Skocz do zawartości

Izolacja cieplna/akustyczna między piętrem a poddaszem.


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry.

Chciałbym ocieplić i i przede wszystkim wygłuszyć strop między piętrem a poddaszem/strychem w domu jednorodzinnym.

W załączniku zdjęcia.

Wysokość jętki to jakieś 17cm, sufit wykonany z płyt GK jest jakieś 14 cm poniżej jętki co w sumie daje około 31cm wysokości.

Na jętkach ułożone są płyty o grubości niecałe 2,5cm.

Zakładałem, że do izolacji użyję jakiejś wełny mineralnej.

Sufit nad całym piętrem jest pusty co wg mnie tworzy duże pudło rezonansowe i kiepsko wpływa na przenoszenie się hałasów w domu.

I teraz mam kilka pytań:

1. Jakiej wełny mineralnej użyć tak żeby dobrze zaizolować i wygłuszyć dom?

2. Czy konieczne jest wypełnienie całej wysokości stropu aby zapewnić dobrą izolację?

3. Mam dostęp do ścinków płyt Isover PT80, czy warto użyć takiego materiału do izolacji tego stropu a jeśli tak to czy wypełnić całą wysokość stropu?

4. W stropie poprowadzone są przewodu zasilające do lamp sufitowych na piętrze, czy przez wyłożeniem wełny powinienem umieścić przewody w peszlach lub jakoś zabezpieczyć połączenia elektryczne?

 

Dziękuję serdecznie za pomoc

 

20220825_183721.jpg

20220825_183710.jpg

Napisano

Jak masz coś do wykorzystania to wykorzystaj to, tak żeby było z 25cm grubo. Wełna jak wełna, każda z nich ma właściwości jedne i drugie, czyli izoluje i wygłusza, oczywiście skalna jest z tego co wiem bardziej do wygłuszania. Jak masz wydać kase na coś co już masz i możesz wykorzystać, to nie kupuj, bo to co wydasz, a co byś zaoszczędził np kupując coś z lepszą lambdą to się po prostu nie kalkuluje. PT 80 ma właściwości akustyczne i izolacyjne, kwestia tylko tego żebyś te ścinki w miarę szczelnie poukładał.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

PT 80 to twarde płyty o dużej gęstości. A więc potencjalnie dobry izolator akustyczny. Cała rzecz w tym czy z tych ścinków da się uzyskać w miarę szczelną warstwę. Nawet jeżeli nie, to i tak bym je wykorzystał i dopełnił dziury jakąkolwiek inną wełną. Najłatwiej będzie ułożyć wełnę na folii na istniejącym suficie podwieszanym. Trzeba tylko pamiętać o zapewnieniu wentylacji (wymiany powietrza) w przestrzeni nad wełną. A co do grubości izolacji, to każda warstwa zapewni poprawę, nawet kilka centymetrów. Jednak grubsza będzie po prostu bardziej skuteczna. 

Napisano

Dzięki za odpowiedzi.

Te płyty PT80 są pociętę na równe prostokątne kawałki, wszystkie w mniej więcej takim samym rozmiarze 56cm x 10cm x 4cm więc będzie je można ładnie i szczelnie poukładać.

 

A jak zapewnić wentylację w przestrzeni nad wełną?

 

Napisano
Mam szpary pomiędzy nimi chociaż nie wszędzie.
Właściwie to miałem zamiar pozbyć się tych szpar i uszczelnić te dziury.
Wentylacja w stropie jest tak ważna?
 
Tu musiałby się fachowiec wypowiedzieć. Bo zwykle izolacje się zamyka stropem, reszta nad stropem do kalenicy to już tylko membrana paroprzepuszczalna, ale według mnie wentylacja powinna być. Jak duża, nie wiem.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowany)

W domyśle poddasze niemieszkalne i nieogrzewane.

1. Przede wszystkim brak folii paroszczelnej pod płytami gk.

2. Wełna PT 80 jest dość ciężka i może odkształcać płyty

3. Izolacja akustyczna stropu zbędna gdy poddasze nieużytkowe

4. Na wierzchu ocieplenia należy ułożyć wiatroizolację.

5. Podłoga np. z desek, OSB powinna być ułożona na listwach  dystansowych.

6. Poddasze musi być wentylowane umożliwiając odprowadzenie wilgoci na zewnątrz  przenikającej różnymi drogami.

 

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...