C. Teraz mam na kotle max 35 stopni, a w domu średnio jest 20 stopni.

 

Przeciez masz tylko jeden sterownik/termostat i masz ustawiony w jednym miejscu i nie spodziewaj się, ze nagrzejesz w całym domu do 23 stopni. Kocioł pracuje na wskazanie temperatury w miejscu, w którym znajduje się termostat.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...