Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

wiatroizolacja w domu z bala


Recommended Posts

witam
zabieram się za montaż wiatroizolacji w domu z bala.
Idzie ona od środka domu zaraz za balem jest 2cm pustki i warstwa wiatroizolacji.
Mam kilka pytań bo nigdy tego nie robiłem.
1) układać folię pionowo czy poziomo czy jest to bez różnicy?
2) trzeba wiatroizolację sklejać jakąś taśmą dwustronną czy zakład wystarczy?
3) co zrobić w takich miejscach jak sam spód ściany albo okna /drzwi? Mam już je wstawione więc nie wywinę ich do środka otworów.
4) montowanie na zszywki jest ok ? czy jest jakaś inna technologia?
5) pytanie nie w temacie czy polecacie jakaś konkretną wiatroizolacje?

z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Link to postu

jak moge dac wiatroizolacje na zewnatrz jak dom wylada np tak ?

https://i.dobrzemieszkaj.pl/i/39/00/13/r3/1920/projekt-malego-domu-drewnianego-z-bala.jpg

kolega myśli chyba od domu szkieletowym a nie z bala.

 

gdyby ktoś poszukiwał odpowiedzi znalazłem na tym filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=82je9Br5fEM

nie do końca mam tak samo zbudowany dom ale mam się na czym wzorować.

w sumie to logiczne jak dam dystanse pionowo to siła rzeczy wiatroizolację trzeba dawać poziomo.

klejenie tasma dwustronna i jakas bitumiczna.

Link to postu

Podstawowe pytanie to jaki ma być docelowy układ warstw w takiej ścianie. 

Użycie wiatroizolacji ma sens tylko wówczas jeżeli układ będzie taki: 

- ściana z bali drewnianych;

- wentylowana szczelina powietrzna;

- folia paroprzepuszczalna (wiatroizolacja)

- izolacja cieplna na stelażu;

- folia paroizolacyjna;

- wykończenie, np. z płyt gipsowo-kartonowych.

Jeżeli nie zapewnimy możliwości wymiany powietrza w szczelinie to traci sens w ogóle robienie szczeliny i stosowanie wiatroizolacji. 

Wiatroizolacja nie musi być układana ze sklejaniem zakładów, idealnie szczelnie. Za to bardzo dobrze uszczelniona musi być folia paroizolacyjna.

Link to postu
12 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Podstawowe pytanie to jaki ma być docelowy układ warstw w takiej ścianie. 

Użycie wiatroizolacji ma sens tylko wówczas jeżeli układ będzie taki: 

- ściana z bali drewnianych;

- wentylowana szczelina powietrzna;

- folia paroprzepuszczalna (wiatroizolacja)

- izolacja cieplna na stelażu;

- folia paroizolacyjna;

- wykończenie, np. z płyt gipsowo-kartonowych.

Jeżeli nie zapewnimy możliwości wymiany powietrza w szczelinie to traci sens w ogóle robienie szczeliny i stosowanie wiatroizolacji. 

Wiatroizolacja nie musi być układana ze sklejaniem zakładów, idealnie szczelnie. Za to bardzo dobrze uszczelniona musi być folia paroizolacyjna.

 

Dokładnie taki układ warstw ma być wg planu.

 A w jaki sposób miałbym zapewnić możliwość wymiany powietrza w tej szczelinie ? Jakieś otwory wentylacyjne w balach ?

Nie wystarczy to że bale nie są idealnie szczelne na łączeniu między sobą?

Obecnie gdy ściana zewnętrzna składa się tylko z bali podczas silnego wiatru spokojnie można wyczuć

lekkie powiewy gdzieniegdzie przy ścianie w środku.

Link to postu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba sprawdzić, ile decybeli generuje jednostka zewnętrzna. Ostatnio stałem pod jednostką na wysięgniku pod jakimś supermarketem i normalnie jest komfort. Wszystko w rękach montera, poza tym wentylator jest tak łożyskowany i "centrowany", że nic nie powinno się przenosić w nowym urządzeniu.
    • Ci co użytkują, też tutaj są. Problem w tym, że części z nich nie chce się już pisać. Jak coś od X lat działa i to dobrze, to o czym tu pisać?  
    • Na problem z wilgocią składa się wiele innych czynników niż podciąganie kapilarne. Właściwy drenaż budynku, izolacja pozioma przede wszystkim, a na koniec odpowiednia wentylacja. A to co opisujesz może się dziać w przypadku kiedy te trzy wyżej nie działaja tak jak trzeba. Wtedy nawet ten kawałek jakby był zaizolowany wilgoć by się pojawiła. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Ja bym nie sypał w ogóle nic pod peszel. Woda do góry nie popłynie. Jak się martwisz, a ja twierdzę że bezzasadnie o to że Ci ławy podmuli, to tym bardziej bym tam nic nie kombinował, tylko na w miarę ubitym, w tym wypadku piasku położyłbym włókninę, obsypał kamieniem i o temacie zapomniał. Ja mam spadku 1%, czyli na 10m to jest grubość peszla. Według mnie to jest minimum, bo przy idealnie płaskim podłożu pod rurką jest możliwe, że kiedy np w połowie tego spadku peszel będzie 2cm niżej, to zostaje jeszcze 8cm przepływu. W przypadku 0.5% spadku, masz dwa razy dłuższy odcinek ewentualnego zamulenia peszla niż w przypadku spadu 1%. W książce jest rozpatrywane wiele negatywnych wariantów, ale według mnie z podmuleniem ław to trochę bzdura, bo skąd niby ta woda ma się wziąć tam, skoro zadaniem rury jest odrenowanie konkretnego odcinka, czyli woda ma płynąć peszlem, pod warunkiem że jest drożny i woda z rynien ma osobne pełne rury. Piszę o rynnach zawsze, bo był przypadek, że ktoś wpuścił wode z rynien do melioracji i wtedy wszystko podmyło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam, otóż mam możliwość kupno działki o wyżej wymienionym oznaczeniu. Trochę pogooglowałem i ma to związek z usługami. Pytanie więc, czy budując się na takowej działce będę musiał prowadzić jakieś usługi czy mogę tak jak na każdej innej postawić dom, garaż i nie przejmować się niczym innym? Działki objęte są planem zagospodarowania przestrzennego. W planie ujęte jest to jako MN/U - tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i usługowej.   Dodatkowo na co dokładnie zwrócić uwagę przy zakupie takiej działce? O co pytać w urzędach?   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...