Skocz do zawartości

Izolacja cieplna/akustyczna między piętrem a poddaszem.


Recommended Posts

Dzień dobry.

Chciałbym ocieplić i i przede wszystkim wygłuszyć strop między piętrem a poddaszem/strychem w domu jednorodzinnym.

W załączniku zdjęcia.

Wysokość jętki to jakieś 17cm, sufit wykonany z płyt GK jest jakieś 14 cm poniżej jętki co w sumie daje około 31cm wysokości.

Na jętkach ułożone są płyty o grubości niecałe 2,5cm.

Zakładałem, że do izolacji użyję jakiejś wełny mineralnej.

Sufit nad całym piętrem jest pusty co wg mnie tworzy duże pudło rezonansowe i kiepsko wpływa na przenoszenie się hałasów w domu.

I teraz mam kilka pytań:

1. Jakiej wełny mineralnej użyć tak żeby dobrze zaizolować i wygłuszyć dom?

2. Czy konieczne jest wypełnienie całej wysokości stropu aby zapewnić dobrą izolację?

3. Mam dostęp do ścinków płyt Isover PT80, czy warto użyć takiego materiału do izolacji tego stropu a jeśli tak to czy wypełnić całą wysokość stropu?

4. W stropie poprowadzone są przewodu zasilające do lamp sufitowych na piętrze, czy przez wyłożeniem wełny powinienem umieścić przewody w peszlach lub jakoś zabezpieczyć połączenia elektryczne?

 

Dziękuję serdecznie za pomoc

 

20220825_183721.jpg

20220825_183710.jpg

Link do komentarza

Jak masz coś do wykorzystania to wykorzystaj to, tak żeby było z 25cm grubo. Wełna jak wełna, każda z nich ma właściwości jedne i drugie, czyli izoluje i wygłusza, oczywiście skalna jest z tego co wiem bardziej do wygłuszania. Jak masz wydać kase na coś co już masz i możesz wykorzystać, to nie kupuj, bo to co wydasz, a co byś zaoszczędził np kupując coś z lepszą lambdą to się po prostu nie kalkuluje. PT 80 ma właściwości akustyczne i izolacyjne, kwestia tylko tego żebyś te ścinki w miarę szczelnie poukładał.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza

PT 80 to twarde płyty o dużej gęstości. A więc potencjalnie dobry izolator akustyczny. Cała rzecz w tym czy z tych ścinków da się uzyskać w miarę szczelną warstwę. Nawet jeżeli nie, to i tak bym je wykorzystał i dopełnił dziury jakąkolwiek inną wełną. Najłatwiej będzie ułożyć wełnę na folii na istniejącym suficie podwieszanym. Trzeba tylko pamiętać o zapewnieniu wentylacji (wymiany powietrza) w przestrzeni nad wełną. A co do grubości izolacji, to każda warstwa zapewni poprawę, nawet kilka centymetrów. Jednak grubsza będzie po prostu bardziej skuteczna. 

Link do komentarza
Mam szpary pomiędzy nimi chociaż nie wszędzie.
Właściwie to miałem zamiar pozbyć się tych szpar i uszczelnić te dziury.
Wentylacja w stropie jest tak ważna?
 
Tu musiałby się fachowiec wypowiedzieć. Bo zwykle izolacje się zamyka stropem, reszta nad stropem do kalenicy to już tylko membrana paroprzepuszczalna, ale według mnie wentylacja powinna być. Jak duża, nie wiem.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza

W domyśle poddasze niemieszkalne i nieogrzewane.

1. Przede wszystkim brak folii paroszczelnej pod płytami gk.

2. Wełna PT 80 jest dość ciężka i może odkształcać płyty

3. Izolacja akustyczna stropu zbędna gdy poddasze nieużytkowe

4. Na wierzchu ocieplenia należy ułożyć wiatroizolację.

5. Podłoga np. z desek, OSB powinna być ułożona na listwach  dystansowych.

6. Poddasze musi być wentylowane umożliwiając odprowadzenie wilgoci na zewnątrz  przenikającej różnymi drogami.

 

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...