Skocz do zawartości

Sterowniki salus i ogrzewanie podłogowe


Recommended Posts

Dzień dobry.

Pierwsze grzanie w domu więc się uczę.

Nastawiłem piec gazowy De Dietrich na temperaturę 32 stopni. Na sprzęgle pokazuje mi temperatura Góra i dół 30 stopni.

Sterowniki salus nastawione na 23 stopnie.

 

Czy zmniejszyć temperaturę na piecu skoro chce mieć w domu nie więcej niż 23-24 stopnie?  Na sprzęgle pokazuje po 30 stopni a jak zmniejszę to da radę wygrzac te podłogi do tych właśnie 23 24 ?

 

Drugie pytanie. Czemu na Sterowniku pali się tzw płomyk (czyli się grzeje) skoro na sterowniku pokazuje już 23,5 a przecież nastawiony jest ja 23. Grzeje z jakimś zapasem czy jak ?

 

Na dole w łazience za cholere nie umiem nagrzać do tych 23 już dobre parę godzin cały czas 21,5. Podloga ciepła mysle że nie zapowietrzona pętla. Łazieneczka mala i mam tam przez ścianę dziurę na zewnątrz na wentylator mechaniczy z klapką żeby się powietrze nie wchodziło z zewnątrz, ale to cienka klapka.  Czy przez to właśnie ciepło ucieka i nie potrafię tego nagrzać?

Link do komentarza
1 godzinę temu, marcinek310 napisał:

szerokosc pętli

szerokość pętli histerezy, a nie pętli rurek podłogówki...:zalamka:

 

obraz.png.455e29d3b1a253d1d541c8cd1b221b6d.png

 

 

 

 

obraz.png.2aa12af40684bb38471750be9cafdb51.png

 

 

A szerzej  tutaj:

 

https://www.sprawdzonewpraktyce.pl/2020/11/histereza-w-sterownikach-c-o-co-to-jest-i-jaka-szerokosc-petli-histerezy-ustawic-w-ogrzewaniu-swojego-domu/

 

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Dziękuję bardzo jasno jest to tam wszystko opisane. Dziś wieczorem to przeczytam dokładnie. 

 

Ale co z tymi sterownikami ?

 Na obydwóch mam nastawione na 23

Na jednym 23,5 i płomyk sie pali

Na drugim 22,5 i płomyka nie ma. 

 Tego głównie nie rozumiem

No i jak to jest z tą łazienka?

Bardzo dziękuję  za pomóc pozdrawiam 

Edytowano przez marcinek310 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
30 minut temu, marcinek310 napisał:

Na jednym 23,5 i płomyk sie pali

Twoja temperatura jest na czerwonej, rosnącej kresce...

Jak histereza ustawiona na 1 stopień, to brakuje jeszcze pół stopnia do dogrzania do temperatury 24 stopni (23 + 1 stopień), w której grzanie się przerwie. Potem będzie stygło do obniżenia się temperatury 22 stopnie (23 - 1stopień), w której grzanie się załączy...

obraz.png.5c13ea7c67b72aa89bf4d71a9126cf0d.png

 

 

 

30 minut temu, marcinek310 napisał:

Na drugim 22,5 i płomyka nie ma.

 

Twoja temperatura jest na niebieskiej, malejącej kresce

Najwyraźniej dogrzało się do 24 stopni (23 z nastawy + 1 stopień) i teraz, przy wyłączonym grzaniu stygnie, aż do osiągnięcia temperatury 22 stopnie ( 23 z nastawy - 1 stopień), i wtedy znowu grzanie się załączy.

 

 

 

38 minut temu, marcinek310 napisał:

Ale co z tymi sterownikami ?

A gdzie są podłączone te sterowniki - są osobne regulatory np wody grzejącej?

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dnia 22.10.2022 o 09:32, marcinek310 napisał:

Dzień dobry.

Pierwsze grzanie w domu więc się uczę.

Nastawiłem piec gazowy De Dietrich na temperaturę 32 stopni. Na sprzęgle pokazuje mi temperatura Góra i dół 30 stopni.

Sterowniki salus nastawione na 23 stopnie.

 

Czy zmniejszyć temperaturę na piecu skoro chce mieć w domu nie więcej niż 23-24 stopnie?  Na sprzęgle pokazuje po 30 stopni a jak zmniejszę to da radę wygrzac te podłogi do tych właśnie 23 24 ?

 

Drugie pytanie. Czemu na Sterowniku pali się tzw płomyk (czyli się grzeje) skoro na sterowniku pokazuje już 23,5 a przecież nastawiony jest ja 23. Grzeje z jakimś zapasem czy jak ?

 

Na dole w łazience za cholere nie umiem nagrzać do tych 23 już dobre parę godzin cały czas 21,5. Podloga ciepła mysle że nie zapowietrzona pętla. Łazieneczka mala i mam tam przez ścianę dziurę na zewnątrz na wentylator mechaniczy z klapką żeby się powietrze nie wchodziło z zewnątrz, ale to cienka klapka.  Czy przez to właśnie ciepło ucieka i nie potrafię tego nagrzać?

 

Ja używam dla odmiany Auraton z kotłem Viessmann z instalacja grzejnikową i po kilku sezonach grzewczych na drodze eksperymentów najpierw zmniejszałem temperaturę na kotle i sprawdzałem czy kocioł będzie miał przestoje. Weź pod uwagę, że widełki w odczycie masz +/- 0.5 stopnia C. Teraz mam na kotle max 35 stopni, a w domu średnio jest 20 stopni.

 

Przeciez masz tylko jeden sterownik/termostat i masz ustawiony w jednym miejscu i nie spodziewaj się, ze nagrzejesz w całym domu do 23 stopni. Kocioł pracuje na wskazanie temperatury w miejscu, w którym znajduje się termostat.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...