Skocz do zawartości

Zabudowa stelażowa lukarny


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam serdecznie,

 

Mam problem z zabudową stelażami lukarny w miejscu "przejścia" między starą, a nową konstrukcją dachu. 

 

Patrząc na poniższe zdjęcie, idąc od prawej strony planuje przykręcić profil UD (o ile się nie mylę) do ściany szczytowej, do którego będzie wsunięty profil CD. Profile CD będą podwieszone na grzybkach i będą sięgały poza starą krokwie zgodnie grubością izolacji ściany z OSB. Następnie skręcę ze sobą dwa profile UD żeby poprowadzić konstrukcję w kierunku skosu lukarny. Nie wiem niestety jak połączyć to z zabudową skosu (profile CD na grzybkach). Jeżeli to co napisałem jest mało zrozumiałem, to proszę po prostu o wskazówki jak się takie przejścia tworzy (za płytą OSB jest tylko membrana oraz blacha). 

 

Pkt. 2. Mam jeszcze jedno krótkie pytanie odnośnie izolacji. Planowałem ułożenie 30cm wełny, ale okazało się, że w części gdzie powstała lukarna taka ilość izolacji za bardzo obniżyła by sufit, a skos wyszedł by praktycznie na górnej linii okna, dlatego jestem zmuszony ułożyć w tej części dachu 25cm ocieplenia. Przeciwległa część dachu ma odpowiednią wysokość, jednak z tamtej strony znajduje się droga i chciałbym zapytać czy jest możliwość ułożenia tam 30cm wełny ? Jakie ewentualnie konsekwencje mogło by to przynieść?

 

310198378_564469728782534_3674865530776950785_n.jpg

 

 

Edytowano przez Tomsven (zobacz historię edycji)
Napisano
 
Napisz jaki efekt końcowy chcesz osiągnąć, bo nie bardzo rozumiem te plany.
Myślę że autoro pyta o różnicę między 25cm a 30cm, tak wnioskuje ja przynajmniej.

Myślę że musisz zrobić taką samą konstrukcję z profili jak na każdym innym skosie. Czyli np taką:

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


84b7e228387c3d65a92def0544876e4a.jpg
Napisano (edytowany)

Ściana szczytowa będzie ocieplona warstwą 10-15cm wełny, więc nie na zero ze starą krokwią i muszę to połączyć z ociepleniem lukarny (ściany OSB). Zrobiłem prostą ilustracje (czarne linie to zarys w jaki sposób pójdzie ściana zbudowana ze stelaży i GK, czerwone to izolacja z wełny). Oczywiście jestem otwarty na inne rozwiązania zabudowy tej różnicy skosów. Co do grubości wełny to miałem na myśli tylko dwa różne skosy dachu. 

 

 

 

222222.jpg

Edytowano przez Tomsven (zobacz historię edycji)
Napisano

Ok, czyli na krokwi skrajnej też będziesz miał profil na grzybkach, czyli GK na skosie będą przykręcone. Tylko dalej nie bardzo rozumiem w czym jest problem, żeby przykręcić profil na OSB i do GK na ścianie? Chodzi o to, że będzie za mała szczelina na wełnę? Jak tak, to dajesz kantówkę drewnianą pod profil i szczelinę masz jaką chcesz. Chyba że źle zrozumiałem? Czy chodzi o to, że nie wiesz jak zabudować płytami to co jest pod płytą OSB.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

W teorii powinno być tak, że profil CD jest zawieszony na grzybkach a na końcu wchodzi do listwy prowadzącej na ścianie szczytowej/działowej.

 

Mam dwa problemy. Przykręcenie takiego profilu do ściany OSB (za nią jest tylko membrana i blacha) wydaje mi się średnim pomysłem (chyba że taki profil nie jest wymagany i konstrukcja utrzyma się na grzybkach). 

 

Druga sprawa to połączenie dolnych profili, które pójdą od ściany szczytowej z profilami górnymi które pójdą pod nowymi krokwiami lukarny (na rysunku zaznaczone czerwonym kółkiem). 

 

Szare linie, to profile CD

Czerwone to listwy przyścienne do których będą wchodzić profile CD. 

 

 

 

 

33333.jpg

Napisano

Nie wiem dlaczego, ale jest niby teoria, że np do krokwi się nie powinno przykręcać profili, ale wydaje mi się że dlatego, że krokiew to część konstrukcji, która pracuje np przy dużym wietrze. Ale OSB nie ma jak pracować, bo to sztywna płyta, także kręciłbym normalnie UD i do tego wsunął CD, bo raczej na samych grzybkach to będzie mało stabilne, zwłaszcza że grzybki są na zatrzask. Ale z kolei dalej nie wiem w czym problem z połączeniem tego co narysowałeś poniżej, według mnie taka sama konstrukcja jak każda inna przy zabudowie, czyli UD na ścianę, CD w poprzek, drugi UD i do tego regipis na dole i z boku i to samo pod sufitem.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Po prostu w miejscu łączenia CD poziomych i pionowych dam dwa profile UD (jeden w kierunku poziomym, drugi pionowym)

 

UD na ścianę, CD w poprzek to jest oczywiste. Następnie muszą iść dwa UD skręcone ze sobą - jeden do CD poziomych drugi do CD pionowych. CD pionowe idą idą w kierunku CD poziomych wsuniętych do UD na OSB. (tam również trzeba zastosować dwa skręcone ze sobą UD) - tak to na ten moment widzę. 

 

Co do drugiego wątku. Dach mam dwuspadowy z różnymi kątami nachylenia. Po jednej stronie muszę zastosować 25cm wełny, w drugiej części wolałbym dać 30cm. Czy na dwóch płaszczyznach dachu dachu mogą być dwie różne grubości izolacji ? 

Napisano

Według mnie do 10cm izolacji jest ok, czyli nawet jakbyś dał 20 i 15 cm to oczywiście będzie procentowo słabiej, ale różnica między 30 a 25 cm nie wiem czy w ogóle będzie dała się zmierzyć, a jakby nawet była, to będzie marginalna. A co do pierwszego wątku, to żeby mieć pewność, musiałbyś to rozrysować, ale nie jest to na tyle skomplikowane, żeby to spieprzyć.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Wstępny pomysł mam, jak będzie jakiś problem w trakcie, to wrzucę zdjęcia :)

 

Jeszcze gdyby ktoś potwierdził, że nie będzie problemu z przykręceniem UD do samego OSB oraz dwóch grubości izolacji to byłbym wdzięczny. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...