Skocz do zawartości

Zabudowa stelażowa lukarny


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam serdecznie,

 

Mam problem z zabudową stelażami lukarny w miejscu "przejścia" między starą, a nową konstrukcją dachu. 

 

Patrząc na poniższe zdjęcie, idąc od prawej strony planuje przykręcić profil UD (o ile się nie mylę) do ściany szczytowej, do którego będzie wsunięty profil CD. Profile CD będą podwieszone na grzybkach i będą sięgały poza starą krokwie zgodnie grubością izolacji ściany z OSB. Następnie skręcę ze sobą dwa profile UD żeby poprowadzić konstrukcję w kierunku skosu lukarny. Nie wiem niestety jak połączyć to z zabudową skosu (profile CD na grzybkach). Jeżeli to co napisałem jest mało zrozumiałem, to proszę po prostu o wskazówki jak się takie przejścia tworzy (za płytą OSB jest tylko membrana oraz blacha). 

 

Pkt. 2. Mam jeszcze jedno krótkie pytanie odnośnie izolacji. Planowałem ułożenie 30cm wełny, ale okazało się, że w części gdzie powstała lukarna taka ilość izolacji za bardzo obniżyła by sufit, a skos wyszedł by praktycznie na górnej linii okna, dlatego jestem zmuszony ułożyć w tej części dachu 25cm ocieplenia. Przeciwległa część dachu ma odpowiednią wysokość, jednak z tamtej strony znajduje się droga i chciałbym zapytać czy jest możliwość ułożenia tam 30cm wełny ? Jakie ewentualnie konsekwencje mogło by to przynieść?

 

310198378_564469728782534_3674865530776950785_n.jpg

 

 

Edytowano przez Tomsven (zobacz historię edycji)
Napisano
  Dnia 10.10.2022 o 11:22, retrofood napisał:
 
Napisz jaki efekt końcowy chcesz osiągnąć, bo nie bardzo rozumiem te plany.
Myślę że autoro pyta o różnicę między 25cm a 30cm, tak wnioskuje ja przynajmniej.

Myślę że musisz zrobić taką samą konstrukcję z profili jak na każdym innym skosie. Czyli np taką:

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


84b7e228387c3d65a92def0544876e4a.jpg
Napisano (edytowany)

Ściana szczytowa będzie ocieplona warstwą 10-15cm wełny, więc nie na zero ze starą krokwią i muszę to połączyć z ociepleniem lukarny (ściany OSB). Zrobiłem prostą ilustracje (czarne linie to zarys w jaki sposób pójdzie ściana zbudowana ze stelaży i GK, czerwone to izolacja z wełny). Oczywiście jestem otwarty na inne rozwiązania zabudowy tej różnicy skosów. Co do grubości wełny to miałem na myśli tylko dwa różne skosy dachu. 

 

 

 

222222.jpg

Edytowano przez Tomsven (zobacz historię edycji)
Napisano

Ok, czyli na krokwi skrajnej też będziesz miał profil na grzybkach, czyli GK na skosie będą przykręcone. Tylko dalej nie bardzo rozumiem w czym jest problem, żeby przykręcić profil na OSB i do GK na ścianie? Chodzi o to, że będzie za mała szczelina na wełnę? Jak tak, to dajesz kantówkę drewnianą pod profil i szczelinę masz jaką chcesz. Chyba że źle zrozumiałem? Czy chodzi o to, że nie wiesz jak zabudować płytami to co jest pod płytą OSB.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

W teorii powinno być tak, że profil CD jest zawieszony na grzybkach a na końcu wchodzi do listwy prowadzącej na ścianie szczytowej/działowej.

 

Mam dwa problemy. Przykręcenie takiego profilu do ściany OSB (za nią jest tylko membrana i blacha) wydaje mi się średnim pomysłem (chyba że taki profil nie jest wymagany i konstrukcja utrzyma się na grzybkach). 

 

Druga sprawa to połączenie dolnych profili, które pójdą od ściany szczytowej z profilami górnymi które pójdą pod nowymi krokwiami lukarny (na rysunku zaznaczone czerwonym kółkiem). 

 

Szare linie, to profile CD

Czerwone to listwy przyścienne do których będą wchodzić profile CD. 

 

 

 

 

33333.jpg

Napisano

Nie wiem dlaczego, ale jest niby teoria, że np do krokwi się nie powinno przykręcać profili, ale wydaje mi się że dlatego, że krokiew to część konstrukcji, która pracuje np przy dużym wietrze. Ale OSB nie ma jak pracować, bo to sztywna płyta, także kręciłbym normalnie UD i do tego wsunął CD, bo raczej na samych grzybkach to będzie mało stabilne, zwłaszcza że grzybki są na zatrzask. Ale z kolei dalej nie wiem w czym problem z połączeniem tego co narysowałeś poniżej, według mnie taka sama konstrukcja jak każda inna przy zabudowie, czyli UD na ścianę, CD w poprzek, drugi UD i do tego regipis na dole i z boku i to samo pod sufitem.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Po prostu w miejscu łączenia CD poziomych i pionowych dam dwa profile UD (jeden w kierunku poziomym, drugi pionowym)

 

UD na ścianę, CD w poprzek to jest oczywiste. Następnie muszą iść dwa UD skręcone ze sobą - jeden do CD poziomych drugi do CD pionowych. CD pionowe idą idą w kierunku CD poziomych wsuniętych do UD na OSB. (tam również trzeba zastosować dwa skręcone ze sobą UD) - tak to na ten moment widzę. 

 

Co do drugiego wątku. Dach mam dwuspadowy z różnymi kątami nachylenia. Po jednej stronie muszę zastosować 25cm wełny, w drugiej części wolałbym dać 30cm. Czy na dwóch płaszczyznach dachu dachu mogą być dwie różne grubości izolacji ? 

Napisano

Według mnie do 10cm izolacji jest ok, czyli nawet jakbyś dał 20 i 15 cm to oczywiście będzie procentowo słabiej, ale różnica między 30 a 25 cm nie wiem czy w ogóle będzie dała się zmierzyć, a jakby nawet była, to będzie marginalna. A co do pierwszego wątku, to żeby mieć pewność, musiałbyś to rozrysować, ale nie jest to na tyle skomplikowane, żeby to spieprzyć.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Wstępny pomysł mam, jak będzie jakiś problem w trakcie, to wrzucę zdjęcia :)

 

Jeszcze gdyby ktoś potwierdził, że nie będzie problemu z przykręceniem UD do samego OSB oraz dwóch grubości izolacji to byłbym wdzięczny. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, ostatnio oglądałem drzwi od WIATRAK-a i na 99 procent wiem że je chce, ale jest ten jeden procent niepewności ,bo wiadomo niemało pieniędzy trzeba wyłożyć (11tys. skrzydło plus dostawka) i rozmyślam czy nie będę żałował. Pana wypowiedzi wydają mi się logiczne i pomocne więc gdyby mógł Pan powiedzieć za te pieniądze ok albo za te pieniądze nie pchaj się w nie i ogólnie czy często bywa że są z drzwiami z tej firmy problemy
    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...