Skocz do zawartości

Izolacja cieplna/akustyczna między piętrem a poddaszem.


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry.

Chciałbym ocieplić i i przede wszystkim wygłuszyć strop między piętrem a poddaszem/strychem w domu jednorodzinnym.

W załączniku zdjęcia.

Wysokość jętki to jakieś 17cm, sufit wykonany z płyt GK jest jakieś 14 cm poniżej jętki co w sumie daje około 31cm wysokości.

Na jętkach ułożone są płyty o grubości niecałe 2,5cm.

Zakładałem, że do izolacji użyję jakiejś wełny mineralnej.

Sufit nad całym piętrem jest pusty co wg mnie tworzy duże pudło rezonansowe i kiepsko wpływa na przenoszenie się hałasów w domu.

I teraz mam kilka pytań:

1. Jakiej wełny mineralnej użyć tak żeby dobrze zaizolować i wygłuszyć dom?

2. Czy konieczne jest wypełnienie całej wysokości stropu aby zapewnić dobrą izolację?

3. Mam dostęp do ścinków płyt Isover PT80, czy warto użyć takiego materiału do izolacji tego stropu a jeśli tak to czy wypełnić całą wysokość stropu?

4. W stropie poprowadzone są przewodu zasilające do lamp sufitowych na piętrze, czy przez wyłożeniem wełny powinienem umieścić przewody w peszlach lub jakoś zabezpieczyć połączenia elektryczne?

 

Dziękuję serdecznie za pomoc

 

20220825_183721.jpg

20220825_183710.jpg

Napisano

Jak masz coś do wykorzystania to wykorzystaj to, tak żeby było z 25cm grubo. Wełna jak wełna, każda z nich ma właściwości jedne i drugie, czyli izoluje i wygłusza, oczywiście skalna jest z tego co wiem bardziej do wygłuszania. Jak masz wydać kase na coś co już masz i możesz wykorzystać, to nie kupuj, bo to co wydasz, a co byś zaoszczędził np kupując coś z lepszą lambdą to się po prostu nie kalkuluje. PT 80 ma właściwości akustyczne i izolacyjne, kwestia tylko tego żebyś te ścinki w miarę szczelnie poukładał.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

PT 80 to twarde płyty o dużej gęstości. A więc potencjalnie dobry izolator akustyczny. Cała rzecz w tym czy z tych ścinków da się uzyskać w miarę szczelną warstwę. Nawet jeżeli nie, to i tak bym je wykorzystał i dopełnił dziury jakąkolwiek inną wełną. Najłatwiej będzie ułożyć wełnę na folii na istniejącym suficie podwieszanym. Trzeba tylko pamiętać o zapewnieniu wentylacji (wymiany powietrza) w przestrzeni nad wełną. A co do grubości izolacji, to każda warstwa zapewni poprawę, nawet kilka centymetrów. Jednak grubsza będzie po prostu bardziej skuteczna. 

Napisano

Dzięki za odpowiedzi.

Te płyty PT80 są pociętę na równe prostokątne kawałki, wszystkie w mniej więcej takim samym rozmiarze 56cm x 10cm x 4cm więc będzie je można ładnie i szczelnie poukładać.

 

A jak zapewnić wentylację w przestrzeni nad wełną?

 

Napisano
Mam szpary pomiędzy nimi chociaż nie wszędzie.
Właściwie to miałem zamiar pozbyć się tych szpar i uszczelnić te dziury.
Wentylacja w stropie jest tak ważna?
 
Tu musiałby się fachowiec wypowiedzieć. Bo zwykle izolacje się zamyka stropem, reszta nad stropem do kalenicy to już tylko membrana paroprzepuszczalna, ale według mnie wentylacja powinna być. Jak duża, nie wiem.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowany)

W domyśle poddasze niemieszkalne i nieogrzewane.

1. Przede wszystkim brak folii paroszczelnej pod płytami gk.

2. Wełna PT 80 jest dość ciężka i może odkształcać płyty

3. Izolacja akustyczna stropu zbędna gdy poddasze nieużytkowe

4. Na wierzchu ocieplenia należy ułożyć wiatroizolację.

5. Podłoga np. z desek, OSB powinna być ułożona na listwach  dystansowych.

6. Poddasze musi być wentylowane umożliwiając odprowadzenie wilgoci na zewnątrz  przenikającej różnymi drogami.

 

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W artykule też są opisane konsekwencje negatywne co może się dziać w momencie kiedy ta szczelina będzie zastosowana.     Zapewne sprawa nie jest oczywista i myślę, że ten temat już powinniśmy przymknąć aby nie rozdrabniać się aż nadto. Wątek wyszedł. Nie wiem czy będą jeszcze w tym konkretnym wątku jakieś pytania. Ja spotkałem się bardziej z opinią taką jak cytowanym w artykule.   Bardziej miałbym kierunek od strony srebrnej folii zbrojonej, paroizolacyjnej od wewnątrz. Spotkałem się z opinią, że między tą folią srebrną paroizolacyjną, a płytą MDF, OSB lub GK powinien być odstęp 15-30mm, ponieważ ta folia srebrna odbija promienie cieplne do środka. Realizuje się to też podczas inwestycji standardowo? Zachowanie tej dodatkowej szczeliny jak już będę to robił na wieszakach wydaje mi się dodatkowym problemem. Jak można to najprościej zrobić?
    • Kiedy te zmiany się nasiliły/pojawiły?   Czy ma to związek z czasem wymiany drzwi balkonowych?   Kiedy budynek był ocieplany?
    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
    • Zgadzam się, zgodnie ze sztuką  najprawdopodobniej jest postawiona konstrukcja dachowa ale ocieplenie poddasza to inna para kaloszy. Ja wspomniałem o: czyli szczelinie umiejscowionej po dolnej stronie ("poniżej") membrany dachowej a powyżej warstwy wełny. Tu podaje fotkę jak wygląda ta szczelina przed położeniem pierwszej warstwy wełny.   Na zdjęciu zamiast membrany jest deskowanie ale ale to jest bez znaczenia. Wełna od góry opiera się na sznurkowaniu i powyżej powstaje szczelina, gdzie mówiąc krótko hula powietrze i wyciąga wilgoć z wełny mineralnej.  Ta szczelina "musi" mieć otwarte na zewnątrz wlot i wylot na dole i powyżej ocieplenia.   Nie o tym pisałem. To całkiem inna wentylacja.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...